Geel/groen snot

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mykelti, 27 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Als jullie kindjes verkouden zijn, hebben ze dan kleurloos snot of ook geel/groen snot? Hier blijft hij aan de gang. Telkens geel/groen, dan een paar dagen weg. Hij krijgt een ontstekingsremmende puffer bij iedere verkoudheid ivm astmatische bronchitis, denk dat het daarom wegtrekt, maar daarna begint het weer.

Hebben jullie kids dat ook? Wil sowieso nog even overleggen met de HA, want mijn man heeft als jong kind ook heel veel last gehad van zijn amandelen, telkens ontstoken en heb wel eens gelezen dat geel/groen snot daarvan een teken kan zijn.

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Hier kleurloos.
    Geel/groen betekent volgens mij idd dat er íets ontstoken is.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik dacht dat geel/groen snot wees op een bacteriële infectie?

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier ook geel/ groen snot. Meisje is flink verkouden. Vrijdag bij ha geweest omdat ik haar erg benauwd vond ( en met haar geschiedenis in zw. Schap wordt ik dan altijd een beetje onzeker:)) maar alles was schoon aldus ha. Hoef pas terug te komen als ze koorts zou krijgen, maar dat heeft ze niet....

Ik dacht ook geel/ groen is een teken dat er iets niet goed is, maar na reactie ha twijfel ik dus een beetje....

Helaas geen tips dus

5. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gehoord dat groen snot bacterie/infectie kan duiden en t gele is dan dat t minder word/is....

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Moet de onstekingsremmende puffer niet altijd gegeven worden? Die werken vaak pas na 2 weken en moeten ook als er geen klachten zijn gebrukkt worden. Iig zo bij ons (lopen bij kinder longarts) anders miss een overleggen met arts of het niet idee is de ontstekigsremmer constand te gaan gebruiken.

7. Koon

Koon Niet meer actief

Hier al 2 weken geel/groen snot. Voor het weekend even langs de HA geweest. Niets aan het handje. Ja natuurlijk wel een verkoudheid, maar geen verstopte oren/pijnlijke keel. Dus mijn zoontje moet het virus zelf uit zijn lijf werken (ook het beste natuurlijk!) en het gaat iedere dag beter. Het snot was vanochtend lichtgeel haha.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een meisje met groene snottebellen.Ze gaat sinds een aantal maanden naar de creche en sindsdien is het continue raak.
    Mijn oudste kind(nu 9 jaar) zat ook altijd met goene snottebellen en chronisch verkouden maar hij heeft er nooit iets voor gekregen.Na zijn tweede verjaardag ging het geleidelijk beter.Hoort er allemaal bij en helemaal wanneer ze een kdv bezoeken.Pas wanneer er ook oorklachten zijn kan het nodig zijn om iets voor te schrijven of naar een KNO arts te gaan.Ik wacht met onze dochter nog een aantal dagen en anders ga ik naar de huisarts omdat ze 's nachts ook enorme hoestbuien heeft.Ik wordt er ook wel moedeloos van moet ik zeggen pfff

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook geel snot..
    Van doorzichtig naar geel...

Vorige week oorontsteking gehad en verkouden(nog steeds)
    Kuurtje voor de oorontsteking was vrijdag afgelopen en anaf zaterdag weer koorts...

Dus vandaag weer een bezoekje aan de ha..

10. Koon

Koon Niet meer actief

Hopelijk dat het mooie weer nu een beetje gaat aanhouden, dan gaan al die snottebellen misschien weer weg!

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Geel/groen is infectie en hoe groener hoe sterker de infectie. Het gaat van wit naar geel naar groen en dan weer naar geel en wit terug. Maar het hoeft zeker niet bacterieel of ernstig te zijn.
    Ik had vroeger virale infecties (bronchitis) en ik had ook fors groen en taai slijm. Kreeg er dus ook niets voor.

12. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Ons meisje was ook behoorlijk verkouden en het ging ook van geel naar groen. We zijn niet naar de dokter geweest, want ze leek er niet heel veel last van te hebben. Het ging toen weer naar geel en nu is het over.

Deel Deze Pagina