Dag allemaal, Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje.. Nu had ik mijn eerste echo gepland op 27 november Ik dacht dat ik dan 8 weken en 2 dagen was. (uitgerekend 7-7) Nu werd de echo en intake verplaatst naar 6 december (mijn vriend moest helaas werken die dag) Ik kreeg 6 december de echo en hebben ze het hartje niet laten horen. Ik werd wel +3 dagen vooruit gezet. (uitgerekend 4-7 dus was 10 weken zwanger met de echo) Nu heb alleen een afspraak gemaakt met 15 weken (14 januari) bij de verloskundige maar niet voor een 12 weken echo. Achter af kreeg ik van vriendinnen te horen van: waarom heb je geen 12 weken echo? En waarom hebben ze het hartje niet aan je laten horen? Nu mijn vraag: Hoor ik die 12 weken echo nog te krijgen? Of moet ik nu tot mijn 20 weken echo wachten.... vind het erg lang wachten namelijk.
Officieel is het volgens mij zo dat je met 10 weken de termijnecho krijgt (dit is altijd tussen 10 en 12 wk), deze heb je nu gehad.. Je kan nog kiezen voor een combinatietest, deze echo is met 12 weken. Dus je moet nu voor de officiële echo's idd wachten tot 20 weken.
Klopt. Een 12 weken echo is tussen 10 & 12 weken. Die heb je dus gehad. Dan is de volgende echo de 20 weken echo.
Die echo met tien weken was je termijnecho die worden idd tussen week 10 en 13 gedaan. Aangezien er niet meer vergoed word zul je enkel nu nog de 20 weken echo krijgen. Tenzij er een medische noodzaak is natuurlijk.
Precies wat de rest zegt, je termijn echo heb je al gehad.. Maar als je met 15 weken nog een afspraak hebt moet je dan gewoon vragen of ze het hartje willen laten horen omdat je dat dus vorige keer niet hebt gehad.. En dan is daarna je eerst volgende idd de 20 weken echo ja.. Snap dat het een beetje verwarrend is als je afspraak wordt verzet, je verder blijkt te zijn en je eerste echo opeens je termijnecho wordt.. Maar no worries
Dat hartje laten ze nooit horen met een termijnecho, dan komt er teveel geluidsgolven op je baby af en dat is niet zo fijn voor je baby. Het hartje laten ze de eerstvolgende keer bij de verloskundige of gyn horen.
Dank jullie wel voor het antwoord! Ik vond het een beetje verwarrend allemaal vandaar mn bericht. Er staat wel een 'pretecho' gepland. Ook op 14 januari. Nu moet ik gewoon 3 weken geduld hebben
Met een beetje mazzel krijg je wel meer echo's. Mijn vk praktijk was er heel relaxt in. Had verder nooit wat te zeuren of klagen dus vaak was er wel even tijd voor een echo en wat fotootjes ervan. Ze zeiden dan altijd wie wil nou niet naar de kleine gluren :-D Het kan dus ook nog anders
Dit klopt niet helemaal wat je zegt. Ik heb met 7 weken en 13,5 weken een hartje gehoord. Ligt er dus aan op welke manier ze het hartje laten horen.. d.m.v. een doppler of echo.
Ik heb het hartje nog steeds niet gehoord.. 'De baby is te klein', jaja, je reinste onzin natuurlijk Volgende week pretecho in NL, ik ga er vanuit het dan wel te horen.. ein-de-lijk.
Hartje laten luisteren denkt iedere vk, gyn anders over. Mijn vk (eerste zw.) Lieten t niet horen voor de 12 weken en de gyn liet t horen met 10 weken. Volgende keer gewoon vragen.
Ik ben bij 7 wk een echo gehad (medische indicatie) daarbij kon je het goed zien kloppen. Daarna de eerste termijnecho bij zo'n 11,5 week. Ik kreeg het hartje ook niet te horen, maar pas bij de eerst volgende afspraak met de verloskundige. Wel had ik een Angelsound, dus met 12 weken kon ik zelf het hartje opsporen.