Hoeveel schepjes rijstebloem op 1 dag?

Discussion in 'Voeding' started by Zomerbloem, Jul 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik vraag me af hoeveel schepjes (eetlepelschepjes) een baby mag op een dag.

Isa krijgt s`ochtends om 11 uur een bordje rijstebloempap van 200 ml voeding (180 ml/6) en 6 schepjes rijstebloem en s`avonds 240 ml voeding (210 ml/7) met 3 schepjes.
    Nu heb ik begrepen dat rijstebloem een dikmaker is en dat het per dag maar door 1 fles mag? Isa is een stevige tante, maar was al flink bij haar geboorte ( 4265 gr.) en weegt nu ong. 9300 gr.

Klopt dit? Pap s`ochtends vindt ze heerlijk en ze slaapt s `nachts goed op de laatste fles. Of is er een ander papje wat beter is om overdag te geven? Isa is bijna 6 maandjes.

Ik hoor graag jullie adviezen!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik wist niet dat er een max aan zit.
    180 ml water, 6 scheppen melkpoeder en 3 afgestreken eetlepels rijstebloem. hij krijgt het hier sochtends en savonds.
    verder eet hij groente en fruit van een lepeltje
    groetjes

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik doe sochtends en savonds 2 eetlepels rijstebloem erdoorheen,
    ik weet dat er een max aanzit... maar hoeveel... dat weet ik niet,

4. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    OP het pak staat hoeveel je per dag mag geven. En als je kindje 6 maanden is, kun je overgaan op bambix.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Vraag me dit ook af. Ik geef 6 scheppen in de avondfles. Maar vroeg me af of ik dan zoals nu 200cc = 6 scheppen kan geven of beter 240+ 3bv? Qua calorieen dan?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het is inderdaad 1 bord pap of 2 papflessen (dus ongeveer 6-7 schepjes per dag)..

Als je minder wil geven, zou je ook een half bord pap kunnen geven, en dan een halve fles na?
    En met 6 maanden kun je inderdaad over op bambix. Wij konden toen ook de avondfles gewoon weer zonder toevoegingen doen. Omdat opvolgmelk van zichzelf al meer vult.

7. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik heb niks op het pak van maximale hoeveelheid per dag kunnen vinden. Nog een weekje dan mag ze over op opvolgmelk en dan zal ik s`avonds de papfles laten vallen en ook overgaan op bambix vanaf 6 maanden.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    #8 Lola1982, Jul 27, 2009
    Last edited: Jul 27, 2009
    Ik geef mijn dochter nog steeds rijstebloem, kan die bambix vanaf 6 maanden ook uit een flesje dan? Op het pak hadden ze het over vanaf een bordje. Mijn dochter vind eten vanaf een bordje niet zo fijn. Ze wilt of een fles of echt stukken (brood, fruit en groente gewoon in stukjes, maar vanaf een lepeltje niet).
    En ik zelf zie het niet zo zitten om s'ochtends om kwart voor 7 een bord pap bij haar er in te krijgen.... Flesje gaat wat sneller namelijk en dat neemt ze wel!

btw, ik geef per dag (s'ochtends en s'avonds) in totaal 8 schepjes (van die groene nutrilon schepjes) rijstebloem!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij deden de bambix ook door de fles. Alleen dan wat minder schepjes natuurlijk. Is ook wel makkelijker/sneller als je naar het KDV moet.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Oh ok, dank je, dan ga ik voor de bambix als de rijstebloem op is!
    Is idd makkelijker (fles) als je s'ochtends moet werken en die kleine naar het kdv moet! ;)

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

het merk van mijn rijstebloem voor het papje heet bambix

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hier op het pak staat bij 200 ml 3 eetlepels. Er staat ook 2-4 eetlepels per dag.

Ik geef enkel de avondfles met rijstebloem. 210/7 + 3 eetlepels rijstebloem.

Share This Page