Nou bouwjaar1979 je slaat de spijker op zijn kop hoor. Moet niet te vaak gebeuren, maar als het zo eens af en toe gebeurd vanwege de situatie op dat moment zie ik het probleem niet zo. Je rekent het toch netjes af.
Nee, ze kan wat drinken/eten krijgen voor we weggaan en als we betaald hebben én thuis zijn kan ze bijvoorbeeld de rozijntjes o.i.d krijgen die we hebben gekocht. Ze weet dit zelf trouwens prima.
Absoluut niet. Een vriendin van mij doet het wel en zegt zelfs tegen haar zoontje snel opeten voor we bij de kassa zijn hoor. Ze weet hoe ik erover denk.
Ik snap ook niet zo goed waarom er juist in dat ene half uurtje dat je in de supermarkt bent van alles gegeten moet worden. Hier krijgen de jongens wel eens een plakje worst of blokje kaas en dan hebben ze geluk maar ze krijgen hier gewoon normaal te eten en hoeven dus niet in de supermarkt al te beginnen aan iets. Ik vind het dus echt niet kunnen. Stel dat je gaat betalen en je pinpas doet het niet? Is denk ik iedereen wel eens gebeurt dat er iets onverwachts afgeschreven is aan het einde van de maand en dat je het net niet redt. Ik kom ook al jaren bij onze ah en ken de manager persoonlijk en weet zeker dat als ik mijn kind iets zou hebben gegeven ze hier niet moeilijk over zouden doen. Toch vind ik het niet goed en netjes voelen.
Poohbeer, zegt ze dat met de bedoeling er NIET voor af te rekenen? Dat is echt heel stiekem gedrag wat ze haar kind aan leert. Dat hoort niet. Ik heb het dus 1 keer gedaan en pas na de medewerker gevraagd te hebben. Zo uit het zicht krijg ik meteen last van mijn geweten en voelt het alsof ik steel.
Ik doe het nooit, maar meer omdat het helemaal niet nodig is. Maar zoiets dramatisch als 'Not done' en een 'slecht voorbeeld' vind ik het niet hoor
Bij de oudste deed ik het nooit. Die zat rustig in het wagentje, maar bij de jongste heb ik een keertje een banaantje gegeven. Die schreeuwde toen heel de boel bij elkaar. Maar als je gewoon betaald aan het einde, vind ik het niet erg. Heb liever een kind, dat rustig op een soepstengel sabbelt, dan een krijssend kind.
Wat een onzin! Wij kregen vroeger in de supermarkt ook wel eens een hard broodje alvast. Denk je dat ik niet wist dat je er voor moest betalen? Nee ik neem nu alles zomaar mee zonder te betalen hahaha Bij mijn zoontje nog nooit gedaan maar die heeft de leeftijd nog niet
Ik heb het ook een keer gedaan. De jongste was zo vervelend dat ik een koekje aan d´r heb gegeven. Normaal neem ik zelf iets mee maar ik was het vergeten. Alleen omdat ze jong is, mijn oudere kinderen moeten gewoon wachten.
Hier nog een mama die t "slechte voorbeeld" geeft en iets doet wat totaal "not done" is ik maak me er schuldig aan doe mijn dochtertje ook wel eens wat geven in de winkel.. Ach ze kennen ons.. en ik heb geen huildend kindje wat alles wilt hebben op dat moment als we in de winkel zijn... En nee, ik voel me er niet schuldig over... Haha
Hmmm, ik zie het probleem echt helemaal niet! Ik ben natuurlijk ook van mening dat iets pas van jou is als je ervoor hebt betaald, maar als ik de rest van het pak krentebollen in mijn kar heb liggen lijkt het me duidelijk dat ik ervoor ga betalen? Het hele pak dus en niet slechts 5 van de 6? Kan me nauwelijks voorstellen dat er enige verwarring over ontstaat. Mijn kindjes krijgen per definitie niets als ze erom zeuren (met als gevolg dat dat dus ook niet gebeurt!). Maar als we gezellig boodschappen aan het doen zijn, het loopt tegen lunchtijd en ik kan ze blij maken met een krentenbolletje vind ik dat prima! Ze weten heus wel dat er bij de kassa betaald moet worden en vind het echt onzin dat je ze het slechte voorbeeld geeft! Ze mogen ook in het boodschappenkarretje zitten en ik denk dat ze tegen hun 16e ook wel doorhebben dat dat niet meer de bedoeling is...
Meestal krijgen ze een worstje bij de vleeswaren en een broodje van de bakker dus dan is het zoiezo niet echt nodig, mijn kinderen hoeven niet perse te eten om "zoetgehouden" te worden ofzo dus als ze niets krijgen is dat ook prima... Ik vind het ook niet zo netjes maar goed er zijn nog onfatsoenlijkere dingen zoals opeten en NIET afrekenen en het zogenaamde "proeven" (in onze snoepwinkel was een ons proeven in elk geval niet toegestaan haha) dus als ik dan denk als winkelier zou ik het liefste de bovenstaande optie willen haha (dan word er in elk geval nog betaald)
Ik doe het ook weleens.. Maar probeer het niet meer te doen. Ik leg ze dan ook uit dat we eerst moeten betalen voor ze iets krijgen. Maar soms ontkom ik er niet aan, is ook een stomme smoes hoor. Ik doe het ook alleen maar als ik zeker weet dat ik geld op zak heb.
Ik doe het niet en ben ook niet van plan om het te gaan doen, ik neem wel iets mee of anders is even moeten wachten ook niet zo erg.
nee, ben echt niet van plan om dat te gaan doen. Moet alleen mijn man hier nog van overtuigen, want die kan zelf niet van vers brood afblijven in de winkel....