Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

je durft om het zo te stellen alsof het de waarheid is:

"het is totaal iets anders" nee, ik vind die situaties niet totaal iets anders, jij vind dat.

dan eindig je met: "je ziet" ik zie helemaal niks, alleen een mening waar ik het totaal niet mee eens ben.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ok, dat kan. Maar ben je er ook principieel op tegen?

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ja, zo kun je iid alles op jezelf betrekken ... :(;)

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

inderdaad. Sommige moeders die het niet doen, vinden de moeders die het wel doen zelfs aso...

Dat ik dat ben, wil niet zeggen dat iedereen dat is. :p

Mijn naam is Hanna... Hanna Tokkie....

5. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

20 jan 2008
    3.375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    hahaha waar zo`n topic toch toe kan leiden zeg... pfffff waar ging t ook al weer over?

gelukkig mogen we allemaal zelf weten hoe we onze kids opvoeden, en doet iedereen t op zijn/haar eigen manier! anders zou t maar een saaie bedoening zijn, lijkt me.

6. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Wat ik erg bijzonder vind om te lezen is toch wel uitspraken die ik zie staan als "Ze moeten maar leren luisteren", "Dat weten ze donders goed" "Zoethoudertjes". Wat een ultra-strenge uitspraken zeg.

Kortom; onze kleine marionettes zullen potverdorie in het ritme lopen en o wee o wee.. Ik vind ook dat er snel vanuit wordt gegaan dat het gedaan wordt om onze kleine duiveltjes maar stil te houden, zodat wij mama's, die het al zo druk hebben ons vaste patroontje te volgen, geen last hebben van het ge-emmer van onze irritante kindjes in de supermarkt. Stel je voor dat de onbevangen kindergeest roet in ons ritme gooit. Dan kunnen ze gaan huilen.. en dan?

Sorry, maar ik heb geen enkele reden om mijn kind zoet te houden in een supermarkt of waar dan ook. Ik doe het, omdat ik het gewoon prima vind, omdat ik het geen enkel probleem vind dat mijn kind wild enthousiast is als ze een lekker broodje krijgt. Daar kan ik ook blij van worden. Alsof je een kind van een jaar of twee op deze manier leert jatten uit de winkel. Waar gaat dit over?

Wat deden jullie met gevonden geld? Zeg tien euro? Netjes naar de politie brengen?
    Vergelijkingen met een huis kopen. Nou, ik zou zeggen; wacht dan maar dertig jaar met verhuizen, dan heb je heel misschien je hypotheek betaalt en pas dan is het jouw huis. In een restaurant betaal je ook pas achteraf. Klopt, is een ander concept.

En iedereen die het dus wel doet, zou zich min of meer dus kapot moeten schamen?

7. xIkkeXx

xIkkeXx Lid

22 sep 2011
    41
    0
    0
    fulltime moeder
    Kerkrade
    Nee, ik betaal eigenlijk liever eerst alles, zoals ik nu ook doe en daarna kunnen ze het krijgen/opeten of weet ik wat

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Het is wel echt de grootste hobby van mama's om andere mama's te beoordelen :D:D (ik moet ook mijn best doen om het niet te doen). Jammer is wel dat ieder kindje anders is en dat je niet kan inschatten of jouw geweldige opvoeding voor dat kindje ook goed geweest was. En je maakt er andere mama's zo onzeker mee, dat lijkt me helemaal geen fijne situatie. De beste opvoedtip die wij kregen kwam van vrienden:

Doe wat je denkt dat goed is en doe het met overtuiging.

Meer kan je niet je doen. Ik denk dat het soms beter is om een klein kindje in de winkel alvast iets te eten te geven als het winkelpersoneel dat ook niet erg vindt. Ik heb daar zo mijn redenen voor, maar vind mensen die het uit principe niet doen ook prima. Die hebben er zo hun redenen voor. Het lijkt me geen 50 pagina's discussie waard.

9. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    In de winkel waar ik naartoe ga is er een vaste prijs voor een zakje druiven, dus het maakt niet uit of je er een paar uit pakt, de prijs is hetzelfde. Anders zou ik het nooit gedaan hebben, dan zou je idd aan het stelen zijn.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb de hele discussie niet gelezen, maar ja, ik geef mijn kind soms al een krentenbol in de winkel.
    Dit doe ik omdat ie soms al honger heeft als ie dat ziet, en hij van mij niet op uur en tijd hoeft te eten 's middags. (Lunchen doen we hier tussen 11.30 en 12.45) Dus kan het zijn dat ik nét in dat tijdsbestek in de winkel sta.
    En bovendien werk ik in die winkel, dus ze kennen me wel. En het zou behoorlijk stom zijn om het niet af te rekenen, want dan ben ik mijn baan nog kwijt ook. ;)

11. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Mee eens, ik hoef mijn kind niet zoet te houden in de supermarkt. Maar vind het gewoon schattig om te zien hoe blij ze kan worden als ze een soepstengel krijgt aangeboden! :D

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ben het volkomen eens met Justme. Er wordt af en toe zwaar overdreven gereageerd. Ik doe het overigens alleen met een vers broodje. En leg dan een leeg zakje in de kar (anders vergeet ik het). Is bij onze super ook heel normaal.

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    in zo een winkel zou ik het dus niet doen!!

14. tulip

tulip Niet meer actief

helemaal met justme eens.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Gister heb ik weekboodschappen gedaan met mijn oudste. Hij vroeg om een krentenbol. Nav dit topic moest hij het eerst aan een medewerker vragen. Ik weet dat ze het niet erg vinden maar wilde mijn ervari g hier posten. Die was helemaal verbaasd, ze zag me de zak scannen (zelfscan) en had echt zoiets van " waarom zou het niet mogen?" zolang ik maar zou betalen.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee dan zou ik het natuurlijk ook niet doen.

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ken zelfs genoeg volwassen mensen die dat doen! hahahaha

Een vriend van ons zegt altijd: ja moet genoeg energie hebben om boodschappen te doen, dus die pakt altijd een mars! Die eet hij lekker op en hij legt heel netjes het papiertje op de kassaband! hahaha

18. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Zo, volgens mij is hier al veel geroepen en teruggeroepen :p

Ik heb laatst een doos druiven gekocht. Tim wou druiven, dus Tim kreeg druiven. Niet onder het motto 'hij vraagt, wij draaien' hoor. Hij lust namelijk niet zoveel fruit en ik was dus blij dat hij druiven vroeg.

Ik ben er zelf niet erg moeilijk in eigenlijk, ik betaal ervoor aan de kassa. Ik zal het hem zelf niet aanbieden, en in eerste instantie tegenhouden.

Ik kan wel begrijpen dat mensen vinden dat dit not done is.

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Okee!!bij onze lidl en ah wegen ze t altijd bij kassa dus ik ben niet anders gewend haha daarom vroeg ik t me af

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik denk dat het wel een keertje is voorgekomen maar nee, in principe niet nee. Ik vind het niet zo nodig.

Deel Deze Pagina