Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Wow ik lees reactie's bij mensen waarvan ik zulke reactie's niet verwacht had. Waarbij je in bepaalde andere topics leest op iemand die ook zo reageert: als je zo reageert sta je er zelf misschien niet achter, anders zou het je niks schelen wat een ander vind (heb een hekel aan die zin) maar die schiet mij nu wel in gedachte naar die betreffende personen, die dat zelf altijd "roepen".

En een aantal kinderachtige reactie's. Wie heeft gezegd dat je aso bent als je een koekje geeft die nog niet betaald is? Kan best dat iemand die heeft gezegd, het topic is zo lang, ga het niet opzoeken. Maar betekent dit dan dat gelijk iedereen die het niet doet de mensen aso vinden die het wel doen? Nee toch? Waarom dan gelIjk zulke kinderachtige reactie's.

Mbt het geven van iets wat nog niet betaald is of niet zal het bij veel mensen id opvoeding zitten (hoeft niet) maar als je zelf opgevoed bent dat je een broodje kreeg in de supermarkt neem je dat sneller over naar je eigen kinderen omdat je er wellicht een fijne herinnering aan hebt.

IK doe het alleen NIET. Zeg ik daarmee dat mensen die het wel doen aso zijn? Nee hoor. Ik vind gewoon dat IK er eerst voor moet betalen. En IK vind dat ik mijn kinderen er net zo'n groot plezier mee doen na het afrekenen. Dat voelt voor mij beter.

In plaats van kinderachtig te reageren kunnen we toch ook als volwassen mensen het hier over hebben?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kennissen van mij kochten bij de babydump spullen en kwamen er in de auto achter dat de tripp trapp stoel niet was aangeslagen en dus niet betaald. Zij vonden dat wel lekker, tis een duur ding natuurlijk. Dat vond ik wel echt ver gaan.

Wat iemand schreef over kratten bier vind ik ook erg, dan steel je dus bewust, vreselijk!

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Inderdaad marieke, dat vind ik ook echt stelen met opzet.
    Als ik al het idee heb dat iets verkeerd gaat met het afrekenen zeg ik het tegen de cassiere. mensen kijken mij vaak aan van.. wtf wat doe je nou. Maar als ik dat niet doe moet ik er constant aan denken. Gaat knagen ;)

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ruk niets uit het verband, ik typ wat er hier gezegd wordt.
    Oh nee, er staat 'ik vind' voor, dat maakt het natuurlijk heel anders ... ;)

En in mijn dagelijkse leven gaat het helemaal prima hoor, ik heb namelijk zulke figuren die hier in het topic naar voren komen helemaal niet in mijn leven. Gelukkig! Brrrr, moet er niet aan denken dat ik in contact kom mensen mij aso gaan vinden omdat ik mijn zoon 1 keer in zijn hele leven eens een krentenbol heb gegeven.

Ik ken ze ook echt niet, en kan me niet voorstellen dat iemand naar mij toe loopt en zegt 'Oooh ik vind dat echt not done mevraaaaaaauuhhww, echt VET aso' *proest*

Tuurlijk, internethelden ;)

5. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het verschil is hier natuurlijk dat je de Euroshopper pakjes appelsap of Euroshopper liga's niet in de Efteling kunt kopen, maar wel in de AH. Dus als je die van huis meeneemt, hoe kun je dan bewijzen dat je die al had en dus niet nog een keer hoeft te betalen?

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies!

Weet je dat het niet eens bij me op was gekomen dat anderen serieus zulke dingen over mij zouden denken als ik mijn kind een stuk krentenbol in de supermarkt geef? Haha, en dan ook nog een oordeel klaar hebben over de reden waarom ik dat zou doen (zoethoudertje, ze durft zeker geen nee te zeggen, honger, gewoon een leuk extraatje). Echt, 53 pagina's over zo'n onderwerp? Get a life!

7. sistabigbones

sistabigbones Actief lid

15 mrt 2009
    380
    0
    0
    rotterdam
    Zo ik ben zo blij dat we allemaal zelf mogen bepalen wat we doen in het leven,dat we er zelf voor kunnen kiezen of we onze kids wel of niet iets geven in de supermarkt,of we het nou zelf hebben meegenomen of dat je het nog moet betalen.

Als we nou allemaal beginnen met kijken naar ons zelf. Wat jij aan je zelf kunt veranderen om JEZELF te verbeteren in plaats van je druk te maken om wat een ander doet! Want heeeeeeeeel mischien................was de wereld dan een stuk gezelliger

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Can't we just agree to disagree?

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Vechte vechte .... Oegaboega.... Ding ding ding de eerste rondeeeee :(

10. Ik altijd als we op vrijdag de wekelijkse boodschappen gaan doen.
    Pak ik een banaantje, die weeg ik, sticker op de hand, kleine lekker banaantje eten en mamma rekent de banaan af bij de kassa :) !

Vind er niks raars aan, ga alleen geen pakken oid opentrekken.
    En als we een paar boodschapjes halen dan krijgt ze geen banaantje, maar dan hoor ik dr ook niet ofzo.
    Het heeft niks te maken met zoethoudertjes oid, want heb altijd wel een koekje ofzo bij, maar ze vindt het gewoon lekker om dr banaantje te eten in de winkelwagen :) ..

Heel erg not done van mij !!!

11. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nee en dat zal ik ook nooit doen.
    Als het tegen lunch tijd liep nam ik van huis een broodje mee in het handje.

12. tulip

tulip Niet meer actief

ik zie ook zoveel asociale dingen in de omgeving, maar heb mij echt nooit gerealiseerd dat mijn kind een banaan of een eierkoek geven die ik vervolgens betaal ook daar onder valt voor sommige mensen... vreemde wereld leven we toch in...

13. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ikzelf doe het niet.
    Of ik heb iets bij me of hij wacht maar. Of hij nou gilt en schreeuwt.

Iedere ouder moet doen wat hij/zij denkt dat goed is.
    Ga een andere ouder geen Aso daarvoor noemen, omdat zij wel besluiten het te doen.

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik doe het zelf niet. Als anderen dag doen vind ik dat niet asociaal maar onbeleefd. Daarbij leer je je kind dat schreeuwen,zeuren iets lekkers oplevert. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Opvoeden is nu eenmaal moeilijk. En leren wachten hoort daar mijn inziens bij.

15. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden krijgt vaak een broodje in de winkel.. hier vragen ze zelfs als ik losse broodjes koop of er 1 voor meteen opeten is!
    ik zie er geen kwaad in hor!
    vaak zijn de broodjes dan nog warm, is toch lekker!!

16. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    jayden vraagt er heel netjes om Nene blootje? en als ik nee zeg is het ook goed.. en tegenover wie zou het onbeleefd zijn?

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Precies.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Inprincipe niet omdat ik het niet nodig vind. Maar ik heb het wel een enkele keer gedaan hoor als we veel langer dan gepland onderweg waren en de kleine meid trek had.

19. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik zelf doe dat niet, vind het ook niet kunnen.

is het zelfde met speelgoed.

ik liep laatst met mijn S-moeder door de action, en ik was ergens anders aan het struinen (was hele grote action) en ik kom terug, zie ik dat Damian 2 samba ballen in zijn handen heeft, had mijn s-moeder aan hem gegeven terwijl dat niet eens nodig was en liep ze zelf met de verpakking in handen :O

vond ik niet zo leuk >.>

20. Ik geef het ook niet omdat ze zeurt ofzo hoor.
    Als we thuis weg gaan zeg ik altijd: Zo gaan we alle boodschapjes halen hé, en dan krijg jij lekker een banaantje.

Ik zie veel gekkere dingen in de supermarkt hoor, kindjes die keihard gillen, echt hard gillen, die hard door de winkel rennen met een winkelwagentje tegen iedereen aan, en ouders die daar dan gewoon niks van zeggen..

Deel Deze Pagina