Hey Dames, Even van me afschrijven hoor!! Ondanks ik 23 augustus een prachtige mooie echo heb gehad en het hartje heb horen en zien kloppen... ben ik nog steeds een beetje bang en onzeker dat het mis kan gaan (ondanks ik er wel een goed gevoel over heb) Ben nu bijna 11 weken en heb pas 20 september weer een nieuwe echo, en duurt voor mij gevoel erg lang Ik weet dat ik mezelf niet bang moet maken en moet stressen maar onbewust doe ik het toch Verder voel ik me opzicht prima heb nog steeds wel last van kwaaltjes en vermoeidheid!! Ik weet gewoon ff niet wat ik kan doen om dat gevoel los te laten zijn er meer dames die er last van hebben??
Ik heb nog steeds bang dat het mis loopt, komt misschien door het verleden. Kan je eens niet langs een echobureau voor een echo tussendoor?
Ja dat heb ik ook omdat ik eerder een miskraam heb gehad dit jaar maar ik zal wel ff kijken of ik idd eerder kan gaan bij een echobureau bij mij in de buurt...
Hoi Natjeb85, Ik herken dit heeeeeeeeel erg!!! Had het er vanochtend nog met mn moeder over. Als je al eerder een negatieve ervaring hebt mee gemaakt, blijft de "angst" toch een beetje hangen. Ik ben bijvoorbeeld (negatief) geopsedeerd door de bewegelijkheid van mn kindje. Als ik hem een dag wat minder voel, ben ik bang dat er wat mis is. Mede ook doordat het mijn eerste zwangerschap is en ik ook niet weet wat wel en wat niet goed is. Ben bang dat het nooit helemaal over zal gaan, tot dat die kleine in je armen ligt. Hierdoor heb ik zelf,bij een echo praktijk in de buurt, 2 extra echo`s laten maken. een met 16 weken, kon niet wachten tot de 20 weken haha! En een met 26 weken. (door verminderd leven ook nog een met 28 weken gehad) Nu is het afwachten tot de 34 weken, maar dat moet wel lukken denk. Door dat ik weer die bevestiging kreeg dat alles goed ging, zakte mijn angst en kon ik weer echt genieten. Dus ik zou ook zeggen, kijk of je ergens een extra echo kan laten maken. Bij mij in de buurt kost een "normale" 2D echo "maar" 40. Dit is het voor mij dubbel en dwars waard geweest!
Hey siertje2981 Dank je wel voor je berichtje doet me goed om te lezen dat ik zeker niet de enige ben En ook dit is idd mijn eerste zwangerschap wat natuurlijk ook heel spannend is.. maar ik ga wel ff kijken bij mij in de buurt! heb al een beetje gekeken maar de prijzen waren best wel hoog nu is mijn vraag gaan ze niet moeilijk doen als je een termijnecho wilt laten maken terwijl je wel bij een vk geregistreerd bent? jij heel veel succes en idd ik denk pas dat we gerust gesteld zijn als we ons gezonde kindje in ons armen sluit
Nee, verwacht van niet. Je betaald er voor dus vind niet dat ze daar moeilijk over moeten doen. Je kan natuurlijk ook je angst uit kunnen leggen aan je vk en vragen of je tussendoor langs kan komen voor een echo. Ik zelf ben nooit bij een particulier echo bedrijf geweest, maar altijd bij een verloskundige echopraktijk. Zij zijn medisch geschoold en doen niet aan de zogenaamde pret echo's. Dit vond ik fijn omdat ik dan zeker weet dat alles, medisch gezien goed zit.
Siertje2981 nog bedankt ik heb gekeken maar ben er niet echt uit gekomen! ik denk dat ik me er gewoon bij neer ga leggen en moet nu gewoon ff geduld hebben het is tenslotte vanaf vandaag nog maar 2 weken dat ik weer een echo heb maar de angst is er nog wel een beetje
hier de kritieke weken voorbij en ondanks goede echo vorige week en goede nekplooimeting en bloedtesten ook regelmatig heel bang. dit zijn voor mij de ergste / langste weken; misselijkheid is beter, vermoeidheid is beter, nog geen zichtbare zwangere buik, nog geen stampjes, en dat zorgt voor heeeeeel wat onzekerheid en twijfels. ik heb nu zo een angelsound doppler dat ik zelf het hartje kan horen en dat stelt me wel gerust. ik gebruikt het 1-2x per week. verder kan ik wel altijd bij de huisarts terecht die ook een echotoestel hebben. ik tel af tot de 20 weken hier!
Ik heb er ook last van, terwijl ik er eigenlijk geen reden voor heb. Mijn eerste zwangerschap en tot nu toe gaat alles goed. In het begin was ik ervan overtuigd dat het mis zou gaan en genieten was er dus niet bij. Dat zwakte wel af hoor. Nu 24 weken en nu komt het besef dat we toch echt een kindje gaan krijgen .