is het nu mis??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jongemeid21, 31 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemeid21

jongemeid21 Niet meer actief

ik kom net van het toilet en ik heb echt zo de angst dat ik ga bloeden.
    nu veegde ik net af en zat er echt iets heel lichts roods aan. verder niets in inlegkruisje ofzo maar heel iets aan het toiletpapier. nog een paar milimeter breed.
    zou het mis zijn??
    ik ben zo bang
    bij de eerste heb ik nooit gemerkt dat ik iets bloed had ofja slijm
    maar nu bij de tweede heb ik sowieso gewoon meer afscheiding
    heb verder geen buikpijn ofzo.
    iemand die meer weet?

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het hoeft niks slechts te betekenen. Het kan net zo goed een klein adertje zijn die is gesprongen. Als het bloeden niet aanhoudt en je verder geen kramp e.d. hebt zou ik me er proberen niet druk om te maken.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb toen ik 14 weken zwanger was ook wat bloedverlies gehad. Zolang het idd druppelsgewijs is, langzaam minder wordt en je geen krampen krijgt, kan het niet zoveel kwaad. Het kan ook nog bruinig gaan kleuren (oud bloed).

Gewoon eventjes inlegkruisjes gebruiken zodat je het goed kunt checken. Er zijn veel vrouwen met dit soort bloedverlies die verder een goede zwangerschap doormaken hoor, dus het hoeft echt niet meteen mis te zijn.

Ik zou wel morgen in de loop van de dag de vk even bellen. Dat is bij ons iig 'verplicht'. Bij bloedverlies moet je bellen, hoe weinig ook. Zij kan je dan evt. ook adviseren of geruststellen.

Fijne avond nog!

4. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een heel klein beetje bloed kan idd geen kwaad. Gebeurt vaker in de eerste 3 maanden. Geniet maar lekker van je zwangerschap :)

5. jongemeid21

het gaat niet eens om druppeltjes het was meer een stip met beetje afscheiding. wat ben ik nu onzeker zeg. bah verschrikkelijk. kan maandag pas bellen vanwege het weekend.
    hoop dat ik een echo krijg zodat ik weet of het nou goed is.

6. s1986

s1986 Niet meer actief

Anders bel je toch gewoon het spoednummer? Beetje gerusstelling is wel lekker voor het weekend;)

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik verloor met 14 weken heeeeeeeeel veeeeeeeeel bloed, echt geen druppels maar stolsels, en het hield niet op.. Maar toen zeiden ze zolang je geen kramp hebt is er niks aan de hand! Je niet druk maken dus.. en als je het niet vertrouwd je vk bellen, dat is de enige die jou gerust kan stellen! sterkte!

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Om dit soort dingen mag je best eerder bellen hoor. Stress hebben van de angst is ook niet goed. Daar zijn verloskundigen toch ook voor, om je gerust te stellen of eventueel na te (laten) kijken of het vruchtje nog leeft?

Heb je inmiddels nog meer bloed gehad en/of krampen? Zo niet, is de kans heel groot dat er niks aan de hand is. Maar kan me de angst goed voorstellen.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    ik zou me bij zo´n klein spatje niet zo druk maken.
    Mocht het straks nog zo zijn of meer worden dan zou je idd even kunne bellen. Waarom pas na het weekend bellen? Normaal zouden ze 24/7 bereikbaar moeten zijn. Ik heb met 8 weken zwangerschap van de jongste enorme bloeding gehad. Zo veel dat mn partner dacht dat ik zat te plassen. Was op een zondag..heb gebeld en kon gelijk terecht voor een echo. Klein 'wondje' te zien op de echo onderin de baarmoederwand. Een zogeheten innestelingsbloeding.

10. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Heb rond de 9 weken ook bloedverlies gehad. Spoednummer gebeld en ik mocht op controle komen, waar ik te horen kreeg dat ontzettend veel vrouwen rond die tijd bloedverlies hebben, zonder dat dat erop hoeft te duiden dat er iets mis is. Dus probeer het een beetje van je af te zetten, op deze manier maak je jezelf helemaal gek (en je moet nog 8 maanden ;) ).
    Mijn vk zei dat je best op je hoede mag zijn, maar dat de angst niet de overhand moet nemen, omdat die stress ook niet goed is voor je kindje. Ze zei ook dat je moederinstinct tijdens de zwangerschap zo sterk ontwikkeld is, dat je het ook voelt als er echt iets mis is. Dus probeer een beetje te relaxen, het komt vast allemaal goed!

11. jongemeid21

Het is rustig gebleven sinds de 31 ste.
    Verder ook geen krampen gehad ofzo en het is bij die ene stip gebleven gelukkig.
    Toch bel ik morgen wel even naar de vk, hopen dat ze mij gerust kunnen stellen.

12. Tinkerbell1987

Tinkerbell1987 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.195
    548
    113
    Vrouw
    hey hey ik wil je niet laten schikken maar ik heb bij me eerste zwangerschap 2 vegen bruin gehad en daar zat 1x een rood stolseltje tussen, wat achteraf het vruchtje bleek te zijn. Had ook geen buikpijn of krampen alleen toen ik voor de echo kwam had ik een lege vruchtzak. Dus ik weet niet of je al heb gebelt en een echo heb gehad anders zou ik dat toch echt even vragen. Succes en ik hoop dat alles goed is en dat het niks was en je een mooi plakbeebje in je buik hebt

13. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jongemeid, ik zat ook even jouw topic te lezen na jouw reactie op mijn vraag over afscheiding..
    Ben wel benieuwd hoe het nu is, heb je de vk nog gebeld?
    Ik zie aan je banner dat je nog steeds zwanger bent..
    ;)

14. jongemeid21

@ sallie01 Ik heb de vk inderdaad gebeld. ze zei dat het voor kon komen. niet schokkend, stelde bijna niets voor maargoed hoopte toch dat ze me wat gerust kon stellen. Over 1 week eerste intake bij de vk en hoop dan snel een echo te krijgen, bij ons pas tussen de 10 en 12 weken. Geeft wel veel onzekerheid zo.

@ tinkerbell1987 hoelang was je toen zwanger toen je je kindje verloor? best onzeker zo vind ik. al ben ik aardig gerust gesteld door de vk

15. sallie01

sallie01 Actief lid

9 jun 2009
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je nog steeds licht bloedverlies? Dat is zeker spannend ja!
    Toen ik van mn zoontje zwanger was, heb ik ook een keer roze verlies gehad. De vk gebeld, en die zei dat het ook van seks kan komen (als je dat bijv. de dag ervoor gehad hebt).
    Duurt lang he, voordat je de echo krijgt! Bij ons normaalgesproken ook, maar als je aangeeft dat je erg onzeker bent proberen ze je eerder in te plannen. Ik krijg hem nu met 9 weken al. Scheelt toch weer...

16. debbiebissels

3 dec 2010
    49
    0
    0
    makelaarskantoor
    Berghem
    hey ik heb het met 6 weken gehad helemaal over de zeik en het was niets.. sterkte meis...x

17. jongemeid21

dank jullie voor jullie lieve berichtjes.
    heb een week geen last gehad, niets meer gekomen, tot gister zat er weer iets heel klein beetje aan het toiletpapier maar niets in inlegkruisje ofzo. dus heel weinig maar maakte me toch ongerust. de vk gebeld en nu krijg ik dinsdag een echo. eindelijk van die onzekerheid af. hoop dat alles goed is met mijn kleintje, duimen jullie allemaal voor me :)
    fijne zwangerschap allemaal

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hey meis, het hoeft inderdaad niks te betekenen, heb net zelf 3 dagen bruinverlies met rose en rode sliertjes achter de rug :( Gister toch maar echo gehad en daar was zelfs al een hartje te zien :)
    Vanmorgen gelukkig niks meer trouwens maar ik snap je angst!
    Fijn dat je nu dinsdag al een echo krijgt!

19. jongemeid21

vandaag mijn eerste echo gehad omdat ik 2x een lichte bloeding had, maar alles is gelukkig goed!!
    mooi kloppend hartje en kwa groei helemaal goed.
    super blijjjjjjjjjjjjj

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Gefeliciteerd! :D
    En fijn dat je nu een beetje gerustgesteld bent!

Deel Deze Pagina