geelzucht foto's delen....

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door soortje, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ecl

ecl Niet meer actief

hahahaha!!!!! Lijkt op het eerste gezicht inderdaad een donker kindje, maar nee is duidelijk heel geel;).
    Maare als je toch iets te vertellen hebt..........?:D

2. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Nope :) Niks op te biechten :p Afgezien dan dat ik zelf ook poepiebruin geboren ben :p

3. ecl

ecl Niet meer actief

hahaha;)

4. Mijn meisje hebben ze 3 x geprikt om te controleren of ze onder de lamp moest.
    Ze was plots heel slap en niet wakker te krijgen,mijn man heeft met spoed toen het bloed binnen een uur naar het ziekenhuis moeten brengen.
    Gelukkig was het 3 x net onder de grens.
    Ze heeft nog vrij lang geel gezien,haar oog wit ook.

5. Mijn zoontje heeft geler gezien dan mijn dochter.Toch waren zijn waarde's ook net op de twijfel grens,maar hij was wel allert.
    Als ik zo terug kijk hebben ze beide erg geel gezien.
    Hier heeft bij het raam slapen in het dag licht veel geholpen

6. Mijn zoontje zag ook behoorlijk geel/orange..
    Gelukkig geen ziekenhuisopname al had achteraf de kraamhulp het toch wat verkeerd ingeschat maar het is helemaal goed gekomen!

Bekijk bijlage 207079

7. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Dat hadden wij ook, zo geel was hij. 48 uur onder de lamp en toen op het randje dus hij mocht weer mee. kwam bij ons ook door de pomp

8. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon werd ook heel geel. We hebben wel 6x bloed moeten laten prikken omdat zijn biliwaarde er net tegenaan zat, bij de 6e keer zagen we een omkeerpunt dat het daalde. Hij heeft wel 6 tot 8 weken geel gezien.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goed topic dit.
    Onze dochter was namelijk ook enorm geel maar de kraamhulp vond van niet. Iedereen die op visite kwam vond van wel maar nee, zij niet. Zij werkte parttime en op dag 5 kregen we een andere hulp en die schrok zich rot; VK gauw gebelt en geprikt en daarna moesten we met spoed naar het ziekenhuis. Ze zat net op het randje dat ze een bloedtransfusie nodig had en ook op het randje voor hersenbeschadegingen. We hebben nog bij de kinderarts gelopen daarna maar gelukkig is verder alles goed met haar.
    Ze was ook enorm duf en ik kreeg haar niet aan de borst. We dachten dat ze heel rustig was (woorden van KH) maar dat was niet zo. Toen ze later thuis was was het gewoon een actief en alert kindje. Maar toen ze zo geel zag, was ze altijd heel duf, oogjes dicht of half open, bijna geen reactie en ze meldde zichzelf niet voor voeding..
    De eerste foto was 2 dagen voor de opname; dag van de opname zag ze dus nog geler.. 2e foto was de dag van thuiskomst weer, toen was het bilirubine gehalte dus al heel erg laag. Ze zat net op het randje om naar huis te mogen en zijn de volgende dag thuis komen prikken om te kijken dat het niet weer omhoog zou gaan, maar dat was gelukkig niet.

10. ecl

ecl Niet meer actief

Jeetje Duchess, wat slecht van de eerste kraamhulp!
    Dat versterkt mijn verhaal weer dat geelzucht echt gevaarlijk kan zijn en dat je als moeder je eigen gevoel moet volgen(wat vooral bij een eerste kindje heel moeilijk is door onzekerheid en onervarenheid).
    Gelukkig heeft ze er niets aan overgehouden! Mooi dametje trouwens.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja heel erg slecht. Ik heb ook een klacht ingedient tegen haar.
    Ik wil er nog steeds niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als zij de volle 8 dagen bij ons gekraamt had. Dan waren wij onze dochter kwijt geweest denk ik.

12. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    OMG Duchess, daar moet je toch niet aan denken?!! :$
    Echt heel erg slecht van die kraamhulp. :(

En het is al weer bijna drie jaar geleden, maar ik wou deze foto's van ons oudste mannetje toch nog even met jullie delen:

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Sneu he.
    Wij hadden trouwens ook een bilibedje, dat ik hier al 1 x eerder langs zag komen ook. Dat hielp wel heel erg goed gelukkig!
    We mochten haar alleen de eerste tijd niet uit bed hebben, dus wassen, luier verschonen, voeden moest allemaal in bed. Ik moest dus kolven en het met een flesje geven. Nadat het bili gehalte ging dalen mocht ze gelukkig wel soms even uit het bedje.

14. ecl

ecl Niet meer actief

Heftig hoor Duchess, goed dat jullie een klacht ingedient hebben. Hebben jullie nog gehoort wat het bureau ermee gedaan heeft?
    Echt heel fijn dat ze er niks aan overgehouden heeft.
    Poeh vreselijk dat er zulke mensen in het vak zitten!

Iloiza wat een schatje! Mooie foto's, vooral ook die met de lamp. Denk dat veel mensen denken 'oh zo ziet dat eruit' ;)

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dank je, ecl!! :)
    Hij wordt in januari al drie, maar een schatje is hij nog steeds. ;)

16. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hier 1 van mijn jongste , je kunt het vooral zien aan het oogwit
    hij zat net onder de grens met het waardes , dus geen zh opname
    wel heel lang geel oogwit gehad Bekijk bijlage 208347

17. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ons binkie, was nog ietsjes geler maar kan de foto niet vinden...

18. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons mannetje bleven de kraam en verloskundige ook maar roepen dat hij maar een beetje geel was.... dit omdat hij met 2 dagen oud al geprikt was en toen zijn waardes goed waren. Ik vertrouwde het echter niet en heb geƫist dat ze bloedonderzoek zouden doen toen hij 11 dagen oud was. Toen bleek idd dat zijn bloedwaardes te hoog waren en hij onder de blauwe lamp moest. Ik ben behoorlijk kwaad geweest dat ik niet eerder ben doorgestuurd. Achteraf was zijn geelzucht namelijk op dag 6/7 het ergste dus toen is zijn waarde nog hoger geweest....

Extra boos was ik omdat mijn man (zijn vader) toen hij 11 dagen oud was een wisseltransfusie heeft gehad wegens een te hoog bilirubinegehalte, en toch stuurde ze ons mannetje niet door toen hij op 7 dagen zo geel zag!

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

hier mijn meisje :)

20. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Timme heeft 5 dagen onder de lamp gelegen. Waarvan 3 dagen onder 3 lampen: bilimatje, bilispot en hele lampenrits boven hem. Daarna met spot en matje. Bij Timme twijfelden ze eerst omdat zijn papa ook geler is (half indo), maar omdat hij met 34.5 geboren was, was erg gelukkig extra controle. Want zijn waardes waarom schijnbaar erg hoog, zou het op moeten zoeken. Nu is hij nog steeds iets geel, maar dat is wel van zijn papa. Oogwit is echt 4 weken ofzo geel (fel) geweest. Foto kan ik pas na de feestdagen plaatsen nu alleen telefoon.

Deel Deze Pagina