Geel zien/ bilirubine

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wennepen, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon werd op dag 3 geel. Hij is in de 1e week 3x geprikt op zijn bilirubine. Deze was vrij hoog, maar omdat onze zoon goed dronk en helder was, als hij wakker was hoefde hij niet onder de lamp. Nu is hij 3 weken en 4 dagen en nog steeds geel. Gisteren moest ik weer bloed prikken met hem en de waardes van de bilirubine zijn nog steeds aan de hoge kant. Onze huisarts had contact opgenomen met de kinderarts en nu moeten we volgende week maandag weer gaan prikken. Ik vind het toch wel gek dat de waardes nog steeds hoog zijn (de huisarts vond het ook vreemd). Kan hij dan alsnog onder de lamp of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?

Hebben jullie kindjes ook geel gezien na de geboorte en hoe lang bleven ze geel? Hoe oud waren ze toen ze onder de lamp gingen?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook een dochtertje die een tijd lang geel heeft gezien. Gelukkig hielp in het winterzonnetje voor het raam zetten (niet in de palle zon natuurlijk) voor haar voldoende.
    Heel veel sterkte. Gelukkig wordt het goed in de gaten gehouden lees ik!

3. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Geef je borstvoeding? Dan mag het geloof ik wat langer duren voordat het gele weg is. Jacob heeft geloof ik ook wel een week of drie nog geel gezien. We hebben hem veel in het licht gezet en dat hielp (was toen ook nog zomer dus dat scheelde natuurlijk).

4. mona23

mona23 Niet meer actief

mijn zoontje heeft toen hij geboren was een week op een blauw matje moeten liggen in de couveuse ( te vroeg geboren) na een week mocht hij hier vanaf. Hij werd dagelijks geprikt, langzaamaan zakte het bilirubine gehalte. Maar hij heeft ook nog lang geel gezien. indd helpt het om veel in het licht te zijn, misschien even lekker buiten wandelen.
    sterkte..

5. veronique1985

veronique1985 Actief lid

29 sep 2008
    183
    0
    16
    onze dochter heeft ook onder de lamp gelegen 2 dagen maar daarna was het net aan goed ze heeft wel nog lang geel gezien kreeg hier ook een opmerking over van het cb er kwam nog helemaal iemand anders bij kijken , die zij dat ze dat vaker zien bij kindjes die half indisch zijn maar we zijn alle 2 100% nederlands dus daarvan kon het niet zijn.
    ze zei ook dat het wat langer kon duren omdat ik borstvoeding geef.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    wij lagen een week in het ziekenhuis na de geboorte dus kon die makkelijk onder de lamp. hij is er na 3 dagen voor het eerst onder gegaan en dat 3x een half etmaal geloof ik. vond die heerlijk, sliep 24/7 en moest hem echt wakker maken voor de fles/tiet. hij was nog een beetje geel toen we naar huis gingen maar trok door de zon snel genoeg weg.
    als je thuis bent doen ze de lamp minder snel maar lijkt me wel dat ze nu een serie behandelingen gaan doen..
    poept die goed?? de kleurstof gaat namelijk vooral via de ontlasting dus veel poepen is sneller geel weg.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ons kleine zag de 2e dag na de geboorte geel, heeft 3 dagen onder de lamp gelegen in het ziekenhuis. En daarna was het goed.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hier ook een geel kindje. Er was op dag 4 bloed bij hem geprikt. En gelukkig was het binnen de juiste waarden. Na 1,5 week was het gele een heel eind weg getrokken.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier ook een kindje dat heel lang geel heeft gezien, maar volgens de verloskundige was het oud geel en dus niet erg. (?) Het heeft enkele weken aangehouden maar is vanzelf weggetrokken.

10. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Mijn dochter heeft behoorlijk geel gezien. Ook bij haar is er bloed getest voor de bilirubinewaarde, deze was toen 497. Ons werd verteld dat er bij een waarde van 500 wordt ingegrepen (idd door onder de lamp te leggen). Dochter heeft tot ze een week of vier was zó geel gezien, daarna nam het langzaam af. Helemaal weg was het pas met 1,5 maand geloof ik.

11. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Onze meid heeft 3 dagen onder de lamp gelegen... alleen haar waardes waren te hoog dus zijn er nog 2 lampen bij gezet!
    Het bleef in het begin maar stijgen maar gelukkig na 1 dag begon het te zakken.
    Omdat ik borstvoeding gaf bleven de waardes hoger en dat kon ook wel wat langer duren...

Deel Deze Pagina