vraagjes over de bmr prik...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Appelstroop, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo meiden,

morgen krijgt jesse als het goed is zijn bmr prik.
    maar alleen zit ik met een paar vraagjes,
    hij heeft vorige week maandag 40 graden koorts gehad, dit hield nog tot woensdag aan. (was ondertussen wel iets gezakt door de zetpil)
    maar donderdag morgen zat zijn gezicht helemaal onder de jeukende rode plekken en ook een beetje uitslag op zijn rug, dus waarschijnlijk de 5e ziekte (volgens de dokter) nou heb ik wel eens ergens gelezen, dat als ze ziek zijn geweest dat ze liever even willen wachten met enten. iemand die dit bekend voor komt?

mocht hij alsnog een mbr prik krijgen, moet ik hem dan een zetpil van tevoren geven? (ook dit heb ik wel eens ergens gelezen)

groetjes marijke

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou het uitstellen als het cb dat al niet zelf van plan is. Ik heb het ook een keer uitgesteld omdat dochter niet fit was. En de arts heeft er ook eentje een keer uitgesteld omdat ze flink verkouden was.

Van te voren een zetpil zou ik niet doen zelf. Ik deed het pas als ze er last van kreeg.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zou ook niet enten, ik heb de bmr ook een maand uitgesteld omdat mijn zoontje toen flink verkouden was. Zetpil van te voren zou ik ook niet geven.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Uitstellen dan, dit schijnt sowieso de heftigste te zijn van allemaal, dus dan is het niet erg handig als ze al ziek zijn als ie gezet wordt...

5. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Maar hij is nu toch beter? Ik zou het alleen uitstellen als hij echt nog ziek is of duidelijk niet fit is. Verkouden is voor mij niet echt een reden om de prik uit te stellen, dan zou je bijna heel de winter de BMR prik niet kunnen laten geven..

BMR heeft idd wel de grootste kans op bijwerkingen. Veel kindjes worden een week na de BMR prik ziek, hou daar dus rekening mee. Zetpil van te voren heeft dus niet zo veel nut, als ze er last van krijgen is dat pas een week na de prik

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou het gewoon aangeven. Hier is de bmr ook 2 weken uitgesteld, vanwege diarree, die nog net niet helemaal over was (dat had ze al 2,5 week -niet overdreven hoor en ze at en dronk verder goed). Ze zijn er toch wel voorzichtig mee heb ik het idee. Dus ik zou eventjes overleggen. En ik ben er ook niet zo voor, om preventief al een zetpil te geven tenzij je echt inmiddels geleerd hebt dat je kindje standaard heftig reageert op de prikken. Maar de bmr is toch voor het eerst..

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou het ook uitstellen.

Wij moeten 8 december maar we wachten tot het griepseizoen over is. Dus de prik zal pas plaats vnden ergens in maart. Aangezien in december ong de piek is met de M-griep stel ik de prik liever uit omdat de weerstand natuurlijk naar beneden gaat

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Uit je verhaal begrijp ik dat je de 11 maanden prik dan wel gewoon hebt laten geven, ondanks het griepseizoen. Daar gaat de weerstand dan toch ook van naar beneden?

Ik snap dat uitstellen niet zo. In maart kunnen ze toch net zo goed een griepje oppakken lijkt me. Als ze nu verder gezond zijn zie ik het probleem niet zo.

Maar goed, ieder z'n ding ;)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Die prik hebben ze in augustus gehad dus dan is dat greipseizoen een stuk minder. En van die prik worden de meeste kindjes lang niet zo ziek als die van de BMR

Ze zijn tevens extreem prematuur geboren dus de huisarts zei ook dat het totaal geen probleem was om het uit te stellen. En hij vond het ook verstandig om te doen omdat de weerstand dan wel naar beneden gaat en aangezien de M-griep dan flink heerst.

Heb ook zo'n rot gevoel bij die prik. Mijn neefje is er echt doodziek van geweest.

10. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou geen zetpil gaan geven alvorens de prik.
    Zo'n zetpil werkt erg gauw dus zie je dat je kindjes kwakkelig is nadien dan kun je dat alsnog doen.
    Ga op je gevoel af of je je zoontje laat inenten en of het uitsteld.

Suc6

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

De 11 maanden prik is een heel ander vaccin dan de 14 maanden (BMR) hoor... de 11 maanden DKTP haalt de weerstand niet omlaag, de BMR daarintegen is een 'levend' vaccin wat ingespoten wordt... vaak maken kinderen daardoor +/- een week na enting in lichte vorm de mazelen door, wat dus zeker wel de weerstand ff een dipje geeft... ik kan mezelf héél goed voorstellen dat je deze nu dus uitstelt aangezien de (mex.) griep nu flink in de lucht hangt!

12. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan het me ook goed voorstellen dat je even met de bmr prik wacht! Ook de andere vaccinaties (dood of niet) zorgen ervoor dat je immuunsysteem wordt aangesproken waardoor er antilichamen worden aangemaakt: dit geeft enige vorm van verminderde weerstand. Ik laat T. daarom ook nog even niet vaccineren nu.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Mijn huisarts zei ook al dat hij het een goed idee vind om het uit te stellen. En volgens mij zijn er best wel veel die dit doen.

Deel Deze Pagina