Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik zou het dus ook niet doen als mijn DL er om zou gaan krijsen.
    Maar verleden keer bij de action hadden ze haar favo koekjes en ze was mega lief steeds terwijl mama aan het winkelen was (wat al een wonder is) en ik dacht nou dan mag ze nu wel een koekje en kan ik nog ff verder winkelen.

Dus hier werkt het ook niet hoor gaan gillen en schreeuwen .
    Maar gewoon als ze lief is mag ze best wat hebben.

En mensen mogen het VET ASO vinden er zijn misschien dingen die hun doen wat ik absoluut niet zou doen.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

#442 Elmo, 24 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2011
    Een banaan van de tros, die met alle bananen is gewogen, meer niet. Ook niet altijd hoor ;) komt heeeel soms voor.
    Oh, das uiteraard zonder gedram. Bij gedram krijgt ie zelfs thuis niks.

3. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Vind het niet netjes.. Je kind moet gewoon leren dat je pas iets mag opeten als je het betaald hebt. En dat je soms gewoon moet wachtten.
    En gillen enz jammer dan.. mijn kids krijgen echt pas iets als het betaald is.
    En vroeger gingen ze dan ook wel eens jengelen, maar inmiddels weten ze niet beter.

Zou wat zijn zeg, dat iedereen dat zou doen...

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

ow... vriendlief zou het dus wel doen hoor ik net. En ik dus echt niet... Dat wordt nog wat in de toekomst aangezien we allebij zo koppig zijn als wat! hihi

5. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Als het zo eens uitkomt, dan doe ik dat wel eens. Ik zie daar echt geen probleem in; ik ging het toch al kopen.

Ik geloof dat je je kind echt wel kan leren dat het een uitzondering is en dat het geen gewoonte gaat worden.

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

El, dat had ik niet van jou verwacht :p

7. danip

danip Niet meer actief

oeps... foutje

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik vind persoonlijk dat je dat niet moet doen. ikzelf zal het iig nooit doen. een kindje moet leren om geduld te hebben en niet bij iedere kik gelijk de zin te krijgen. dan krijg je dat ze een keel gaan opzetten in de winkel net zolang tot ze hun zin krijgen

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb het gewoon in mijn supermarkt gevraagd. Zij vinden het geen probleem dus ik ook niet. Ik woon in een grote stad maar kan bij mijn supermarkt zelfs nog een volle kar mee naar huis krijgen als ik mijn pas ben vergeten. Ze stellen dan zelf voor om pas de volgende dag te betalen! Echt super relax als dit zo kan.

Ik snap niet zo goed dat veel mensen er zo zwaar aan tillen!

10. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    ik doe het wel en leg de verpakking daarna netjes op de loopband zodat ik het kan betalen, geen probleem toch;) ben er nog nooit op aangesproken dus zal allemaal wel meevallen, ikzelf maak ook wel eens een flesje drinken open en leg het daarna ook op de loopband. magoed ieder voor zich de een vind het onbeschoft en de ander niet:)

11. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Jemig, wat zijn jullie allemaal principieel zeg! Op zich goed hoor, maar ik vind het wel een beetje zwart-wit af en toe. Normaal gesproken neem ik een appeltje mee van huis om ze even zoet te houden. Of af en toe pak ik wat druiven uit het zakje in de winkel. En ja, dat is inderdaad lekker makkelijk ja. Het alternatief is vaak dat ik ze 20x moet herinneren dat ze het winkelwagentje vast moeten houden, ze aan het handje weer naar het karretje toe brengen enzovoort. Of ruzietjes suzzen. Natuurlijk is dat mijn taak als moeder, maar als ze 1 of 2 zijn is luisteren gewoon nog erg moeilijk voor die ukkies en ben je in de winkel soms alleen maar daar mee bezig. Met stress en ongeduld als gevolg. Als ik dat even kan voorkomen met een stukje appel los ik het graag zo op. Nu heb ik natuurlijk 3 jochies bij me, dat maakt natuurlijk ook wel uit. Als ik alleen met m'n oudste van 3 in de winkel sta kan hij best wachten.

Tegen de tijd dat ze 3 zijn snappen ze alles veel meer en kun je het gewoon met woorden makkelijker oplossen. Ik denk niet dat als je wat druifjes in de winkel geeft als ze 1 of 2 zijn ze meteen leren dat je alles maar uit de winkel kan pakken en opeten, dat bedoel ik met het zwart-witte. Ik vind dat je op een jonge leeftijd best wat coulant mag zijn, dan 'verpest' je ze echt niet. Als ze iets ouder zijn laat je het gewoon op een gegeven moment achterwege.

Ik gebruik overigens de druifjes om 'alsjeblieft' en 'dank je wel' te laten zeggen bij ieder druifje. Werkt prima en ik merk dat mensen om me heen dat alleen maar kunnen waarderen! Ik heb er nog nooit een afkeurende blik om gekregen.

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Dan ben ik toch benieuwd naar iets..
    Hoe doen jullie dat dan in de winkel waar ze bij de kassa t fruit wegen?dan zit die ene banaan er niet meer bij of druiven

13. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dat had ik al neergezet daar doe ik het niet bij want dat kan je niet betalen en dat is dan wel stelen.

Alleen de dingen die gescand worden en al een vaste prijs hebben daar doe ik het bij,
    En ik zeg altijd bij de kassa ik heb er al een aan me dochter gegeven en nog nooit heeft een kassiere gezegt dat het tegen het beleid van de winkel is.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje is nooit zo zeurderig in een winkel, maar bij ons in de supermarkt hebben ze van die proefbakjes met fruit en vleeswaren en die weet ze wel te vinden..

Eefje heeft een keer een zak spekjes open gemaakt, maar ja, pappa had gezegd "die zijn voor eefje" :D

Dus heb er gewoon nooit noodzaak voor gehad..

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou TOEVALLIG heb ik het gister wel gedaan. Ik dacht even snel naar de supermarkt en had dus niks meegenomen. Maar mijn zoontje was zo overstuur en wou niet meer in het karretje zitten. Toen heb ik hem een sultana gegeven die ik in de kar had gelegd. En toen was hij stil.

Ik denk dat in zulke situaties het ook niet zo raar is. Maar ze mogen niet met onbetaalde zakken chips ofzo door de winkel lopen!!!

16. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Gewoon eerst even laten wegen denk ik? De supermarkt waar ik altijd kom, die heeft dit niet, dus geen idee :D Ik weeg altijd eerst en sticker erop en pas dan mag het eraf. We zijn het een keer vergeten met de appels. Toen heb ik gewoon de eigenlijke zak plus een extra appel op de weegschaal gelegd. Dat zal een gram schelen misschien? En die ene appel weer netjes terug gelegd.
    Ik ben wat dat betreft ontzettend eerlijk. Zie het nut er ook niet van in om die ene appel of banaan niet af te rekenen. Mijn familie maakte er vroeger een sport van om kratjes bier onder een karretje mee te nemen. En dat niet zien als stelen, welnee; dan had die muts achter de kassa beter op moeten letten. Misschien ben ik juist daarom echt compleet anti. Zelfs niet een los snoepje uit zo'n grote bak. Dus ja, ik reken daadwerkelijk alles af. Ik ben wel eens met kar de winkel uitgekomen (de rest zal al in een zak) toen ik daar nog een pakje margarine in had liggen. Ik had het idee dat ik achtervolgd zou worden etc. etc. en ben dus als een idioot terug gelopen en heb alsnog dat pakje afgerekend. Heel neurotisch.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waar doe jij altijd booschappen? haha. Hier word je bijna gelyncht namelijk maar dat zal wel aan de buurt liggen (C'hof) ;)

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    HIer krijgt hij mn zoontje ook niks voor dat het betaald is.
    Dat heb ik al vanaf begin gedaan en hij weet het donders goed

Ik heb ook nooit eten mee genomen om hem zoet te houden, want in de winkels word er niet gegeten en er geen open flesjes drinken mee in de winkel.

Voordat ik/we naar de winkel gaan zorg ik al dat het maagje thuis gevuld is, en dat scheeld een hoop gedoe

19. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja hoor, ik doe het wel eens.
    Als ik mijn dochter ophaal van het KDV en we nog even een boodschap moeten halen, en ze dus echt honger heeft koop ik een zak minikrentenbollen en dan krijgt ze er 1.
    Prijs staat toch op de zak en die wordt gewoon afgerekend.
    Is toch helemaal geen probleem lijkt mij.

Hoevaak zie je niet volwassenen een paar druiven pakken om te "proeven"??

20. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gelukkig mag ik lekker zelf bepalen wat mijn kind moet leren ;)

edit: natuurlijk maak ik geen dieven van mijn kinderen, en zullen ze dit op den duur echt wel leren. Maar geen andere moeder die bepaalt wat ik wanneer aan mijn kinderen leer.

Deel Deze Pagina