Weinig tot geen leuke reactie op derde zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daantje1, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    #1 Daantje1, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
    Hoi meiden,

Ik wil het toch even kwijt...
    wij verwachten ons derde kindje! We hebben al twee meiden.

Mijn ouders reageerden super leuk en lief, en enthousiast. Ze hadden het nu nog niet verwacht en moesten even wennen maar we werden uitgebreid gefeliciteeerd en mijn moeder bleef zeggen: goh, een derde, wat leuk en spannend weer!!Hebben we straks 3 kleinkinderen, leuk!!Ook eindelijk leuk nieuws want mijn vader heeft voor de kerstdagen te horen gekregen dat hij kanker heeft..nog even afwachten op uitslagen maar waarschijnlijk kan het geopereerd worden..we duimen heel hard op posi nieuws. Mijn ouders zijn dus heel blij en vragen ook hoe het met me gaat enzo.

Mijn schoonvader en zijn vriendin hebben ons helemaal niet gefeliciteerd...schoonvader zei alleen: oh echt waar ja?ooh..
    (hij is wel ernstig ziek en zal dit jaar overlijden..maar dan nog kan je wel feliciteren?want ook dagen erna niks meer over gehoord..niet naar gevraagd ofzo naar ons toe..)

schoonmoeder, haar man (opnieuw getrouwd) was er op dat moment niet..ook geen felicitatie...alleen: oh, ben je weer in verwachting ja?oohh, ze zei toen wel iets van: straks drie van die boefjes dan idd (omdat mijn man het had verteld op de manier van: ja, moeder, straks drie van die boefjes!)
    Verder dus geen felicitatie, geen vragen van wanneer uitgerekend etc..ook naderhand heeft ze er niks over gezegd (zijn gisteren langsgeweest) ook van haar nieuwe man (hele leuk man trouwens hoor, kan ik beter mee opschieten dan schoonvader) geen reactie naderhand..

van zwager wel, niet echt een hartelijke felicitatie, weet niet eens of hij wel gefeliciteerd had..mijn man had het hem gezegd toen hij daar was..toen ik zwager later zag, zei hij oja, er er komt een derde hoorde ik, ongelukje? Ik dacht: grrr..dat zeg je toch niet?
    verder geen vragen ofzo.

Schoonzus: dat heeft mijn man haar telefonisch gezegd..mn man zegt wel dat ze feliciteerde en zei: oh wat leuk..maarja, hij weet dat ik het niet leuk vind dta de rest van zijn familie zo vreemd reageerde dus misschien verzint hij dat omdat hij het niet leuk voor me vind dat zijn fam zo reageert.
    Maar ook verder niks van schoonzus zelf gehoord of van haar partner...geen smsje, via hyves prive berichtje of telefoontje..

dus..wat is dat nou,met zwanger zijn van een derde??Ligt het gewoon aan zijn familie?? Mijn zussen weten het nog niet,ivm miskramen die ik had voor de oudste..zij vinden het dan veel te spannend en maken zich druk..dus vertel het hun later..weet nu al dat ze het super leuk vinden!!

vind het wel erg jammer hoor, voel me er niet zo gemakkelijk bij...misschien komt het later wel als ik wat verder ben dat ze wel leuk reageren?

Hoe ging dat bij jullie??

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vervelend meis...misschien omdat ze het nu een beetje `gewoon` vinden omdat het de 3e is
    Maar leuk is het niet :(
    mijn schoonzusje feliciteerde ons ook niet ( en voor ons is het de eerste ) ze zei alleen `ja ik wist toch al dat ze ermee bezig waren`:$ ja dusssssssssss...dan mag je ons toch nog wel feliciteren :( vond ik ook echt niet zo leuk :)

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben nu in verwachting van de tweede en merkte al dat de reacties "minder" waren, in ieder geval mbt kaartjes enzo. Verder wel enthousiaste reacties hoor.

Er is een poos geleden ook een topic van iemand geweest die vergelijkbare reacties had gehad op de derde zwangerschap...misschien eens via de zoekoptie proberen?

Gefeliciteerd in ieder geval en geniet er van !!!!

4. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Heeeeel herkenbaar! Hier ook meer reacties als: "goh, dan zul je het druk krijgen". Of: "nu al?" En:"dan heb je ook niet stilgezeten" Dat soort reacties. Nu was het hier ook wel weer erg snel (dochter moet nog 1 worden en ben nu 34 weken ;)) maar je hoopt toch ook gewoon op leuke, enthousiaste reacties.

En.... (niet dat het om de kadoos te doen is hoor) heb ook nog van niemand wat gekregen voor de beeb. Bij de eerste en de tweede kreeg ik wel wat van moeder (kleertjes), schoonmoeder (knuffeltje) oma (kleertjes), tante (slabbertje, rompertje ) maar nu, bij nummer 3, nog niks....
    Weer een nieuw wonder, is toch niet minder speciaal? Nouja, ik wil in elk geval laten weten dat ik wel begrijp wat je bedoelt...

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik snap wel hoe je je voelt. Hier zwanger van de eerste en ook hier waren heel wat eerste reacties zoiets als 'Oh, een foutje zeker' of 'Dat is vroeg!' of 'Ga je het houden?'

Misschien komt het nog, moeten mensen er eerst nog even aan wennen? Probeer je er niet teveel van aan te trekken en gewoon lekker van je zwangerschap te genieten!

Oja, en vanaf hier: Gefeliciteerd!!! :D

6. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. Ik zie nu dat het dus eigenlijk best vaak gebeurd. Echt jammer hoor.
    Ik ben altijd heel enthousiast als er iemand zwanger is, maakt niet uit van de hoeveelste, vind het altijd super leuk en stuur ook altijd een kaartje.

Ik geniet er wel van hoor, alleen zal ik er niet zo snel over praten tegenover schoonfamilie..misschien trekken ze nog bij

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    zo'n reactie kreeg ik ook, van iemand die wist dat ik nog niet zo heel lang met de pil gestopt was "ben je er wel blij mee, want da's wel heel snel"
    jaaaaaaaaaaaaaaa duh....waarom stop ik anders met de pil????? om zwanger te worden en er vervolgens niet blij mee te zijn omdat het zo snel raak is :(:(:(
    Ik denk dat ik me juist heeeeeeeel erg gelukkig mag prijzen dat het zonder moeite zo snel gelukt is

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Vanuit hier: GEFELICITEERD MET JE ZWANGERSCHAP!!!!

9. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook heel herkenbaar. Mijn schoonfamilie was wel heel blij , terwijl het bij hun heel gewoon is als je 6 kinderen of nog meer krijgt (buitenland) . Ieder kind is een geschenk ..... en zo denk ik er ook over.

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik herken het dan weer niet. Hier alleen maar super positieve reacties en van alle kanten felicitaties.

In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik herken het ook! Van de familie wel leuke reactie's maar verder houd het aardig op. Bij de 1e vind iedereen het leuk en vraagt wanneer komt de 2e en bij de 3e reageren ze heel koel. Heb ook al meerdere keren de vraag gekregen of het een ongelukje was....

12. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    wij verwachten ook een derde nou de familie vind het allemaal heel leuk vooral d eomas hahaha.
    Maar in de omgeving vooral eingelijk mijn beste vriendin die reageerde heel lauwtjes,zij wil t zeker bij 2 houden maa rja dan denk ik ieder zn meug toch dan kun je nog wel blij izjn.,

En bij ons vooral antwoorden van nou nu WIL je zeker een meisje! we hebben 2 zoons namelijk
    Nu maakte t mij niet uit wat t werd maar het word dus een meisje(al geloof ik dat nog steeds niet hoor hahaa) en dan krijg je weer nou gelukkig maar dat t een meisje word staks was t WEER een jongen.

t valt mij ook op dat veel gezinnen uit 2 kinderen bestaan en als je dus een derde verwacht dat mensen soms helaas een beetje lauw reageren dan denk ik wij hebben die keus gemaakt en zijn e rheeel blij mee dan kun je toch op zn minst een beetje leuk reageren.

Al zou iemand zn 7de verwachten vind ik het voor diegen onwijs leuk!!! maar zelf hoef ik geen 7 kinderen.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid hier is het al met de 2de.

mijn ma zei niets zinnigs en schoonuders ook helemaal niets. ja dat het wand bord dan naar boven moest want daar moest dan een foto komen.
    zwager zei ook niets.

gelukkig was mijn vriendin (skatje van hier) 3 dubbel zo blij dat ik zwanger was.
    2 weken daarvoor teste zij positief en was ik helemaal vanslag daardoor ik heb zitten janken als een klein blaag.
    tja als je dat samen zwanger ben en maar 2 weekjes scheeld dat is zo bijzonder hahaha

14. floorfilla

floorfilla Actief lid

27 feb 2007
    154
    0
    0
    ik wil ook even wat melden,toen ik zwanger was van me eerste zijden mensen in winkel mag ik je wat vragen ,hoe oud ben toen ik zei 20 ooh volgends mij ben 16 je hoeft er niet over te liegen hoor,pff tja ik lijk jong voor me leeftijd dan hoef je niet zo te reageren.
    en me schoonzus en haar man die reageerde ook niet leuk,achteraf snapte ik hun wel ze waren al paar jaar bezig om zwanger te worden(lag aan haar man).maar toch niemand wist van hun problemen dan zet je toch je ding even paar tellen opzij en vertel het dan,of vertel het juist dat het niet wil dat je er mee bezig zo dat we meer begrip tonen.

15. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Snap precies wat je bedoelt. Hier bij de tweede al. Van m'n schoonfamilie alleen maar reacties als, Nu al??, Zo snel? Dan krijg je het druk!
    En dat terwijl er een jaar en 9 maanden tussen zit. Vind het zelf dus nogal meevallen. Ach m'n man en ik zijn er helemaal gelukkig mee, dat vind ik het belangrijkst, maar leuk is het niet.

16. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    herkenbaar, heb ik hier bij de tweede al..
    reacties als: zo snel, was zeker een ongelukje.. en nog meer van dat soort flauwekul.
    ook nog geen 1 kadootje gehad, en daar gaat het ook niet om maar bij de eerste werd je ermee overladen!

17. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb hetzelfde hoor. familie vond het helemaal leuk en geweldig maar veel vriendinnen informeren weinig althans veel minder dan bij no 1 en 2. Het wordt volgens mij "gewoon" voor de buiten wereld. Ik ben zelfs een vriendin eens horen zeggen dat je cadeautjes ook een beetje onzin vindt als iemands zijn 2,3 4 etc verwacht.........ik ben zelf niet zo maar ik denk veel anderen dus wel ook als ik het hier zo hoor.

18. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi,

Allereerst gefeliciteerd!

Tijdens mijn zwangerschap merkte ik dat het voor veel mensen nog iets vaags is in zo'n vroeg stadium. Het is meestal nog niet zichtbaar en het duurd nog "heel" lang voor de kleine geboren wordt. Ook zijn anderen dan "bang" dat het nog mis gaat.
    Zelfs toen mijn dochter te vroeg geboren werd (met 29 weken) merkte ik dat velen ervan stonden te kijken dat een baby dan al helemaal compleet en af is :$.

Het komt vast nog wel bij de anderen, wanneer je lekker rond wordt ;). Maar voor nu is het niet leuk :(. Geniet er maar lekker zelf van, daar gaat 't om ;).

Groetjes patatje

19. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ik schrik hier echt van, wat kunnen mensen toch hard zijn. Ik heb het gelukkig (nog) niet meegemaakt, maar heb pas 1 dochter (ik wil graag 3 kindjes, mijn man 2) dus wie weet loop ik er ooit ook nog eens tegenaan.

Voor alle zwangeren: VAN HARTE GEFELICITEERD! Geniet er maar flink van; want hoe vaak ben je nou zwanger in je leven?

20. mandysuus

mandysuus Niet meer actief

Jeetje meis, dat zijn inderdaad geen leuke reacties. Geniet van je 3e kindje en vanuit mijn kant ook van harte gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina