Zwanger na je 36e.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimmelientje, 13 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmelientje

kimmelientje Nieuw lid

13 jan 2007
    3
    0
    0
    Hallo allemaal,

graag zou ik in contact komen met mensen die vanaf hun 36e zwanger zijn. Op dit moment ben ik 7 weken en 5 dagen.

Graag zou ik willen praten over alle dingen die zich rond de zwangerschap voordoen.

2. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Ik kan enkel zeggen dat mijn tatne 41 was bij haar eerste, 42 bij haar tweede en 44 bij haar derde. Ze heeft geen problemen gehad en de kids zijn méér dan gezond. Laat je niet gek maken meis, proficiat en veel succes ;)

3. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik ben (ruim) 37 en zwanger van de 1e. Ik had er biet meer op gerekend en kwam er zo rond de 7 weken pas achter.
    Ik was er in het begin ook onzeker over, maar ik gelooff dat het uiteindelijk allemaal weinig uitmaakt hoe oud je bent.
    Het enige waar je, vooral in het begin goed over na moet denken is wat je wel/niet doet/wilt met prenatale screening. Dat vond ik wel een groot dilemma. Ik heb toen het boek 'Als het maar gezond is' gekocht en dat heeft ons erg geholpen bij het maken van de keuzes.
    Succes en verder lekker genieten zou ik zeggen!

4. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben nu 37 jaar (ruim!) en heb net mijn 1e mk gehad.
    Ik zie mijn leeftijd niet als een probleem.
    Heb een relatie van 15 jaar gehad waarvan de partner zei : "kinderen,met jou nooit!)
    Nu ben ik heel gelukkig in een nieuwe relatie en we willen dolgraag kinderen.
    Natuurlijk speelt mijn leeftijd een rol, maar ik ga ervoor!
    Ook al hangt de miskraam misschien af van mijn leeftijd (1 op 5), ik
    bijf hoop houden

Groetjes Minka

5. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi minka.

allereerst van harte gefeliciteerd!
    Ik ben 38 en ben zwanger van de derde. ik heb wel prenataal onderzoek laten doen, en alles is goed. ik voel mij goed, alleen wat meer moe.
    je bent zeker niet de enige die op latere leeftijd kinderen krijgt. ik doe mee aan een tv progamma over prenataal onderzoek, juist omdat de leeftijd oploopt . volgende week zijn de opnames, ik laat je weten wanneer de uitzending is, bevat een hoop nuttige info. groetjes patricia

6. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Dank je,
    Ik ben benieuw naar 't prograama, laat me maar weten wanneer.
    Succes met je zwangerschap en duim maar dat het bij mij ook snel gaat lukken

Groet Minka

7. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    oh jee, die zwangerschapshormonen toch!Aj toch!Mijn bericht was natuurlijk voor de topic startster, ik haal de namen door elkaar.

Minka, mijn excuses, ik lees dat je net een miskraam hebt gehad, wat verdrietig.Voor deze zwangerschap had ik ook een miskraam, ik voel met je mee. ik was wel snel weer zwanger, dus je ziet, ondanks wat oudere leeftijd toch erg vruchtbaar. ik duim voor je dat je snel weer zwanger bent, en ons allen kan verblijden met goed nieuws.
    Doe het rustig aan, een miskraam is niet niks, ik vond het een heel nare ervaring.

groetjes Patricia

8. Dushi

Dushi Niet meer actief

Zwanger van de eerste op mijn 37e. Ik ben 38 als ik moet bevallen.

Bij ons hadden we vanwege slechte zaadkwaliteit IVF-ICSI nodig. Het enige probleem wat we hebben is tijdnood als we nog een tweede kindje zouden wensen.

Eerst maar kijken hoe het met dit kindje gaat.... spannend wel.

9. margrieta

margrieta Lid

28 dec 2006
    26
    0
    0
    ben ook zwanger en 36,
    ben nu zwanger van m'n tweede de eerste heb ik gekregen toen ik 27 was en ben erg benieuwd of er verschil zit qua leeftijd (die van mij) tussen de vorige en deze zwangershap (of deze moeilijker en zwaarder zou worden)

10. MissV

MissV Actief lid

14 sep 2006
    149
    1
    0
    Almere
    Hoi Kimmelientje,

Ik ben 39 en zwanger van de eerste. Straks net 40 als ik beval!
    Ik heb 2 keer een miskraam gehad. Toen ik net gestopt was met de pil heeft het 9 maanden geduurd voordat ik zwanger was. Toen ging het dus mis. De volgende maand was ik al weer zwanger. Helaas weer een miskraam. Toen hebben we een maandje overgeslagen en de maand erna was het alweer raak!
    Nu ben ik 22 weken zwanger.

Wij hebben gekozen voor de vlokkentest, omdat je die vroeg in de zwangerschap kunt laten doen (vanaf week 11) en omdat de uitslag maximaal 2 weken duurt.

Gelukkig was alles goed met ons kindje. We hebben inmiddels ook een screeningsecho gehad en die was ook helemaal in orde. Dus nu lekker genieten van alles.

Je komt op dit forum genoeg informatie tegen van alles waar je tegenaan loopt. Met name de keuzes voor eventuele prenatale onderzoeken zijn iets waar je niet vroeg genoeg over kunt beginnen na te denken.

Enne....... Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

11. anja1969

anja1969 Actief lid

29 okt 2006
    317
    0
    0
    Lisse
    Hoi,

Ik was op mijn 33e zwanger van de eerste, 34 toen ik zwanger was van de tweede (bevallen op mijn 35e) en nu op mijn 37e zwanger van onze derde spruit. Ik ben 2 dagen voor mijn verjaardag uitgerekend, dus het zal spannend worden of ik hem of haar als cadeau ga krijgen.

Ik heb totaal geen moeite (gehad) met de zwangerschappen, behalve de normale kwaaltjes. De zwaarste periode komt daarna pas.
    :)
    groeten,

Anja

12. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Na het lezen van jullie reactie krijg ik meer hoop(had al niet zoveel hoop)
    Ik was 25 van de eerste en 27 van de 2e en 30 van de 3e.
    Bij alle drie gelijk zwanger en nu zit ik in ronde 10 pfffffff
    Maar ik zie het kan nog dus wie weet.

Liefs Lover

Deel Deze Pagina