Wanneer valt het kwartje nou?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 28 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn zoontje is overdag zindelijk. Met plassen, poepen blijft een drama. De ene keer komt hij eraan gehobbeld met de boodschap dat hij moet poepen, de andere keer poept hij in zijn broek en loopt daar dan gewoon mee door, zonder wat te zeggen. Ik weet eigenlijk niet wat ik hier mee moet, want hij poept net zo makkelijk wel op de wc. Ik heb hierdoor heel erg de neiging om boos te worden, maar dat zal hem ook niet helpen.
    Ik vind het zo raar dat hij er dan ook gewoon mee door blijft lopen. Schijnbaar is hij er niet vies van.
    Ik ben bang dat hij op de psz ook in z'n broek gaat poepen en dan zal er vast van alle kanten weer commentaar komen. Ik kan hem geen luierbroekje aan doen, want dat is voor hem een luier en laat hij alles weer lopen.
    Hij is een half jaar terug een week zindelijk geweest, van alles. Hij deed alles op de wc en ineens had hij de lol eraf. Nu plast hij al een week of vier alles op de wc, een ongelukje daargelaten, maar poepen is dus heel wisselend.
    Wat moet ik hier mee? Of is dit gewoon een kwestie van afwachten?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, beetje hetzelfde verhaal als met mijn dochter. Die is ook goed plaszindelijk, maar poepen is nog een gedoe'tje. Ze houdt niet van poepen, alhoewel ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat, en houdt vaak zo lang mogelijk haar poep op. Soms lukt dat niet helemaal goed en is toch haar onderbroek een beetje vies. Tja, ik word daar dan wel een beetje boos om. Ik ga niet uit mijn dak ofzo, maar ik laat wel echt duidelijk merken dat ik het vervelend vind en dat het niet de bedoeling is.

Een oplossing voor het probleem heb ik overigens nog niet gevonden.

Deel Deze Pagina