Geeft je lichaam 'hints' voordat je vliezen kunnen breken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door boterbloempje83, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik had ook geen voortekenen dat mijn vliezen braken bij de eerste. We wilden net weggaan (ik was 36+2), toen ik opstond van de bank, had ik ineens een kletsnatte broek....Dat werd dus thuis blijven....ehh naar het ziekenhuis dus. :)

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik had achteraf gezien wel een teken dat me vliezen gingen breken namelijk het gevoel alsof je te lang je plas op hebt gehouden en dat terwijl ik toch echt een paar x was wezen plassen (door dat gevoel) en toen idd pang en stroomde het eruit.
    Zeker wel een uur gevoeld dat gevoel voordat ze braken.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Mijn vliezen braken toen ik naar onder liep om te gaan plassen...had geen gevoel dat er iets ging gebeuren ofzo...

Iets wat ik wel had was dat ik die ochtend opeens heeeel erg naar de wc moest en dan niet om te plassen haha....schijnt vaker te zijn dat je darmen zich leegmaken...

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier was ik de dag voordat de vliezen braken er heel slecht aan, misselijk ed. Maar toen was het ook behoorlijk warm weer dus dacht dat het daaraan lag. De volgende ochtend om 5 uur braken ze.

5. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik heb nooit een voorgevoel gehad dat mijn vliezen gingen breken. Alleen wel dat mijn darmen zich leeg gingen maken de avond voordat de bevalling begon.

6. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Bij mij ook geen hints. Ik werd 's ochtends wakker en ging naar het toilet en dacht dat ik mijn mijn broek geplast had.
    Toen ik maar in mijn broek bleef "plassen" ging er bij een lampje branden dat het wel eens vruchtwater kon zijn.
    Na controle bij de dokter mocht ik gelijk naar het ziekenhuis want ik was nog maar 35 weken zwanger.
    'S avonds zijn pas mijn weeën begonnen en 45 uur later is mijn dochter geboren.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Hints? nja, 't is maar wat je hints noemt. Echt subtiel waren ze hier niet :D
    Bij de eerste bevalling was de hint dat het eraan zat te komen, de vk die zei dat ze m'n vliezen zou breken (toen ik al een half uurtje had geperst met volledige ontsluiting).
    Bij de tweede bevalling was de hint dat de vliezen gingen breken, de eerste echte perswee. Toen braken ze spontaan op het moment dat ik op m'n rug ging liggen zodat de vk me kon toucheren. Dat hoefde ze niet meer te doen, want ik voelde het hoofdje al staan toen de vliezen braken.

8. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Euhm, ik werd in de nacht wakker omdat ik iets voelde druppelen, ging er vanuit dat het wel afscheiding zou zijn of een beetje urine. Eenmaal op de wc kwam de rest van de plens. Geen voortekenen dus maar gewoon het gevoel naar de wc te moeten.

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier ging het breken van de vliezen 'volgens het boekje'.

Eerst weeën. En toen ik het van de weeën niet meer uithield in bed, stond ik op, liep naar de babykamer. Toen voelde ik wat lopen. Ik zei: 'oh oh!' en liep snel naar de badkamer. Daar was het PLONS!
    Slijmprop er ook meteen achteraan.

Dus écht 'zoals het hoort' :D

Ben benieuwd deze keer. Hoop niet dat het in de supermarkt gebeurt of op de bruiloft waar we 3 dagen voor de uitgerekende datum naar toe moeten.

10. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier ook geen voortekens, braken terwijl ik op de bank zat.

Huh, plas ik nou in mn broek? Hup, naar boven wassen en verschonen. Schone broek aan.. Huh, plas ik nu weer? Verschonen, schone broek aan..

Uuuh na 6 x verschonen dacht ik misschien zijn het wel mn vliezen :)

11. Bri

Bri Niet meer actief

hahaha, jij was ook niet echt vlot van begrip he :D

Deel Deze Pagina