Wij zijn al een tijdje bezig, maar dwingen haar niet, als ik vraag of ze op het potje of wc wil en het is goed dan beloon ik haar plassen maar wil ze echt niet dan is het ook klaar, ze geeft het nog steeds niet aan dus klaar ik motiveer haar wel zodat ze wel weet wat de bedoeling is zeker omdat luierverschonen een drama is!! eigenlijk wil ze geen luier meer om maar zonder luier gaat het vaak nog mis, nu is ze pas 2jr en bijna 4maanden dus het hoeft ook nog niet
Wat doen/deden jullie dan in die periode van zindelijk worden met op de bank zitten e.d.? Mocht ze dan alleen daar zitten waar je een handdoek neerlegde ofzo? En in de autostoel? Hoe doe je het dan? Hier ook geprobeerd trouwens, maar was te wisselvallig en zij koos ervoor om weer een luier aan te doen. In de herfstvakantie (dan is ze net een weekje 3) gaan we het weer proberen. Hoor ook wel vaker dat kinderen inderdaad uit zichzelf zeggen 'nu ben ik groot, nu hoef ik geen luier meer om'.
Gek genoeg heeft ons zoontje nog nooit zittend geplast. Alleen staand bij de tafel of bank of zoiets. Ook onderweg nog nooit zittend in de buggy geplast of in de autostoel. Hij gaat meestal ergens staan of hurken.
Ik verwacht wel binnen een week in ieder geval een stijgende lijn te zien, ja. En die was er hier niet. Plus het feit dat zowel zij als ik behoorlijk geirriteerd aan het raken waren leek het me voor alle partijen beter om maar even te stoppen.
Mijn jongste plast alleen staand in haar broek. Dus ze mocht wel gewoon op de bank zitten, die trouwens ook nog van (nep)leer is dus dat kan geen kwaad. In de autostoel had ik een dun zeiltje (uit het ledikant nog) gelegd.
De luier weer omdoen was trouwens gelukkig geen probleem. Elke avond als we tandjes gaan poetsen wil ze echter ineens 'plassen' en dan doet ze inderdaad ook een plas op het potje. Nou ja, dat is winst, haha en in ieder geval gaat ze dan echt uit zichzelf op het potje zitten. Ik laat het voor nu maar even zo en over een paar weken weer eens proberen.