Geef jij je kind eten wat nog niet betaald is?

Discussie in 'De lounge' gestart door consider, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geef jij eten wat nog niet betaald is?

1. Ja

2. Nee

3. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Bri

Bri Niet meer actief

Heb alles een beetje gelezen.
    Het enige sterke argument tegen vind ik dat het product niet van jou is, zolang je er niet voor betaald hebt. Dat is dus een principekwestie. Het is dan aan jezelf wat je ervan vindt om het alvast te gebruiken, terwijl je het nog gaat betalen. Als er in een winkel een bordje zou hangen dat ze het niet willen hebben, dan zou ik het zeker niet doen. Of ik het in alle andere gevallen ook niet meer doe, daar moet ik nog eens goed over nadenken.

Alle andere argumenten gaan voor mij niet op (rommel achterlaten, kinderen leren dat ze vooral veel moeten zeuren en dat ze dan wat krijgen, dingen stelen) omdat ik daar anders mee om ga: ik pak op wat er op de grond valt, ik geef niks als er gezeurd wordt en ik reken het áltijd af.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ja hoor, regelmatig!

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    L uca kreeg regelmatig een melkbroodje of krentenbol, ik zie daar geen probleem in.
    Nu hij groter wordt leg ik hem uit dat we eerst centjes moeten betalen voor hij die zak lolly's open mag rukken, maar zeker tot 2-2,5 jaar zie ik er geen kwaad in.

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik doe het eigenlijk niet snel, het enige is op vrijdag krijgt onze zoon altijd een verse kaasstengel van de echte bakker die vindt hij zo lekker, die moet ik zelf uit het schap pakken en in een zakje doen. ik breek er dan altijd een klein stukje af en geef dit vast dit komt ook doordat de winkel erg smal is en op vrijdag altijd druk door de markt waardoor ik de buggy dan bijna in het schap moet parkeren en de verleiding dan minder groot is om het halve schap leeg te trekken,

Tijdje geleden waren we in de supermarkt en ik had een pak vlokken in de kar gelegd had onze zoon hem gepakt en er via de zijkant een gat in gesabbeld (hij was nog heel klein kon net in het karretje zitten) komt er een bijdehante troela van de supermarkt naar me toe dat het niet de bedoeling is dat ik verpakkingen open maak in de winkel om mijn kind zoet te houden dus ik kijk en zie dat ij dat pak heeft en er een gat in heeft gemaakt aan de zijkant begint ze een heel verhaal dat dat toch geen stijl is dus ik kijk eens goed ik heb alleen gezegd wat is nou het probleem denk je echt dat ik mijn pak vlokken thuis ook altijd via de zijkant open sabbel? toen kwam de manager erbij die schoot in de lach dus ik zo ja sorry heb het te laat in de gaten gekregen hij zo geen probleem gebeurd wel vaker hoor geef maar pak maar een nieuwe had nog gezegd dat ik hem af wilde rekenen maar hoefde niet. dus eigenlijk probeer ik het niet te doen.

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind dat echt niet kunnen pas na het betalen wordt er iets open gemaakt voor die tijd is het gewoon eigendom van de supermarkt (of waar je dan ook bent)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik snap niet waarom er gegeten zou moeten worden in de supermarkt? Dat is een winkel waar je boodschappen doet, en eten doe je (kort door de bocht) thuis aan tafel.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat vind ik wat anders.. lenn heeft dat ook wel eens gedaan toen hij klein was.. maandje of tien dus zit pas een paar weken goed in de kar.. had alleen niet door dat hij een pak toetjes (soort danoontjes) uit de kar had gepakt. wist niet dat hij daar bij kon, nooit bij nagedacht.. Was net op tijd, maar ach als hij m dan open maakt, tja, kan gebeuren..

Hij word pas in december twee maar hij weet heel goed dat hij eerst moet betalen.. Tuurlijk zeurt hij wel eens om wat lekker dat in zijn karretje ligt.. Maar als ik dan vertel dat hij eerst moet betalen wandelt hij met karretje en al naar de kassa:)

Maar voor degene die hun kindje 'pas' met 2 jaar leren dat ze eerst moeten betalen.. Ben/was je dan niet bang dat hij/zij het al aangeleerd had? Gisteren mocht het wel en vandaag niet..
    Zal ook wel per kindje verschillen, maar ben we nieuwsgierig..

8. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik was er ook altijd fel op tegen maar ben nu wat genuanceerder. M'n jongste is erg temperamentvol en huilt soms heeeeeel erg hard in de winkel. Dan vind ik het wat aso om 'm maar gewoon te laten krijsen. (Dan vertel ik 'm overigens wel dat hij pas iets krijgt als hij stil is, hij leert dus niet dat krijsen loont, integendeel ;) Dingen in de prullenbak gooien vindt hij alleen maar heel erg leuk, dus rommel maken we ook niet. En hij helpt altijd mee om alle boodschappen op de band te leggen en weet dus dat we moeten betalen.)

Bij de oudste was het nooit nodig, en vond het altijd stom als ik dat zag gebeuren, maar nu snap ik andere moeders dus wel wat beter. Ik heb voor mezelf de leeftijd van 3 ook wel als grens gesteld. Dan kan hij wel gaan begrijpen dat hij even moet wachten (en dan is die nee-nee-nee-fase hopelijk ook weer voorbij).

9. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb er echt totaal geen probleem mee. Zeker als het gaat om jonge kinderen. Boodschappen doen is voor kids vaak niet leuk (moeten blijven zitten in de kar en vanalles lekkers zien in de schappen. Ja, dan heeft mijn zoon ook zin in iets. En zeker als hij zich gedraagt en lief blijft zitten, kan hij van mij alvast wat krijgen. Bij de kassa reken ik het wel af en rommel maakt hij niet (en als er wat valt, ruim ik het op)
    Niet zo moeilijk doen hoor. Het zijn kids.
    Het zou anders zijn als je als volwassenen ga snacken in de winkel;)
    En als je het hebt over eigendom van de winkel.... Ja, als ik iest via de post laat bezorgen met een acceptgiro (bv een cd) zou ik die dan ook niet mogen beluisteren totdat die betaald is? Je kan natuurlijk over vanalles vallen hoor;)

10. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    nou ja, ik las dat iemand zijn kind een croissantje gaf uit een zakje.... als er iets troep geeft;) hahaha

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Sjonge, 17 pagina's over zoiets onbelangrijks?

Ik heb het wel eens gedaan, zie er ook niet zoveel slechts in zolang er daarna maar wordt betaald.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee, nooit. snap werkelijk niet hoe mensen op het idee komen dat wel te doen. zo raar om te zien.

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Tis maar net wat je onbelangrijk vind, ik vind het een kwestie van normen en waarden

14. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Nog nooit gedaan en vind het ook not done!! Je hebt er immers nog niet voor betaalt, dus is het nog niet jouw eigendom.....

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Tja, ik vind het relatief onbelangrijk moet ik zeggen. Qua normen en waarden, zonder te zeggen dat ik mijzelf nu zo goed vind ofzo, heb ik echt wel normen en waarden meegekregen.
    Ik snap niet zo goed wat hier nu zo erg aan is.
    *Ik ruim zelf de rommel op
    *Ik betaal ervoor
    *Andere mensen kunnen rustg boodschappen doen, want geen huilende kids

Zie het probleem gewoon echt niet. Ik heb het zelf in 4 jaar tijd misschien maar 2 keer gedaan, maar nogmaals, ik zie echt niet in waarom dit zo erg is?

16. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

1 mrt 2011
    548
    271
    63
    Nee nooit

17. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik vind t belachelijk om in de winkel al iets te geven...ik zal me heel ongemakkelijk voelen en ze leert straks mooi dat er pas buiten de winkel iets gegeten en gedronken word...en trouwens in een winkel hoor je niet te eten

18. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Maakt toch niks uit.
    Het is nou niet zo dat er een gigantische discussie aan de hand van deze poll aan de gang is :D

19. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook een slecht voorbeeld aan mijn kind. Als ik het 1 keer doe, dan wilt hij het de volgende keer weer. Dat een kind gaat huilen tijdens winkelen is maar een fase. Gewoon negeren gaat vanzelf over!!!

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Haha, nee geeft ook niets, maar ik ben gewoon verbaasd omdat ik eigenlijk dacht dat iedereen dat wel eens deed. Valt weer tegen dus.

Deel Deze Pagina