geelzucht foto's delen....

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door soortje, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slecht zeg, dat je in het ziekenhuis bent en dat ze dan nog te laat zijn met onder de blauwe lamp leggen!! Ik ben nog steeds verbaasd dat de verloskundige maar bleef zeggen dat het allemaal wel meeviel. Als ik nu die foto's terugkijk!!! :$

Bekijk bijlage 199931
    Bekijk bijlage 199932

Hoeveel meer wortel had ie moeten worden voordat ze ons zelf naar het ziekenhuis gestuurd hadden!!???

Sorry....:p kan me er nu nog best wel boos om maken!

2. Sherry

Sherry Niet meer actief

En dan nog mensen die zeggen: Goh, wat heeft ze een lekker kleurtje. Jij zou ook wel wat zon kunnen gebruiken...

Geloof dat dit de 2e dag thuis was...

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Onze dochter haar oogwit was ook geel.

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mijn zoon ook.

5. Sherry

Sherry Niet meer actief

Dit was bij Sophia na 6 weken nog licht. Maar dat is ook 1 van de tekenen van geelzucht!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Bij de van ons ook... Heeft ook vrij lang aangehouden.

7. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Geel/bruin harkje.. :)

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    @ Vagans: Wat raar dat jij zo behandeld bent in het ziekenhuis! Dat vind ik echt niet normaal. Ik heb 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met mijn zoon omdat hij geel was. Ik had een eigen kamer en ZL stond naast mijn bed in een zogeheten 'bilibedje' (daar zit een blauwe lamp in). Ik kon hem dus zelf gewoon voeden etc. Ik werd 's nachts geholpen met kolven (omdat ik erg stuwing had die nacht) en ik kreeg gewoon eten.

Mijn gele jongetje:

Bekijk bijlage 200253

Bekijk bijlage 200252

9. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik hoorde ook wel dat geelheid ontzettend moeilijk te beoordelen is. Het ene kind ziet zo geel als een kanarie en zit niet boven de bili grens, terwijl het andere kind niet erg geel zit en direct onder de lamp moet.
    Mijn moeder kraamde bij mij (is kraamverzorgster) en heeft echt veel ervaring, maar vond het ook moeilijk om te beoordelen.

Achteraf gezien zie je wel dat hij heel geel was, maar op dat moment ken je je kind ook niet anders en baby's hebben sowieso al een hele rode huidskleur (en dat is natuurlijk ook weer anders bij iedere baby).

10. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier ook een geel kindje. Hij werd vijf weken te vroeg geboren en had volgens de verpleegsters van het ziekenhuis sowieso al meer kans om geel te worden. Uiteindelijk op dag drie toch onder de lamp gelegen. In totaal zo'n 7 dagen. Uiteindelijk mochten we hem meenemen naar huis en dat leek goed te gaan. Hij is nu al 2,5 weken thuis maar jammer genoeg ziet hij sinds gisteren terug steeds geler. Hij is ook terug wat suffer en zijn stoelgang ziet terug wat groener. Zijn er nog mensen waarvan hun kindje nog een dipje kreeg eenmaal thuis? Wat deden jullie toen?

11. KatrienDuck

KatrienDuck Actief lid

26 feb 2011
    267
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze dochter was ook geel. De verloskundige vertelde dat alle baby's die in de week geboren waren in haar praktijk, onder de lamp moesten. Misschien iets met het jaargetijde?

Ze moest onder de lamp, net iets minder dan 24 uur. Ze mocht er onder vandaan maar moest wel een nachtje in het ziekenhuis blijven omdat ze 's morgens daarna bloed wilden prikken. Toen heeft mijn man geregeld dat we toch naar huis konden; om bloed te prikken kwamen we dan wel terug.

's Avonds thuis was ze ook heel suf, dus dat herken ik zeker! We zijn zelfs nog teruggegaan naar het ziekenhuis, omdat we het niet vertrouwden. Daar zeiden ze dat het een reactie kan zijn omdat het levertje heel erg hard aan het werk was door die lamp....
    Ze werd thuis nog iets geler, weer laten prikken, bili zat keurig ruim onder de max. waarde.

Hadden jullie ook, dat je tranen met tuiten huilde omdat babylief onder de lamp moest? Later denk ik..'het viel echt wel mee' maar ik had op dat moment toch het gevoel dat ons iets heeeeeeel ergs overkwam..

Bekijk bijlage 200526

En dan het bezoek nadien 'goh, ze ziet nog steeds wel HEEEEEEL geel, zien jullie dat niet??'

of

'ach ja, dan had je haar maar voor het raam moeten leggen'

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou in jou geval zeker even bellen met de kinderarts. Neem aan dat jullie daarbij zitten omdat je kleintje iets te vroeg geboren is? Vooral als je denkt dat hij suffer word zou ik aan de bel trekken

13. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ha meiden,

Wat een goed onderwerp! Ik zie inderdaad ook nu pas aan de foto's hoe geel ons ventje was. Hij heeft ruim 3,5 dag onder de lamp gelegen en mocht er toen onder vandaan. Toen hij 4 weken was is hij opnieuw geprikt voor zijn geelzucht om te kijken of het wel de 'normale' geelzucht was. Er was twijfel of er iets met zijn galwegen aan de hand was. Dit alles was gelukkig goed maar nu is ons ventje 9 weken oud en nog steeds geel.

Wanneer gaat het over? En wanneer moet ik me zorgen gaan makane?
    Moet wel zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere dag maar als mensen in de kinderwagen kijken krijg ik standaard de opmerking: 'Wat is ie geel'.

Half december moet ik weer naar het ziekenhuis, hoop dat dan alles goed is.

Op deze foto heeft hij al 2 dagen onder de lamp gelegen en ziet al een stuk minder geel/bruin:

14. januari2010

januari2010 Niet meer actief

En dit is een foto van ruim een week geleden. (bijna 8 weken oud)

15. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thnx! :D

16. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    #36 soortje, 24 nov 2011
    Laatst bewerkt: 24 nov 2011
    Onze zoon heeft best lang geel gezien, ondanks dat hij 3 dagen onder de lamp heeft gelegen. Ik maakte me een 10 dagen later best veel zorgen omdat hij weer veel geler leek te worden. (ongeveer 3,5 weken oud) Maar rond die tijd ben ik overgestapt op flesvoeding. Toen is zijn geelzucht ineens heel snel erg minder geworden. Ik denk dus in mijn geval dat het ook deels borstvoedingsgeelzucht was. Ik baalde dat ik de borstvoeding moest opgeven, om een andere reden overigens, maar dit bracht in dit geval wel rust m.b.t zijn geel zien.

Maar twijfel je...naar de huisarts! Doen!!!!!! Ik weet niet of je borstvoeding geeft, dat zou het lange geelzien kunnen verklaren, maar hij ziet voor 8 weken inderdaad nog wel geel vind ik!!
    Ik twijfelde ook steeds, maar liever een keer teveel dan een keer te weinig!!

17. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Hij was heeel geel en ook heel lang geel.
    Maar niet versuft.. uiteindelijk trok het wel weg, maar ik heb ook wel in de rats gezeten hoor..

Bij deze foto zie je het goed..

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Nou ik heb geen tranen gelaten omdat ik dacht dat het heel ernstig was maar moest wel ff slikken toen ik hoorde dat ik misschien niet mocht blijven en ook stiekem als niemand keek van de pijn die ik nog had.

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Katrienduck: Bij ons was er alleen nog maar sprake van dat ze misschien onder de lamp zou moeten, en ik heb al tranen met tuiten gehuild... Heeft vast ook met de kersverse mama-hormonen van het moment te maken ;)

20. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij veel is het echt duidelijk te zien zeg.

Mn oudste is ook erg geel geweest en is nadat deze foto is gemaakt ook gelijk opgenomen geweest...

Deel Deze Pagina