Hallo, Heeft iemand ervaring met erythema nodosum tijdens zwangerschap? Ik heb sinds een jaar regelmatig last van erythema nodosum (rode pijnlijke bulten aan mijn onderbenen). Als het heel erg is dan gebruik ik prednison en dan gaat het weer een tijdje beter. Nu ben ik 5 weken zwanger en speelt het weer op. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi, Ik kreeg jaren geleden tijdens mijn eerste zwangerschap ook last van erythema nodosum. Nadat dit eindigde in een miskraam zijn ze het verder gaan onderzoeken, maar verder dan dat het inderdaad erythema nodosum was kwamen ze niet. Van alles geprobeerd, maar alleen prednison werkte. Daarna heb ik twee gezonde kinderen gekregen en tijdens allebei de zwangerschappen kreeg ik er weer last van. Ook tussen deze zwangerschappen in. Nu ben ik weer zwanger en ja hoor, bij 7 weken kwamen de bulten weer. Ben er nog niet mee naar de dokter geweest. Weet inmiddels wat het is en dat het ook weer vanzelf over gaat. Maar vervelend en pijnlijk is het wel.
Hi Sandra, Had je gedurende de hele zwangerschappen last gehad van de Erythema Nodosum? En had je medicijnen voor gekregen?
Ik kreeg tijdens de zwangerschappen steunkousen aangemeten. Erg charmant in combinatie met de dikke buik Verder had ik er wel bijna de gehele zwangerschap last van. Buiten de zwangerschappen om heb ik verschillende medicijnen gehad, maar niks hielp. Uiteindelijk kreeg ik bij een zware aanval waarbij mijn voeten bijna helemaal zwart werden prednison en dat hielp binnen 12 uur. Sindsdien krijg ik als het echt nodig is een stootkuur prednison. Gelukkig is het nu niet zo erg. Op allebei de benen 1 plek. Heb jij er veel last van nu?
Ja, ik heb er nu inderdaad last van maar dat had ik ook al voordat ik zwanger werd. Ik kreeg daarvoor ook altijd een stootkuur prednison als het heel erg werd. Nu heb ik ook steunkousen en is het redelijk te doen. Niet zo pijnlijk maar vervelend blijft het wel.