help!?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Spekkania, 24 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spekkania

Spekkania Nieuw lid

24 jun 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej, ik heb een pracht van een dochtertje Luna en ze is nu 4 weken en 4dagen oud.

Nu heb ik enkele vraagjes...
    Ten 1e geeft ze sinds eergisterenavond soms een beetje terug van haar voeding, wat ze ervoor nooit echt heeft gehad. Ook sinds gisteren is haar stoelgang wel héél plat geworden.Mijn vergelijking: Platte mosterd. Wat kan ik doen? Of wat heeft ze dan juist?
    Ik heb ook al enkele malen haar temperatuur opgenomen en dit blijft altijd normaal. Ook heeft ze vaak koude handjes wat ik echt raar vind.

Ook probeer ik een ' schema' na te volgen van als ze wakker word, verversen dan voeding geven, boertje en beetje knuffelen en dan in wiegje te leggen. Maar dat laatste is een héle opgave. Ze valt hélemaal niet in slaap of soms pas 2u na haar voeding, als we ze dan wakker in haar wiegje leggen duurt het nog geen 5min of het is hier concert. Dan gaan we eens kijken, geven haar speentje zetten een melodietje op zodat ze rustiger word maar dit helpt niet altijd. Ze blijft echt wenen en wenen tot we ze uiteindelijk vastnemen om te troosten.
    In de dag is dit het ergst en s'nachts is het een beetje met afwisseling. Ook geef ik elke dag een badje voor een voeding maar of dit veel uithaalt...
    Het zou héél veel vermakkelijken als ik iets kan doen dat ze toch makkelijker alleen inslaapt..

Doe ik zo hard iets verkeerd?
    Hoe kan ik dit alles oplossen?

groetjes

Stefanie

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je doet het prima hoor, het kan zijn dat ze iets onder de leden heeft, een virusje of zo. Koude handjes is niet erg, temp moet zijn tussen 36.8 en 37.2. Houdt die wel even in de gaten.

Ze is nu vier weken hè? Je kunt haar best al eens in de box leggen. Dan is het eigenlijk zo dat je eerst verschoond, dan voeden, even knuffelen en dan in de box. Als ze dan een teken van moeheid geeft, huilen of gapen, of in oogjes wrijven, leg haar dan in de wieg. Je kunt haar dan een minuut of tien laten huilen, dan even kijken, en troosten, maar beter er niet uithalen. Als ze zoveel blijft huilen, kan inbakeren helpen. Ze voelt zich dan veiliger!

Als ze zich niet zo lekker voelt, wil ze wel graag bij je zijn natuurlijk. Geef daar dan aan toe, als ze dan weer de oude is, kun je het bovenstaande proberen.

Groetjes Adrienne

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina