Geef me hoop; hoe lang na HSG (zonder verder ingrijpen) zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ariadne, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

“De eerste zes rondes na een HSG ben je extra vruchtbaar door de oliën in de vloeistof.” Leuk, inderdaad. Maar hoe zit het in de praktijk? Wie van jullie zijn er inderdaad met deze benefits :roflmao: zwanger geraakt na een goede HSG? Of duurde het langer? Of was er, ondanks goede HSG, alsnog aanvullende hulp nodig? Ik probeer hoopvol te zijn maar het gaat een beetje op en af.

2. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Hier 2 goede HSG's gehad. Bij de eerste ging die 'vruchtbare vlieger' mooi niet op, de 2e is nog afwachten.

3. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik heb helaas ook niet een positief verhaal maar heb wel veel gelezen dat het wel net even dat laatste zetje kan geven. Uiteindelijk anderhalf jaar later pas (natuurlijk) zwanger geraakt (wel mk geworden maar dat staat hier los van). Hoop voor jou dat het helpt!

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik ben 3 maanden na de HSG zwanger geworden. Wel via IUI, maar ik denk dat de HSG misschien wel heeft geholpen... Zeker weet je het natuurlijk nooit.

5. nigella

nigella Lid

20 sep 2016
    38
    11
    8
    NULL
    NULL
    hier een succesverhaal...
    meteen zwanger na lang proberen.

eileiders doorgespoeld tijdens laparoscopie ivm cyste. Ook ik denk dat dit geholpen heeft maar idd zeker weten doe je het nooit.

jeshh vindt dit leuk.
  6. Ariadne

Ariadne Niet meer actief

Thanks dames. :) Wij zitten nu in ronde 3 na HSG, dus halverwege die zogeheten vruchtbare vlieger. Grappige term, trouwens. Ik wil graag vertrouwen hebben (want alles is immers gewoon goed, in theorie) maar ben gewoon heel bang dat het niet meer gaat lukken. Mijn jongste (vorige relatie) liet ook al op zich wachten, maar bij haar was het tenminste nog in ronde 15 raak zonder medisch ingrijpen. Nu al ronde 21 en ben inmiddels de dertig gepasseerd.

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Mijn HSG is inmiddels zeven maanden geleden en ik ben niet zwanger geworden, zelfs niet met iui. Ik hoop dat het bij jou anders loopt!

Pancakes vindt dit leuk.
  8. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.401
    1.177
    113
    Ook hier geen resultaat. In febr 16 hsg gehad. In okt 17 zwanger geworden.

9. Paard

Paard Actief lid

16 sep 2015
    245
    71
    28
    Tweede maand na hsg zwanger van mn eerste kindje( na 18 maanden) Nu in 6 ronde zwanger.

Ariadne vindt dit leuk.
  10. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    HyFoSy gehad (gelijkaardig aan HSG) diezelfde ronde nog zwanger

Deel Deze Pagina