Wat zou het kunnen zijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by BabyDreams, Oct 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyDreams

May 22, 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Zo nu en dan verlies ik wel eens wat....tja...urine :(: ..... beetje slijm? Het is niet veel en komt soms zo maar, zonder druk van bijv. opstaan of lachen. Ene x komt het als ik bijv sta te koken andere x weer als ik op de bank zit. De afscheiding is wat gelig/wit van kleur. Mijn vraag is, kan dat kwaad? Zou het ook vruchtwater kunnen zijn, wat je stelselmatig beetje bij beetje verliest? :rolleyes:

2. Japke

Japke Bekend lid

Feb 1, 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Babydreams,

De kans dat het vruchtwater is vrij klein, dit omdat je in de 25 ste zwangerschapsweek zit.

Ik kan alleen via de mail niet zeggen of het wel of geen vruchtwaterverlies is.

Als je vochtverlies hebt en je twijfelt of het urine, afscheiding of vruchtwater is, dan zou ik je adviseren om even te bellen met je verloskundige. Als het urine of afscheiding is kan het geen kwaad, bij vruchtwaterverlies is dan het verhaal heel anders.

Urine. Bij een volle blaas, en je hoest eventjes of staat op, kan je soms inderdaad wat ongecontroleerd urine verlies hebben. Ga regelmatig naar het toilet, neem even de tijd om goed uit te plassen en blijf gewoon voldoende drinken.

Afscheiding. De onderkant is zeer goed doorbloed, hierdoor heb je meer afscheiding. Als je dus eventjes ligt, verzamelt dit in de vagina en bij opstaan kan het soms zorgen voor een natte onderbroek.

Vruchtwaterverlies. Als dat zo is, dan volgt opname in het ziekenhuis met bedrust en uitvoerige controles. De kans is gelukkig zeer klein want naast opname zijn er nog meer dingen die er dan meespelen.

Maak je niet al te ongerust,
    groetjes en succes,
    Japke

Share This Page