eens! hier geef ik ook gewoon een krentenbol. de rest van het pak krentenbollen liggen in het karretje en reken ik keurig af.. zie het probleem echt niet. vind dit zeker WEL done ipv NOT done
Ik doe het ook niet. Kan me ook dood ergeren aan mensen die bij mij aan de kassa komen met een leeg snoeppapiertje. Mijn schoonmoeder doet het wel met de jongens. Pakt ze krentenbolletjes uit een zakje voor ze. Laatst ben ik maar buiten op ze gaan zitten wachten. Als ik het zie zeg ik er ook zeker wat van. (niet bij een vreemd)
Hoewel mijn zoontje nog te jong is voor een zoethoudertje Heb ik voor nee gekozen omdat ik dit in de toekomst niet wil doen. Ben het volledig eens met het argument van ts.
Nee nooit gedaan en zal het ook nooit doen ook. Mijn zoon "zeurt" wel eens om een broodje (kapje), maar ik vertel hem dat hij die pas krijgt, als we centjes betaald hebben en hij stopt met zeuren. Werkt prima! Ik vind dat een kind moet leren, dat je pas de producten mag gebruiken als je er ook al voor betaald hebt. Het zal je toch ook nog eens gebeuren, dat je pinpas er mee kapt als je wil betalen...! Sta je mooi te kijken...
ik doe dat neit, vind ook dat een kind moet leren te wachten.... en je doet het alleen maar om het je zelf gemakkelijk te maken.... heb het trouwens ook niet op zoet houdertjes sowieos in de zin van eten dan volgens mij geef je daar een heel verkeerde boodschap over eten af en krijg je de bekende emo eters of eten uit verveling eters.....
Ik ben van kleins af aan niet anders gewend, mijn moeder gaf mij ook weleens iets en dat doe ik bij mijn zoontje ook eigenlijk zonder erbij na te denken weleens. Dan heb ik het niet over verpakkingen open maken die bij de kassa uit elkaar kunnen vallen haha. Maar een krentenbolletje zoals ik eerder las, dat geef ik hem ook weleens. Wel grappig als ik de argumenten lees van de mensen die het dus niet doen, zo heb ik er nog nooit over nagedacht.
Je kan dat al uitleggen als ze 7 maanden (of dergelijk) zijn, gaat niet zozeer om leeftijd maar om het gebruik zeg maar, ik vind het feit dat "ze dat niet snappen" een beetje een smoesje, je had het gewoon nooit moeten geven dan, als we altijd hun zin gaan doen is je leven nogal pittig denk ik..
Ja ik doe het wel. Heb echt geen zin in een krijzend kind in de super. Wel vraag ik het aan een mederwerker van de winkel of ik het alvast mag geven. Vorige keer een botte recatie bij de c1000 mevrouw dat zijn regels ect ect ach ja. In het vervolg koop eerst wat lekkers dan zit madam rustig in haar wagen haha. Daarom heb ik voor anders gekozen.
Even een praktische vraag. Iemand schreef z'n kind eens een banaan gegeven te hebben. Bij de supermarkt waar ik kom wegen ze groente & fruit bij de kassa. Hoe moeten ze een banaan wegen die al opgegeten is?
Voor de moeders die dit wel doen: - Mag het ook nog als je kindje 4 of 5 is? - En wat als je kindje straks 10 of 11 is en zonder jou met een vriendje een boodschap mag gaan doen. Mag hij dan ook tijdens het winkelen alvast gaan eten? Of mag het dan ineens niet meer? - En begin je zelf ook alvast met het eten van nog niet afgerekende producten als je honger hebt of gewoon chagrijnig bent? Of mag het in bovenstaande situaties toch niet? En de vergelijking met het plakje kaas of het stukje wordt dat aangeboden wordt vind ik ook niet terecht. Dat is een stukje service vanuit de winkel, je hoeft er sowieso niet voor te betalen. Zij bieden het aan. Dat is toch heel iets anders dan verpakkingen te openen terwijl je nog aan het winkelen bent? Wie zegt dat jij die verpakking iets later niet terug legt? En wie zegt dat die banaan die jou kindje heeft wel echt afgewogen is? Als iedereen dit maar gaat doen dan is het overzicht van de supermarkt echt helemaal weg. Zolang er geen bordje bij de ingang staat met de tekst "Verpakkingen mogen voor het afrekenen alvast geopend worden voor het zoet houden van uw kinderen" vind ik dat het gewoon niet kan.
Nee,ik zeg dat we eerst moeten betalen en dat hij (meestal een broodje) krijgt. Milan dacht daar laatst alleen een beetje anders over. Die had namelijk zijn tanden in het broodje gezet, terwijl de plastic zak er nog omheen zat!!
Ja hoor.. Wij hebben dat ook 1x gedaan.. Een soepstengel.. En ook al vinden sommigen het not done, of irritant als er een leeg snoeppapiertje af wordt gegeven aan de kassa.. Ik trek me er niets van aan. De wereld zou toch saai zijn, als we allemaal het zelfde doen en denken!
Ik doe het eigenlijk niet eens om hem zoet te houden, maar meer omdat ik hem soms even wat lekkers wil geven. Als hij om iets gaat zeuren dan krijgt hij het juist niet. Nogmaals, gewoonte en ik weet niet beter van vroeger haha. P.s. nee, niet de indruk gekregen dat ik zomaar mocht jatten in winkels. Dat nuance verschil heeft mijn moeder me wel meegegeven in de opvoeding .
mijn kind zit nooit krijsend in de wagen hoor, dat is aangeleerd gedrag.... mijn dochter krijgt nooit wat dus ze associeert de winkelwagen ook niet met eten.... het valt me echt op dat veel ouders hun kinderen belonen met "troostvoer"lekker makkelijk natuurlijk maar vind dat echt niet goed....probeer het eens op een nandere manier met wat aandacht of zo... doe een leuk spelletje in de supermarkt , laat ze helpen.... etc...
Maar ik ben niet helemaal met je on eens hoor. Ik en vele misschien met mij zijn al verstandig genoeg om voor de winkel wat in de handjes te geven en een krentenbol rekening ik in als gezonde snack tussen door of als lunche als het zo uit komt.
Jaja, dat is het. Al die kleptomanen kregen vroeger natuuuuuuurlijk eten van hun moeder in de supermarkt dat nog niet betaald was. En wat te denken van restaurants! Damn, daar betaal je ook pas achteraf. De horror! Dus....
Ik leg mijn kindjes steeds uit dat je het eerst moet betalen, dat het anders nog niet van jou is. Vind dat altijd erg raar, als mensen hun kinderen in de winkel al eten of drinken geven. Eigenlijk leer je ze dan dat je in de winkel gewoon alles open mag maken en op mag eten. Als je iets in de winkel krijgt, mogen ze het wel opeten, maar vaak neem ik dat niet eens aan. We doen vaak net voor of net na de fruittijd boodschappen, dus dan zitten de buikjes al vol.
Ik snap het ook niet hoor.. denk dat dat krijzende kind inderdaad toch wel een probleem van jezelf is aangezien je of op het verkeerde moment boodschappen gaat doen (moe? honger?), zo'n kind doorheeft dat het dan toch wel iets krijgt en dan maar gaat janken en daarbij het feit dat het blijkbaar teveel moeite is om een liga van huis mee te nemen. Of ben ik nou de enige snuggere die altijd een paar pakjes liga in mn tas heeft zitten?