ik weet even niet of het nou wel goed heb gedaan. Lotte kreeg gister om 06:30 haar eerste voeding. Toen sliep ze tot 11 uur, toen haar 2de voeding. Om 3 uur haar derde. Om 19:00 haar vierde. Bij de vierde voeding hebben we ipv 120, 150 gegeven. Toen is ze gaan slapen en kwam pas weer vanochtend om half 6 Ze heeft dus haar 5de voeding gemist. Had ik haar misschien wakker moeten maken.
Nee,hoor, is toch heerlijk! Ik liet Stijn ook gewoon liggen ( als het al eens voorkwam ) Ik denk maar zo: als ze honger hebben, melden ze zich wel! xxx
Dat wakker maken dat doe ik ook niet meer. En hierdoor slaat ie 1 voeding over. 's- nachts komt ie nog wel dus totaal toch nog 6 voedingen. Door het verlengen van de tijd tussen de voedingen komt ie 's- nachts ook al wat later dus hoop dat ie daardoor makkelijker door gaat slapen. Hij mag 5 voedingen hebben dus de nachtvoeding mag afvallen alleen moet ik 'm dat nog aan z'n verstand zien te krijgen want meneertje vind dat extra hapje nog steeds erg lekker Silly
Ik vind persoonlijk anderhalve maand oud nog erg jong om het op 4 voedingen te doen. Ook de tijd tussen de laatste en eerste voeding is best lang. Het bloedsuikergehalte van zo'n kleintje kan best snel dalen. Natuurlijk is het fijn dat je kleintje al lekker zolang doorslaapt, maar of dit nu verstandig is. Kwebbel
Ik kreeg het advies om voorlopig nog door te gaan met die vijfde voeding. Niet alleen vanwege het gewicht, maar toch zeker ook vanwege de leeftijd. Rick mag dan al een hele baby lijken, hij is toch echt nog steeds pas 11 weken oud. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik hem dus wel wakker moet maken voor zijn laatste voeding (+/-23.30 uur) maar hij slaapt daarna lekker door tot ongeveer 07.00 uur. Ik ben bang als ik hem na 19.00 uur laat liggen hij midden in de nacht komt en ik moet zeggen dat ik het zo toch ook wel fijn vind (kan ik zelf lekker ononderbroken doorslapen)