Sinds ik pregnyl spuit, komt er elke keer een vraag naar boven. Ik had hem nog niet hier gesteld, omdat ik me er een beetje dom onder voel om hier speciaal een topic voor te starten. Maar aangezien dit forum lekker anoniem is, ga ik het toch vragen Als je pregnyl spuit, spuit je eigenlijk HCG in je lichaam, toch? Reageer je dan als je echt zwanger bent hetzelfde op HCG als met pregnyl? Ik heb namelijk geen symptomen als ik Pregnyl in mijn lichaam heb, behalve enorm veel pukkels. Dus als ik echt zwanger zou zijn, krijg ik dan ook nergens last van ? hahaha voel me echt dom, maar ga toch op 'plaatsen' klikken
Ik had na pregnyl niet precies dezelfde symptomen, maar voelde me wel zwanger. Ik had geen eetlust, wilde wel constant drinken en dronk liters chocomel om die reden. Als ik nu kijk heb ik weer die constante dorst, maar daarnaast meestal wel gewoon eetlust. Ze zeggen dat iedere zwangerschap anders is dus ik denk dat dat ook geldt voor pregnyl spuiten.
Ik had geen symptomen bij pregnyl en ook geen symptomen bij deze zwangerschap. Bij een zwangerschap gaat het hcg wel snel stijgen, waardoor je denk ik toch meer symptomen kunt krijgen dan bij pregnyl, die gaat juist zakken. Maar hoeft dus niet als ik naar mijn ervaring kijkt!
ja klinkt wel logisch eigenlijk.. Zelf denk ik dat pregnyl anders is dan als je echt zwanger bent, want dan gebeurd er veel meer in je lichaam (innestelen, aanmaak van dingen) , misschien dat je daarom nu wel eetlust hebt omdat je lichaam meer energie nodig hebt. Fijn dat je zwanger bent trouwens!
Ligt denk ik ook aan de hoeveelheid/concentratie, hoeveel is dat?. Hcg stijgt natuurlijk gigantisch tm week 9/10. Die hoeveelheden krijg je denk ik niet met pregnyl. Hcg zorgt (oa) ws voor misselijkheid. Maar oestrogeen en progesteron veranderen ook enorm gedurende de hele zws. Progesteron zorgt bv voor het weker worden van gewrichtsbanden en andere structuren.
Had wel last van wat ik altijd pregnyl borsten noemde toen ik zwanger bleek. Was een cryo tp en dus juist die keer geen pregnyl gespoten het kwam dus van "echte" hcg. Maar andere klachten waren altijd weer anders ook bij verschillende rondes pregnyl gebruik. Echte duidelijke zwangerschaps klachten kwamen pas later toen er veel meer hcg aanwezig was.
Ik had de eerste dagen inderdaad telkens wel zwangerschapskwaaltjes na pregnyl, dan zwakte dat snel af. Natuurlijk reageert je lichaam elke zwangerschap nog eens anders ook vaak. Hier was dat toch.
Ik had van de pregnyl niet zoveel last als van hcg toen ik zwanger was. Maar ook elke zwangerschap was anders.
Van de Pregnyl had ik weinig last en bijwerkingen, ik spoot 10.000 IE. Toen ik zwanger bleek te zijn, kreeg ik wel degelijk zwangerschapssymptomen, die ik met de Pregnyl niet had. Blijkbaar reageert je lichaam soms toch verschillend. Van de Utrogestan-bolletjes had ik meer last, toen was er minder peil op te trekken.