Geen 8 weken maar 6 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door evy261, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai,

Afgelopen donderdag hebben wij onze eerste echo gehad. Alles was gelukkig goed en we hebben het hartje zien kloppen. :)

Maar nu zei ze wel dat we niet verder waren dan 6 weken. Gezien de grootte van het vruchtje e.d (6mm)
    Wij hadden berekend van de 1e dag van je laatste menstruatiie en kwamen zo op 8 weken.

Ik heb inderdaad wleeens gehoord dat er een week verschil tussen kan zitten, maar 2 weken?

Is er iemand die dit ook heeft gehad?

2. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ligt eraan hoe lang je cyclus was.
    als ik vanaf de 1ste dag moest tellen was ik ook 4 weken verder geweest.
    heb je getemperatuurd? dan moet je 2 weken erbij op tellen, vanaf je eisprong dan.

wel leuk he zo'n echo!

3. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Mn cyclus was 28 / 29 dagen.
    Getemeratuurd? Nee. Dat heb ik niet gedaan.Weet dus niet wanneer mn eisprong is geweest. Waarschijnlijk iets later dan wat we dachten.

Ja, zo'n echo is echt super. Waren zo blij dat we het hartje zagen!

4. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wel raar een cyclus van 28 dagen en dan nog 2 weken verschil.
    was het wel een gewone menstruatie?
    ach ja, lekker belangrijk, het enige dat telt is dat er nu een beebje ronddobbert, nietwaar?!

5. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hahaha ja dat is zeker waar! En het hartje klopt, dus dat zit wel goed.
    Maar over 4 weken weer een echo, dus we zullen het wel zien.

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    waarom heb je zo snel alweer een echo dan?
    loop je ook op het ziekenhuis?
    ik heb over 2 weken ook weer een echo omdat ze een blaasje in de navelstreng hadden gezien die ze in de gaten moeten houden. hoop toch echt zo dat er niks meer te zien is!!!

7. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Geen idee. Ze maken bij ons in de buurt al een echo in de 8e of 9e week.
    En over 4 weken zit ik natuurlijk op mn 10e week. Dan wil ze kijken hoe het gegroeid is en alles. Verder zit alles goed en is er niets aan de hand.
    Nee, loop niet bij het ziekenhuis. Alleen bij de VK. Heb zelfs geen huisarts ingeschakeld.

Wanneer was jouw 1e echo dan?
    En dat blaasje? Wat zou dat kunnen zijn dan? Heeft ze daar iets over gezegd?

8. mieke

mieke Bekend lid

hoi evy

het zou inderdaad kunnen dat je 6 weken bent
    als ze 6 mm meten bij jullie kindje
    ik heb vorige week met 8 weken en 3 dagen een echo
    gehad en bij mij was hij\zij 11.6mm

maar wat is t mooi om te zien he zo'n kloppend hartje
    dat maakt alles goed :D

veel liefs mieke

9. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai Mieke,

Ja, we gaan nu ook maar rekenen vanaf 6 weken. Was alleen wel grappig dat je 2 weken korter bent dan wat je in eerste instantie dacht. Maar ze kon er niet meer van maken dan dat we pas 6 weken waren door inderdaad die 6mm.
    Maar dat klotp dan ongeveer wel, want als jouw kleintje bij 8 weken 11mm is. Ze groeien elke week of elke 2 weken toch het dubbele ofzo?

Maar inderdaad. Als je het hartje ziet, dan maakt het verder niet meer uit.
    Dat is het belangrijkste wat je dan wil zien.

Krijg jij nog een volgende echo?

10. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    klopt, onze beeb was met 10w1d 33,6mm. gaat snel dan!

het is een vochtblaasje en als die dus groter zou groeien dan heb je kans dat de beeb geen zuurstof e.d meer krijgt. maar ik mocht me vooral geen zorgen maken, dus dat doen we maar ook niet, haha makkelijk gezegt nietwaar?!
    die zenuwen komen over 2 weken wel, daar ben ik niet bang voor ;)

11. mieke

mieke Bekend lid

ja zeker evy
    ik krijg nog een echo met 12 weken ongeveer
    kan alweer niet wachten tot t zo ver is :) jij krijgt er toch ook nog 1 tegen die tijd denk ik
    of misschien nog wel 1 tussen door ?
    en zeker als t eenmaal groeit groeit de baby hard hihihi

veel liefs mieke

12. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hey mieke,

Ja, we krijgen over 4 weken nog een echo en dan zou ik dus 10 weken zijn. En daarna dan waarschijnlijk met 20 weken.
    Ben wel benieuwd over 4 weken. Vind het nu al heel erg spannend. En dan kunnen we tenminste wel wat meer zien op de echo. Ben ook wel benieuwd hoeveel hij / zij dan weer gegroeid is.

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb met 7wkn en 4dgn een echo gehad en toen was t kleintje 13.4 mm

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik kreeg een echo met 7 weken en 2 dagen en ons kleintje was 1.18 mm

15. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Jeetje, dat daar zoveel verschil tussen kan zitten met een week verschil.
    Wel heel bijzonder.

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi evy,
    allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt als dat jij nu mee maakt. Bij iedere echo bleek ik korter zwanger te zijn, uiteindelijk hadden wij ook een verschil van 2 weken.Wat voor ons echt onmogelijk was.Je weet tenslotte wanneer je gemeenschap hebt gehad. Maar we waren naief. Het is uiteindelijk na een aantal spannende weken toch helaas mis gegaan :cry: Ik weet nu dan ook heel zeker dat onze berekening wel degelijk klopte! Het heeft in onze ogen vanaf het begin toch niet goed gezeten. :cry:
    Ik twijfelde om het je te vertellen maar ik koos er voor om het toch te doen.Dit omdat een verschil van 2 weken erg groot is.Het zou natuurlijk wel kunnen als je in de tussentijd nog gemeenschap hebt gehad.Dan zou je bv na je vruchtbare periode zwanger zijn geraakt. Hou het zelf goed in de gaten meis, en als je het niet vertrouwd vraag dan of je toch nog eerder een echo kan krijgen.
    Ik hoop uiteraard dat alles goed blijft gaan en dat jullie een gezond wondertje op de wereld mogen zetten.
    ;) Liefs, mussie

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Bij mij ook verschil van 2 weken.

Ik was woensdag voor de 1e echo, toen bleek dat ik pas rond de 8 wk was ipv de 10.
    Bij mij was dat wel mogelijk aangezien ik net in mijn 2e cycles zat na mijn pil en dat ik ook pas na 42 dgn (ipv 28 dgn) positief kon testen.

Nu mag ik over 2 weken weer terug komen voor een nieuwe echo zodat ze beter kan meten hoegroot ons frumeltje is en dus echt de definitieve verwachte uitrekendatum kan vertellen.

groetjes Jodi

18. Engeltje

Engeltje Lid

11 apr 2006
    73
    0
    0
    bediende
    Heist-op-den-Berg
    Ik heb gisteren voor de eerste keer een echo gekregen.
    Ons prutske is 6,1 mm groot en ik ben 6w en 4 dagen ver. Een paar dagen verschil blijkbaar ma het hartje ging goed tekeer.
    Wel prachtig die eerste echo :):)

19. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai mussie,

wat rot voor jullie zeg. Dat is echt balen! Met hoeveel weken heb je de eerste en met hoeveel weken heb je de 2e echo gehad?

Ze zeggen altijd dat je het wel voelt als het niet goed zit. Had jij dat ook?

Ik heb dat niet eigenlijk. Ik heb het idee dat het wel goed zit. Mischien een beetje naief maar ik weet voor mezelf dat als het niet goed had gezeten, we bij de 1e echo al geen hartje hadden zien kloppen (komt omdat voordat wij het wisten ik meer rookte en gewoon wijn had gedronken). Fout gaan kan het altijd, tuurlijk. Maar dit is hoe ik het zie.

Maar nog maar 2 1/2 week wachten. Ben benieuwd.

20. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    De 1e echo kreeg ik toen ik dacht dat ik 6 weken en 3 dagen was. Maar gyn zei dat ik 5 weken en 6 dagen was. De 2e echo was het goed gregroeid maar ik bleek weer korter zwanger. Ze kwam nu uit op precies 6 weken en een goed hartactie, wij super blij natuurlijk :) :) :) 2 weken later moesten we weer en toen was het fout, niet gegroeid en geen hartactie meer. :cry: Alsof de grond onder onze voeten vandaan zakte, niet weer.......... :cry: geen 3e keer. Dus wel, geen 3x=scheepsrecht voor ons :cry:
    Ja, bij deze zwangerschap wist ik vanaf het begin dat het fout zat. Ik voelde me ook totaal niet zwanger. :( Maar bij de 1e en de 2e zwangerschap voelde ik me op en top zwanger en had ik dus totaal niet verwacht dat het fout zou gaan :cry:
    Maar we geven niet op, ooit komt er voor ons ook een gezond wondertje, daar ben ik van overtuigd!!!
    Ik wens jullie heel erg veel geluk en geniet van je zwangerschap ;)
    Liefs, mussie

Deel Deze Pagina