ik had dinsdag ochtend een ei van 17mm (bij de gyn gemeten)en ben toen savonds begonnen met cb ovu testen maar tot op heden nog geen smile...dat valt een beetje tegen. ik heb er een vanochtend gedaan maar lees vaak dat die evt negatief uit kunnen slaan omdat het nog de urine van gisteren kan zijn enz.... we moesten gisteren klussen voor het eerst en dan om de dag maar het is een beetje verkeerd gegaan uhm... mannetje was zo opgewonden dat hij al klaar kwam buiten mij zeg maar...(schaam haha) dus tja wat doen we nu... of vanavond of morgen... ik lees vaak dat het beste is om er een dag tussen te laten voor het zaad kwaliteit maar goed ik heb ook nog geen posi ovu test gehad... kan dat nog door de clomid komen of niet? normaal als ik een eisprong van me eigen kreeg (wat heeeel weinig was) teste ik zo twee a drie dagen posi met de cb en dan meestal viel me eisprong op de tweede dag ervan dat die posi was zeg maar.... vanmiddag was de ovu test nog negatief dus als die morgen pas posi is dat heb ik me ei pas op zaterdag of zondag terwijl de gyn dacht dat hij vandaag zou springen ) dus tjaaaaaaaaaaaaaaaaa wat zal ik doen... vanavond klussen of morgen? en dan weer om de dag. wat een dilema..was er gisteren toch een beetje ziek van dat het zo was gelopen...
hoi geen paniek! Als je om de dag vrijt of om de 2 dagen heb je een goede kans op zwangerschap. Maar zelfs als je allebei super vruchtbaar bent is die kans per maand maar 20%. Geduld is een schone zaak dus. Probeer het een beetje los te laten allemaal, je lijkt er wel erg mee bezig te zijn als je er zelfs ziek van was gisteren... Geniet van de feestdagen en kijk gewoon of je zin hebt om te vrijen of niet. Fijne kerst en vruchtbaar nieuwjaar! Mirjam