Geen 8 weken maar 6 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door evy261, 31 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik heb over twee dagen een echo voor het eerst..! dan zou ik eigenlijk 12 weken zijn... dusj het is nog even afwachten of het echt wel zo is :D ha, ik wist dat het wel kon maar tog zou het wel raar zijn

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hmm ik bedoel 11 hahah ginghet maar zo snel ;) :D

3. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hey mussie,

wat triest allemaal. Maar ik weet zeker dat er bij jullie ook een wondertje gebeurd!

Ik weet over 2 1/2 week ook meer. En dan zien we of het goed gegroeid is enzo. Is ook maar een beetje afwachten. Maar ik hou mezelf wl steeds voor dat als het niet goed had gezeten, dat het dan al eerder fout was gegaan.
    Mischien wle reg naief, maar het is wel iets waar ik me aan vast kan houden.

Maar ja, niets is zeker in het leven. Dat blijkt wel weer.

4. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Als het goed voelt, moet je genieten meis! Hou je daar maar lekker aan vast ;)

En ja, ik weet eens krijgen wij ook een gezond wondertje, me kracht om er weer voor te gaan is weer helemaal terug ;)
    Liefs, mussie

5. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Nou dat is in ieder geval wel weer erg positief. Dat je je kracht weer terug hebt, is al weer een hele goeie stap denk ik.
    Wanneer weet je wat meer dan? Ik hoop voor je dat het snel gebeurd en ik zal onwijs voor je duimen!

6. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Evy,

Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt als Mussie. Ook bij mij klopte de zwangerschapsduur niet met wat ik dacht. Ik had met 8 weken een echo, en het vruchtje had wel hartactie maar was slechts 6w4d. Toen ik 1 week later kwam voor de echo, was het nog precies een week gegroeid, maar was er helaas geen hartactie meer zichtbaar. Ik vertel het je, omdat ik het zelf als heel vervelend heb ervaren dat iedereen maar positieve dingen zei als: joh je eisprong was gewoon later of als het hartje klopt is het goed enz., terwijl ik een week later toch een fikse klap te verwerken kreeg. Ik had zelf liever gehad dat iedereen realistisch was geweest. Bij een cyclus van 28 dagen en als dan de zwangerschapsduur meer dan een week achter is, is de kans groter dat het mis gaat dan dat het goed gaat. Heel soms is er sprake van een diapauze, dwz dat het vruchtje wat langer in de baarmoeder heeft rondgezweefd dan normaal en je daardoor dus wat korter zwanger bent. Maar meestal is dit niet langer dan een week, dus als het dan 2 weken verschil is, is dat wel lang. Ik hoop natuurlijk wel voor je dat het goed afloopt, maar houd alsjeblieft wel rekening met het feit dat het ook helemaal mis kan zijn. Overigens kwam bij mij de miskraam ook niet spontaan op gang, ik ben na een paar weken afwachten uiteindelijk gecuretteerd. Dus dat het niet mis is gegaan tot op heden, zegt helaas niks. Je merkt er gewoon niks van als dat hartje opeens stopt, dat is het vervelende van het hele verhaal. Sterkte en nogmaals, ik hoop echt voor je dat het bij jou positief uitpakt, maar ik wil je geen valse hoop geven....

Noodles

7. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Hai noodles,

Thanx voor je verhaal.
    Fijn dat je het me toch even verteld en me met beide benen even op de grond zet. Ik ben me er ook wel degelijk van bewust dat het fout kan gaan. Je hoopt het natuurlijk niet, maar het kan altijd. En eerlijk gezegd is het ook veel prettiger als mensen realistisch zijn. Maar het gekke vond ik dat de verloskundige helemaal geen bezorgde indruk gaf. Ze zei alleen dat ze het niet zo goed kon meten en dat ze er van uit ging dat we minimaal 6 weken waren omdat ze een hartactie zag. Ze kon het niet goed meten en we hebben dus kans dat het "vruchtje" mischien niet helemaal goed lag voor de foto. Dat is ook nog een kans. Dat ze over 2 weken wat meer kan zien en wat duidelijker kan meten en we dan maar mischien een week verschil overhouden. Want tussen de 1e en de 2e echo zit dan 4 weken. Dat leek me ook niet verontrustend. Ik denk dat als ze het idee had dat het mischien niet helemaal goed zou kunnen gaan dat ze er geen 4 weken tussen zou laten zitten?

En hoe is het met jou nu?

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Bij mij was de gynaecoloog ook niet echt verontrust, ik stond er zelf op om na een week weer een echo te krijgen, omdat ik er niet gerust op was vanwege de zwangerschapsduur die niet klopte. Ik wist zelf precies wanneer de eisprong was geweest namelijk. Bovendien liep ik al iets meer risico, omdat ik al eerder een miskraam had gehad.

Met mij lijkt het nu goed te gaan. Ik ben bijna 13 weken zwanger en kan het eigenlijk nog steeds niet geloven. Ik heb van week 5 tot en met week 9 een aantal keer veel helder rood bloed verloren. Telkens dacht ik dat ik weer een miskraam had, maar het gekke was dat er geen krampen bij waren. Ik werd wekelijks gevolgd door de gyn en elke echo was het kindje weer gegroeid en klopte het hartje. Maar ik vrees dat ik de hele zwangerschap door wel onzeker en angstig zal blijven. Als je eenmaal hebt meegemaakt dat het hartje niet meer klopt, zonder dat je er iets van merkte, blijf je volgens mij altijd bang voor herhaling. Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk positief te blijven, het bloedverlies is al een aantal weken gestopt en met 11 weken had ik een goeie echo, dus we zullen wel zien hoe het verder gaat. Volgende week weer een echo, ik leef eigenlijk van echo naar echo, haha.

Ik wens jou echt heel veel sterkte en hoop dat je binnenkort goed nieuws voor ons hebt. Al zou ik denk ik niet zo lang meer kunnen wachten hoor, op de volgende echo! Zou je niet alvast een keer tussendoor mogen om te kijken? Dan weet je tenminste wat..... als het goed is scheelt het ook weer spanning en onzekerheid nu.....

9. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Maar klopte het hartje bij jou eerst we len daarna niet meer?
    Wist je precies wanneer je eisprong was? Ik wist dat dus niet. Ja ongeveer wel. En het gekke is als je vanaf de eisprong telt (en dus niet de 1e 2 weken voor je eisprong meetelt, zit je wel aan de 6 weken en dan klopt het precies. Dat is het gekke namelijk. Maar goed. Nog maar 2 weken en dan weten we meer.

jeetje, een spannende periode voor je geweest du? Wel prettig dat je de "kritische"12 weken doorbent natuurlijk. Kan me voorstellen dat je toch regelmatig ff in spanning hebt gezeten. Maar als ik jou was zou ik er ook lekker van genieten! Hbe je wel verdiend volgens mij.

Nou, op zich vind ik het wel prettig om over 2 weken te gaan. Heel gek eigenlijk, maar dan (als alles goed is natuurlijk) zit ik met 10 weken en dan weet ik helemaal dat het goed is en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Plus daarbij heb ik een heleboel afleiding met mn werk en ons nieuwe huis enzo. Gek he?! Ben wel onwijs nieuwsgierig, maar toch heb ik het gevoel dat het niet fout zit, omdat anders het hartje niet zou kloppen. (In het begin dronk ik nog wijn en rookte ik een stuk meer. Dus als het een aalegfout is, had het al niet goed geweest denk ik dan) Of is dat heel gek hihihi.

Maar jouw verhaal heeft me wel met beide benen op de grond gezet, en we zullen moeten afwachten. In ieder geval erg bedankt voor je reactie.
    24-8 hebben we weer een echo en ik laat je dan zeker weten hoe of wat.

10. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Yep, bij mij klopte het hartje eerst wel, en een week later niet meer. En ik merkte er helemaal niets van, voelde me superzwanger, deed niet anders dan overgeven enz., verloor geen bloed, baarmoedermond zat potdicht dus daar was het allemaal niet aan te merken. Ik snap wel dat je probeert positief te denken, ik deed dat zelf ook, je klampt je overal aan vast omdat je het zo graag wilt. Maar helaas weet ik uit ervaring dat een aanlegfout niet per se betekent dat het dan nu al mis zou zijn gegaan. Bij mij ging het uiteindelijk dus pas met 9 weken mis. En dat ontdekte ik bij de echo pas. Daarna heb ik nog een paar weken afgewacht en ik bleef me even zwanger voelen en kreeg geen spontane miskraam, maar de baby in mijn buik was wel dood. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een curettage. Ik vond de onzekerheid slopend en zou er nooit meer voor kiezen om zo lang af te wachten, maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders. Misschien ben je er ook nog wel niet aan toe om nu slecht/goed nieuws te krijgen en is het beter om 24 aug af te wachten. En als je je tussendoor bedenkt, is de verloskundige natuurlijk zo gebeld....

11. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    We moeten as donderdag voor bloedonderzoeken. 2 weken later uitslag.Dan de methionine-belastingstest, weer 2 weken wachten op de uitslag. En in november pas terug naar de gyn.Dus dat duurt erg lang maar dan zijn de rest van de uitslagen ook bekend.En we vinden het wel prettig dat we tussendoor ook wat uitslagen krijgen. Lijkt de tijd toch iets sneller te gaan. :oops:
    Liefs, mussie

12. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Fout gaan kan het naturlijk altijd. Dat hou ik ook echt wel in mn achterhoofd. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het goed zit. Heel gek.
    Vandaar dat ik ook nog wel 2 weken kan wachten. En mischien zit er maar een verschil van 1 week tussen dat de verloskundige het niet zo heel erg goed kon meten. Dat ie net een beetje gedraaid lag. Dat zei ze nog. Dus mischien over 2 weken zullen we wel wat verder zijn. Ligt hij of zij er wat beter voor.

13. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
  14. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Thanx. Maar heb je mischien ook weleens gehoord dat het wel goed is gegaan? Dat er uiteindelijk geen 2 weken maar 1 week verschil tussen zat? :)

15. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Nou ik persoonlijk niet (en ben het ook niet tegengekomen op internet met zoeken), maar die Ingske beschrijft dus in haar stukje dat haar gyn 1 geval kende bij wie het goed is afgelopen. Daarom gaf ik het eigenlijk ook aan je door: meestal loopt het fout af, maar heel soms dus goed.... Met die link heb je een positief en een negatiefverhaal in 1.

16. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Evy,

Ik wilde je alvast succes wensen voor je echo. Dinsdag moet je toch? Ik hoop echt voor je dat alles goed is hoor! Laat je het nog even weten?

Groetjes!

17. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik kreeg met 9 weken en 6 dagen een echo, en ons kindje was 'maar' 2,6cm dat is kleiner dan hoe groot het kindje volgens de websites zou moeten zijn rond die tijd (daar staat bij 9 weken: Je baby is nu zo'n 3 cm groot en weegt 2 gram)?? ik vraag me al een poosje af of dat normaal is? (ze hebben er verder niets over gezegd ofzo)

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik had donderdag mijn 2e echo en was 9wk5 en kleintje was 29 mm.

Is toch wel in de buurt. En er staat ook zo'n 3 cm dat heeft altijd een speling van een paar mm.

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dankje jodi, stelt me weer gerust :D
    maar tis dus zo dat je met 9wk6dg gewoon kijk bij 9 weken? (ik vraag me de hele tijd al af bij welke week je moet kijken haha)

20. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Jalea,

Ik zou me daar geen zorgen om maken hoor, dat is zo'n klein verschil! Ik had met 8w6d een echo en mijn kindje was toen 2,2 mm. En met 11 weken was ie 4.2 mm. Dus dan zit 9 weken daar wel precies tussen. Er mag best een week verschil tussen zitten, niet alle kindjes groeien natuurlijk precies even hard en er kunnen ook best meetfoutjes van 1 mm gemaakt worden. Pas als er meer dan een week verschil tussen gaat zitten kan het verontrustend zijn.

Groetjes Noodles

Deel Deze Pagina