geef ons hier 2 goede (algemene) tips

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 21 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik gebruik afvalbakken als wasbox. Ze hebben geen handgreep en zijn ook niet scherp.

2. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ah, dan heb ik nog wel een vlekkentip. Alle vlekken die rood/oranje zijn van eten kun je nat in de zon leggen. Ik leg ze altijd in het zolderraam, zelfs slabbetjes worden weer wit. De zon doet het wonder.

3. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    1 Aarbeien vlekken in kleren? Insmeren met scheerschuim. In laten trekken en daarna gewoon uitwassen.

2. Wagenziekte? Vreselijk is het als je dr last van hebt.
    Ik heb ooit eens de tip gekregen om een krant op de bodem van de auto te leggen en daar met je sokken op. Werkte bij mij heel goed!! Ik was bijna nooit meer misselijk in de auto.

3. Kunstleren bank schoonmaken met een sopje van Dreft en een scheut zonnebloemolie. De dreft maakt t schoon en de olie voedt de bank waardoor die weer mooi glimt en schoon aanvoelt.

4. Hondeharen van een deurmat verwijderen? Ga er flink met de raamtrekker over.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Aardappelen koken? Snij ze eerst in kleinere stukjes. Aardappelen zijn veel sneller klaar. En uiteindelijk steek je sowieso geen hele aardappel ineens in je mond ;).
    En 't is ook handiger als je er nadien puree van maakt.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    als je aardappelen kookt dan een klein beetje boter in het water erbij doen. Dan kookt de water niet meer over.

6. Sifra

Sifra Niet meer actief

Misschien al we langs gekomen, maar witte kringen op je meubels verdwijnen als je met de warme fohn over de kringen blaast.
    Hier werkte het, maar moet er wel bij zeggen dat mijn man een 'droogblaasding' van zijn werk mee had genomen, dus geen normale fohn.
    Maar wellicht werkt een gewone fohn ook.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tapijtreinigingsapparaat huren, (bij Karwei al voor 17,50 per dag hier). Meubelopzetstuk erop en je bank goed reinigen :)

8. augustus

augustus Niet meer actief

Ik was het filter van mn stofzuiger altijd in de wasmachine en spray hem als deze droog is in met mn favo parfum.

9. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Mijn tip (zijn misschien al voorbij gekomen)

- Dasty (gele spul van wibra) voor vlekken. Ik spuit het op de vlek, even in trekken, en in de was (of af poetsen)

10. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    o, en ik mag als topicstarter wel doorgaan he ;) ik weet er nog een

een zakje vanillesuiker leeggooien in de nieuwe stofzuigerzak Wieuw, ruikt zo lekker.....

11. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vind ik eigenlijk helemaal niet hygiënisch klinken... Gewoon minstens een keer per dag een schone doek die je enkel gebruikt om over het aanrecht en de tafel te vegen lijkt me een stuk hygiënischer. :)

12. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Half handje vol waspoeder opzuigen, dat ruikt ook zo lekker!

13. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Werkt overigens ook goed bij kattenpisgeur;). Enne is ook een goede om sowieso een keer te doen. Je moest eens weten wat voor smerigheid er uit de bank komt...

14. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    das een goeie! ook handig bij spugende kinderen...
    ga er zeker eens naar kijken, we hebben een stoffen bank, licht van kleur en icm een spugende dochter is dat niet heel fijn...

15. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    1 : een fruit . groente sap machine , heb een super simpele en goedkoop , maar wat is dit lekker zeg , verse sap mmmmm en gezond nog ook

2 : depahten billetjes zal met een scheutje weldea of andere olie helpt tegen een zeer droge huid op die groeiende zwangerschap buik , ook opsmeren voor het douchen helpt tegen uitdrogen door water

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik kreeg van het weekend een tip wat ik echt niet wist, het gaat over energiebesparing.

Als wij onze telefoons of laptop hebben opgeladen, dan laten we vaak de adapter in het stopcontact hangen. Maar het schijnt dat het gewoon stroom doorzuipt, wist ik veel..... Dus vanaf nu gaan de adapters er voortaan uit als de telefoon en laptop opgeladen is.

17. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    dat geldt eigenlijk voor alle stekkers in een stopcontact! Het best is dat je zoveel mogelijk stekkers gewoon uit het stopcontact haalt!

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja inderdaad, want voor zulke dingen wil ik niet zomaar geld betalen.

19. megacarls

megacarls Niet meer actief

Misschien staan ze er al maar ik heb niet alle tien de pagina's terug gelezen;

1. Na knoeien (moeilijke vlekken dus pastasaus of lekkende babyluiers) direct nat maken en inwrijven met ossengalzeep. Een poos laten inwerken en uitspoelen en daarna met de gewone was nog een keer mee. Geeft bij mij het beste resultaat als vlekverwijderaar. Niks dure vanish (die bij mij ook veel minder resultaat geeft). Ik doe al jaren met mijn blok zeep!

2. Poeh...nog eentje. Nou ja misschien deze; Jus kun je makkelijk maken door een scheut water bij het vlees te doen en er een bouillonblokje en een laurierblaadje bij te doen. Evt nog naar smaak kruiden toevoegen en even het vlees erin door laten sudderen. Bij dikkere jus kun je nog maizena toevoegen maar dat doen wij vaak niet.

Deel Deze Pagina