Gister kwam naar voren dat onze zoon een slecht zuigreflex heeft. Dit zal ook de rede zijn waarom hij geen fopspeen wilt, hij is hierdoor heel onrustig en vaak slecht te troosten. Hij wilt dan als troost zijn fles maar drinkt hierdoor echt teveel. Heeft iemand hier ervaring mee? En tips voor een eventuele fopspeen die hij wel kan pakken? We hebben al verschillende soorten geprobeerd.
Hoi, Mijn zoon zijn zuigreflex is nog steeds niet goed maar toen hij klein was, was ik heel blij met de wubbanub.
Hier de speen een poosje met een doekje eraan gehad. Gewoon erin geknoopt. Bleef dan beter in haar mond. Met de voeding gebruiken wij een special needs fles. Ze kan ook niet met een gewone speen drinken.
Is zijn tongriem of lipbandje ook gecheckt? Als deze te kort is kunnen ze ook een verkeerde zuigtechniek hebben Bij onze dochter hebben we de tongriem laten laseren/ klieven
Ben benieuwd of je er uit komt! Ik heb ondertussen een triljoen spenen thuis, ook die van avent premie of whatever. Het helpt als ik 'm vasthoudt, of onder toezicht een knuffeltje er tegen aan leg. En dan neusje vrij. Maarja, wel als tie in de buurt slaapt.