Dag moeders, Ik als oppas heb jullie hulp nodig Ik pas 2x per week op een 8jarige jongetje. Schat van een kind, maar ik heb geen ideeën meer. Wat is nou leuk om te doen? Knutselen vind hij leuk, net als bouwen. Maar dat doen we bijna elke keer. Naar buiten kan ook wel, maar ik heb het idee alsof hij zich verveeld omdat ik hem dan moet bezig houden. (weinig tot geen kindjes in de buurt). TV en internet mag niet overdag. Dus een filmpje kijken is geen optie. Dus.. wat zeggen jullie? Alvast bedankt!
zelf laten spelen. en af en toe samen iets b.v. spelletje, voetballen, boodschapje doen. maar op die leeftijd kunnen ze zich zelf wel vermaken of moeten ze dat toch leren. hier hebben ze ook altijd de vraag om samen te spelen maar dat kan gewoon niet altijd.
Samen bij de bieb boekjes gaan lezen. Naar de kinderboerderij. Samen spellen doen. Hij zal toch thuis wel spellen in de kast hebben staan. Met walkie talkie naar buiten. Samen naar een speeltuin gaan waar wel meer kindjes zijn. Heeft hij geen playmobil of lego. Kan je daar samen mee spelen. Samen voetballen buiten. Samen koken. Samen koekjes, cakejes bakken.
Als hij lego heeft ... daar constructies mee bouwen. En als het klaar is fotootje trekken ervan . Mijn bijna 8-jarig neefje is ook dol op meehelpen in de tuin en dingen onderzoeken (insecten). Leest ook graag boeken over natuur en dergelijke - dat heeft ie van zijn vader en zijn oom . En zot van lego en alles dat met auto's te maken heeft. Ook met beyblades speelt hij graag. Hij speelt ook graag computerspelletjes, maar dat mag hij niet al te vaak. Tekenen en knutselen is dan weer niet zijn ding. Eventueel meehelpen met zijn huiswerk? Dan is dat al klaar als mama en papa thuiskomen.
Verstop een schat en teken een basic schatkaart . Dat heb ik hier laatst met 2 kleuters gedaan, hoewel ze totaal niet konden kaartlezen (en ja ik had best duidelijk getekend ) vonden ze het geweldig! Een jongen van 8 kan al wat zelfstandiger zoeken.... En later misschien de rollen omdraaien...