Geelzucht ervaring en blauwe lamp

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popie, 11 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Wat toevallig!! Dan is de grenswaarde vanaf dag 5 inderdaad 300.

Mijn zoontje is opgenomen op dag 6. Heb een foto van de grafiek gevonden met zijn waarden erin. Ze hebben 2x geprikt voorafgaand aan de fototherapie. Eerste keer was 318 en tweede keer 309. Daarna dus een nacht onder de lamp gelegen. Helaas kan ik niet vinden wat de waarde de volgende dag, bij ontslag, was. Ik dacht 244 :)

Jij al uitslag nu?

2. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.507
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Met de blauwe lamp nog net geen ervaring maar scheelde niet veel bij onze jongste (winterkind).
    Wat hier heeft geholpen is t kindje in de box achter het raam in het zonnetje leggen zodra deze schijnt.
    En ook naar buiten in het zonnetje zodra het mocht.

Popie vindt dit leuk.
  3. Popie

Popie Bekend lid

15 nov 2015
    625
    119
    43
    Vrouw
    @Pien86
    Hebben ze bij jullie niet de fototherapie stil gezet om.te kijken hoe je baby het zonder lamp doet.

Mijn zoontje zijn waarde is nu 253

Eerst was het hoger 345
    En toen zakte het naar 203
    Maar nu hebben ze de lampen uitgezet en is elke dag een beetje weer gestegen en is de waarde 253.
    Ze willen morgenochtend weer prikken om te kijken wat zijn lichaam doet
    Hij is meer dan 24uur onder de lamp vandaan.
    Het is afwachten wat zijn lichaam gaat doen nu.
    Ik word gek
    Ik had ze gevraagd of ze niet vanavond wilde nog prikken om te bepalen of het niet meer stijgt. Stel dat het gestegen ia san kan je vanavond al actie ondernemen en hem opnieuw onder de lamp leggen

4. Pien86

Pien86 Bekend lid

3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Ze houden het graag goed in de gaten begrijp ik!

Ons werd uitgelegd dat ze soms in het bloed nog een beetje een nastijging zien, dus een verhoging nadat de lamp uit is, omdat het lichaam aan het opruimen is. Denk dat t daarom geen zin heeft je zoontje nu nog eens te prikken en dat ze liever wachten tot morgen, maar je kan altijd de arts of verpleging nog even om extra uitleg vragen natuurlijk!

Mijn zoontje heeft er dus een nacht onder gelegen en is de dag erna geprikt. Eind van de ochtend mochten we gewoon naar huis en de geelheid verdween verder, geen controle meer gehad. Maar ik snap het ook wel als ze het nog wel even in de gaten willen houden, prima toch! Succes nog!

Popie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina