Ik ben bezig met IUI en om een eisprong op te wekken slik ik Clomid 100. Ik hoop ECHT dat iemand me kan helpen! Ik was gisteren in het ziekenhuis, op cyclusdag 15 zag de gyn dat ik een follikel had van 18 mm. Ik moest dus zelf testen omdat het eitje elk moment kan gaan springen. Ik heb gisteren getest en vandaag getest, maar ik kreeg geen positieve ovutest. Nu moet ik erbij vertellen dat ik een paar maanden terug ook geen positieve test kreeg, maar dat ik achteraf (dmv bloed prikken) wel een eisprong bleek te hebben gehad. De vorige maand heb ik voor het eerst in mijn leven een positieve ovutest gehad, dat was toen op cyclusdag 15. Op dag 16 eerste IUI poging, maar helaas niet zwanger. Ik vraag me nu af of ik nog moet wachten op een positieve ovutest of dat ik gewoon een afspraak voor IUI moet inplannen. Mijn follikel van 18 mm, en hij zou dus echt moeten springen. Ze groeien 2 mm per dag, dus vandaag zou hij 20 mm moeten zijn. En bij maximaal 20 springen ze toch? Wat vinden jullie, moet ik nog 1 dag wachten of moet ik een afspraak voor IUI in laten plannen voor morgen?
Ik zou even je zk bellen meid.....er is ook een topic hier over iui, ivf enz...misschien daar even vragen?
Zou idd zeker het ziekenhuis bellen wat je moet doen. Misschien kunnen ze nog een echo doen oid. Ik heb ook wel eens grotere folikels gehad hoor. Zelfs wel 26 mm oid.
Nou ga ik twijfelen of ik het goed onthouden heb, maar ik dacht echt dat ze tegen mij zeiden dat ie met 26/28 mm zou springen.
met clomid springen ze later! hier ook meestal zo rond de 26 mm. Maar ik zou ff je gyn bellen hoor. en je vragen stellen, is niet vreemd! En een positieve ovutest...nog nooit gezien hier...soms werken ze gewoon niet bij sommige personen. Ik heb gemerkt dat met clomid het soms idd niet werkt.....
dat wist ik dus echt niet, in dat geval wacht ik nog even mijn ovutest van morgen af... hopelijk is die positief!
Ik heb dan geen clomid gebruikt, maar wel zwanger via KID. Ik moest altijd, ondanks dat mijn ei al aan het springen was (bloedprikken) pregnyl spuiten om de kansen te vergroten op een zwangerschap. Ik sta in Gent onder behandeling. Zij zeiden dan ook wanneer ik terug moest komen. Hoefde ik zelf niet te beslissen.
Karina@ Dat is al een beste meis, idd als ze nog groter zijn kunnen ze ook dan pas springen.. De mijne was 22 mm en 1 van 17mm en 1van 21 mm en toen heb ik pregnyl gespoten om ze te laten springen. + De punctie en er was recultaat maar helaas een mk. Idd cindy heeft gelijk dat er een topic over is: van IUI naar IVF miss dat daar meiden zijn die je meer kunnen helpen.
mijn follikels groeiden altijd door (met of zonder clomid) tot 26 mm. Misschien kan je vragen of je pregnyl mag gebruiken, dan weten ze altijd tot op de dag af wanneer je eitje springt, is heel makkelijk in te plannen dan !
ik zou even bellen meis.. wekken ze het niet op bij jou dat de eisprong ??? meestal word hij 40 uur van de voren opgewekt met een injectie die je zelf plaats de dag ervoor en de dag erna heb je dan IUI behandeling, misschien is dit een overweging voor de volgende keer xx gewoon bellen hoor
Ik verplaats je topic naar het onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen, waar hij ook thuis hoort. Elmo
Hoi, Ik ben een actieve IUI-er, weliswaar met andere hormonen. De meesten bij ons moeten pregnyl prikken op de dag dat de arts dat inschat. Niks zelf bepalen. Zelf ben ik daar heel blij om, omdat ik nog nooit positief heb getest met een ovu-test en ook temperatuurcycli bij mij onduidelijk waren; en ik ben lang niet de enige. Ik heb wel degelijk een eisprong. Medicatie als clomid houdt de eisprong wel een tijdje tegen, maar uiteindelijk springt de boel wel. Pregnyl helpt bij de timing daarvan. Hoef jij helemaal geen pregnyl te spuiten? Ik moet meestal spuiten op de avond dat mijn grootste ei tussen de 18 en 20 mm is. Ik zou het zh bellen voor overleg. Succes!