We dacht eruit te zijn en een van de twee veel voorkomende namen te kozen als het dadelijk een meisje is en toen zagen we deze naam: Madée / Madee Wie kent deze naam en wat is precies de uitspraak? Is dat zoals je het schrijft madee of meddie of muhdie of muhdee ? Wij denken eigenlijk zoals je het schrijft, maar weten het niet zeker. Weet dat het in Balie (Indonesië) soms gegeven wordt aan het tweede kind van hetzelfde geslacht ( voor jongetje Made) Maar is het niet zo dat je vanuit de Indonesische zienswijze niet zomaar een Indonesische naam mag geven en mocht je daar ooit op vakantie gaan, dat je met een Indonesische naam geplaagd gaat worden als je niet 100% Indisch bent? En wat vinden jullie van deze naam, mooi of is het een naam waarmee je kind snel geplaagd gaat worden??
Ik ken de naam als M-eh-dee. Was de naam geworden voor onze baby als N dr naam niet ook op een lange 'e' hD geëindigd.
Wat leuk Lavendel, ben binnenkort uitgerekend en als het een meisje is willen we haar Madee noemen! Mooi he! Heb geen Indonesische roots maar dat vind ik niet erg. Wij twijfelen alleen nog of we het als Madee of Madée zullen schrijven. Volgens mij is het streepje niet functioneel, maar ik vind het er wel mooi uitzien. Wat vinden jullie??
Prachtige naam. Ik ken hem wel. Uitgesproken als mahdee. Inderdaad valt de klemtoon op het dee gedeelte
Mahdee zou ik zeggen. Normaal houd ik niet zo van streepjes en toestanden maar in dit geval vind ik het mooier staan.
Hele leuke naam! Ik ken hem met de uitspraak Maadee. Ken ook een meisje dat Mardée heet, vind ik ook erg leuk!
Erg leuke naam! Voor de uitspraak zou het niets uitmaken, alleen vind het met streepje mooier staan maar voor het kind zelf en de omgeving zonder streepje wat makkelijker.
Leuk hoor! Wordt de naam iets bekender Wij willen het gaan schrijven met een streepje, vinden het net meer "af" en wat vrouwelijker staan Madée ! Vragen ons soms wel af of het geen naam is om op te rijmen of om mee te plagen (papier maché, saté) dit omdat de naam niet zo bekend is en kinderen houden van rijmen.. Wat denken jullie, zal het meevallen? We willen de baby geen naam geven die plaag gedrag uitlokt.
Op elke naam valt wel iets te rijmen, dat zou ik het niet voor doen of laten. Leuk om te lezen dat jullie de naam mooi vinden!
Wij vinden het zeker een mooie naam!! En dat is best bijzonder want mijn man vindt weinig namen mooi.. Is het bij jullie al helemaal zeker dat de baby zo gaat heten als het een meisje is?