Pfff, mijn meisje van 9 maanden is dit weekend voor het eerst verkouden geworden. Vannacht dikke ellende, huilen, niet willen slapen, neus verstopt en oververmoeid tegen de ochtend. Iemand gouden tips om er zo snel mogelijk vanaf te zijn? Ben gelijk gesloopt na deze nacht
Hier ook snotjes in het neusje van baby. We hebben voor haar baby neusspray en leggen haar matrasje een beetje schuin zodat haar hoofd niet helemaal plat ligt. Ui kan je ook nog proberen?
Hier was zo’n neus-zuigertje van Otrivin icm neusdruppels echt het allerfijnst. Zo’n uitzuigertje met slangetje, opzetstukje voor in neusgat en dan zelf zuigen - je krijgt geen snot in je mond ofzo Niet zo’n neuspeertje dus. Ik deed dan die zoutoplossing in de neusgaten, eventjes wachten en dan uitzuigen (bv druppelen voor het verschonen, dan verschonen en vervolgens uitzuigen). Ze vonden het niet geweldig leuk, maar als het gepiept was waren ze ook duidelijk opgelucht. En met open, snotvrije neusjes sliepen ze veeeeel beter
Ui had ik niet maar ga ik straks halen Idd! Dat neuszuigding lukte niet echt, was echt brullen haha, maar ga straks nog even een poging wagen. Drama dit zeg, hoe lang duurt zoiets?
Naar he? Hier een baby met 3 maanden al verkouden Ui werkt hier het beste, maar het blijft afzien. Helaas duurt het ook zo lang bij een baby. Veel laten drinken, wat extra knuffelen, zoutoplossing gebruiken en voor de rest heel erg hopen dat het zo snel mogelijk voorbij is.
Zoutoplossing in de neus (ik ben handig met de houdgreep)en hij slaapt bij ons op ons hoofdkussen. En lekker in bad. Hij eet nu al een week niets door de verkoudheid
Zoutoplossing inderdaad, bedje iets hoger zetten zodat ze met haar hoofd iets hoger ligt. Voor het slapen lekker onder een warme douche, luuf smeren.
Mijn gouden tip, maar helaas niet voor iedereen toepasbaar: moedermelk. Mocht je borstvoeding geven, paar druppels in neusje laten lopen doet echt wonderen (veel beter dan zoutoplossing). Sterkte! Het is zo sneu als ze niet goed kunnen ademen.
Zoutoplossing, ui op de kamer en dit gecombineerd met luuf op de borst, rug maar ook onder de voeten. Geen idee waarom maar dit werkt als een tierelier. Was altijd blij wanneer het weer over was. Inmiddels is hij 6 en doen we dit nog steeds. Zo gaat het wel het snelste over, ik probeer hem ook wat meer te laten drinken dit lijkt ook te helpen
Ja, dat werkt ook perfect inderdaad! Heb hier 2 kinderen, beiden verkouden, 1 krijgt borstvoeding de ander niet. Heb toch echt het idee dat de verkoudheid van de jongste milder verloopt. Dat in de neus spuiten heb ik nog niet gedaan, wist niet dat dat hielp
Physiomer helpt heel goed om het neusje schoon te maken. Maar verder lees ik mee voor tips, hier al 2 weken geen opvang omdat mijn zoontje ook hoest.
Hier werkt de neusspray van otrivin goed met neus uitzuigertje van Otrivin. Matrasje/bedje schuin neerzetten en Luuf gebruiken. En zorgen dat ze goed drinkt.