vraag ovutest en water drinken

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by hallokarinahier, Mar 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    Meiden,

Ik heb een cyclus van 31-34 dagen.
    Volgens de ovutests die ik gebruik kan ik dan testen vanaf dg 17 = afgelopen dinsdag.
    Had di en wo een redelijk streepje, nog niet even donker, maar gisteren was ie echt amper te zien..
    Ik heb gisteren dan ook wel veel water gedronken en véél geplast!

Kan dit invloed hebben op de ovutest?
    Want zou ik dan al vruchtbaar zijn geweest, al geeft banner aan dat vandaag vruchtbare dag is...

:(: :(: :(:

2. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    volgens mij staat er in de bijsluiter ook altijd dat je niet teveel moet drinken van tevoren...dus dat kan wel degelijk invloed hebben.....

suc6!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

het kan wel dat de ovutest dan lichter is, maar als je een uurtje vantevoren niet plast en drinkt moet eigelijk goed zat zijn( was bij mij tenminste wel altijd)

van de banner moet je niet uitgaan, dat is slechts een schatting/indicatie en klopt vaak niet

je moet altijd uitgaan van de 1e positieve ovulatietest. je eisprong zal 24-48 uur daarna plaatsvinden.. ik denk dan dat je ovutest di/wo positief was

( als je maar 1 keer per dag test kun je ook heel makkelijk je piek missen, het is beter om als je ei nadert bijv om 10.00 en om 18.00 te testen)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

bij een cyclus van 31 dagen moet je trouwens toch ECHT op dag 14 beginnen met ovutesten en met een cyclus van 34 dagen inderdaad op dag 17, maar om je piek niet te missen moet je Áltijd van de kortste cyclus uitgaan

5. hallokarinahier

hallokarinahier Actief lid

Feb 22, 2009
    116
    0
    0
    Secretaresse
    Provincie Utrecht
    @Peertje: Ik heb van te voren idd ook niet meer gedronken, maar overdag dus wel en had daar de hele dag de nasleep van..
    @ Daantje22: das een goeie, ga ik doen, mits het deze keer niet gelukt is natuurlijk!
    Mijn vorige 2 cyclussen duurden 34 dagen, vandaar dat ik daarvan uit gegaan ben.
    Maar hij schommelt dus tussen de 31 en 35 dagen.
    Zal vandaag minder water drinken en vanavond nog eens testen.

6. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    2,834
    3
    38
    Ik heb zelfs ergens gelezen dat je minstens 4 uur niet moet plassen. Ik drink meestal wat minder op de dagen dat ik een positieve ovutest kan verwachten en plas meestal zo´n 3 uur niet. Na de test ga ik dan weer normaal drinken ;)

Share This Page