Geeft je lichaam 'hints' voordat je vliezen kunnen breken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door boterbloempje83, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    Goede Morgen,

ik zit met een vraagje en aangezien ik van alles al heb afgespit, maar toch geen antwoord op mijn vraagje vindt :(, mss kunnen jullie me helpen? :D

Voordat een bevalling op gang komt, krijg je regelmatige weeen en dan weet je: okee, de bevalling komt eraan.. als je ongi moet worden, krijgen sommige buikkrampen/steken en dan weet je: okee, ongi komt eraan..

Maar hoe zit dat nu dan als je vliezen kunnen/gaan breken? geeft je lichaam 'hints' daarvoor?

2. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hoi,
    volgens mij niet..bij mijn 1e kindje ging ik 's nachts naar de toilet om te plassen en toen ik klaar was plonsde er opeens water naar beneden..totaal buiten mijn eigen controle om. Had het niet aan voelen komen of iets dergelijks. Was het maar zo..zit nu ook weer in spanning te wachten voordat mijn bevalling begint!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    mijn vliezen braken met 38.2, terwijl ik zou ingeleid worden.. Ik was er totaal verrast door en had ook niet eerder gemerkt dat meneer eruit wilde..
    Dus ik denk ook van niet..

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik voelde het ook niet aankomen...
    lag op bed en voelde een plop en kon net op tijd uit bed stappen gelukkig.

daarna mocht mijn man dweilen ;)

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Met 41.6 ineens een plens en zeiknatte broek. geen voortekeken, geen weeen, geen stilte voor de storm etc.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

nee, ik geloof het niet.. het overkomt je. In mijn geval één keer op het toilet (mazzel) en één keer in bed toen de bevalling al bezig was (dus met matjes!)

Wel was voor een dag van te voren duidelijk bij de eerste dat ik zou gaan bevallen. Ik was flink aan de diarree en het rommelde gewoon al een beetje. Ik heb op zaterdag (zondag begon de bevalling met gebroken vliezen om 6:00) tegen manlief gezegd: neem de muisjes maar mee... we gaan vandaag of morgen een kindje krijgen!

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hier zijn twee keer de vliezen gebroken in het zh. Dus dat helpt je niets.;)

Bij de middelste zijn de vliezen spontaan gebroken toen ik sliep. Geen voor tekenen, weeen of iets. Ik werd gewoon wakker in een drijfnat bed.:D

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook geen specifiek voorteken. Het begon met het verliezen van wat slijm in de nacht, en vanaf 4 uur om de 20 minuten een wee. Om 6 uur elke 4 minuten. Op het moment dat mijn man de VK wilde bellen om 7 uur, knapten de vliezen ook spontaan.
    Dus hier was het gewoon toen de bevalling goed op gang was.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Bij mij absoluut geen hints. Ik was snachts wakker om te plassen en een uur later werd ik weer wakker van een plop in mijn buik. Ik stond op en verder dan de gang kwam ik niet, er kwam me een plens water uit. Mijn man is er nog in uitgegeleden toen hij een doek ging halen van de badkamer.

Lijkt me wel echt lullig als je dit in een winkel of zo gebeurt.

Steph90 vindt dit leuk.
  10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    nee geen hints, was al ruim 41weken toen mijn vliezen braken..
    was echt een verrassing!!:)

11. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook echt geen hints

d8 eerst ff dat ik in mn broek liep te piesen maar d8 bij me zelf.. neeehh dat kan niet!!

haha

12. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    dankje wel meiden voor jullie reacties!! :D
    het is dus maar op de juiste plek zijn als het gebeurd hahaha..

13. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik lag net even op de bank om uit te rusten toen ik bedacht dat ik naar de wc moest. Op het moment dat ik ging staan voelde ik iets knappen en begon het te stromen... Ik heb geen voortekenen gehad, ik had net nog tegen mijn vriend gezegd dat ik dacht dat ze er nooit uit zou komen:D;):)

14. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Bij mijn 1e kindje braken mijn vliezen snachts zonder enig voorteken, had wel al een paar dagen voorweeen, ma het kwam toch heel onverwachts. Het was ook 1 grote plens helder water!

Nu bij de 2e: Zijn vanochtend om 04.30 mijn vliezen gebroken!:D gelukig geen grote plens en is mijn bedje dus nog mooi droog! ik had een maandverbandje vol met water en bloed en nu druppelt het alleen nog een beetje, ik voelde het niet aankomen, ma werd wel een minuut van te voren wakker, ik dacht eerst dat ik naar de wc moest en toen ik mijn ogen weer dicht wou doen en toch verder probeerde te slapen, voelde ik ineens water lopen, half uur daarna ook meteen aan de diaree en nu om de 7min. weeen...

15. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    oeh spannend meid!!
    alvast succes met de bevalling! en nog dankje dat je eventjes je reactie hieronder wilde zetten :)

16. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    succes meiden! hopelijk ben ik ook snel aan de beurt!

17. Tammeke

Tammeke Lid

1 mrt 2008
    64
    0
    0
    verpleegkundige
    België
    Hier helemaal geen hints, met 37 weken 's nachts opgestaan om te gaan plassen, en hopla, vliezen gebroken...., ik dacht dat ik mijn plas niet meer kon ophouden, was geen grote plas, kwam met beetjes eruit

18. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Bij de eerste was ik 37,2 wk zwanger, toen 's morgens na een toiletbezoek de vliezen braken. Geen voorteken of wat dan ook, want we zouden die dag nog naar de caravan gaan.

Bij de 2de zat ik in de auto op weg naar zwangerschapszwemmen en toen braken mijn vliezen ook ineens. Ik was toen 33.6 wk zwanger.

Nooit een voorteken of wat dan ook gehad.

19. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, uhm....NEE! Bij mij zijn ca. 1,5 uur geleden mijn vliezen gebroken en dat terwijl ik me nog zo had voorgenomen pas ná het mooie weer van morgen en dinsdag te bevallen :D.

20. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    hahahaha duidelijk dus.... :D succes meid!!

Deel Deze Pagina