Hallo Dames.. Ik lees weleens mee op het forum , maar heb eigelijk nog nooit een bericht geplaatst. Ik zal zo kort mogelijk mij verhaal uitleggen, ik ben zelf 22 mij vriend 28 we wilden vorig jaar beginnen met kinderen omdat ik en hij een chlamidia hebben gehad ben ik eerder na de dokter gegaan dat het niet lukte. Gelukkig werd ik meteen door gestuurd na het ziekenhuis voor alle onderzoeken die waren allemaal goed. dus wilde de artsen een laproscopie doen bij mij waaruit kwam dat ik 2 dichte eileiders heb, ze kunnen hier verder niks aan doen het enigste wat er nog kan is dus IVF Dat is nu 2 weken geleden de laatste 2 weken zijn ook echt zwaar geweest want me wereld storte echt ff in en ik had hier nooit bij stil gestaan en me verdiept in ivf dat heb ik de laatste 2 weken alleen maar gedaan. op internet kom je alleen niet veel verhalen tegen over vrouwen met dichte eileiders en die ivf hebben gedaan dus nu was mij vraag aan jullie of er hier succes verhalen zijn van vrouwen met ivf en dichte eileiders zoja na hoeveel behandelingen en hoe is het bij jullie verlopen ? ik heb morgen een afspraak bij het ziekenhuis over hoe nu verder en zit echt met 100 vragen in me hoofd... maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Hoi! Ik heb 1 dichte ( en dmv operatie ) nu ook vervormde eileider en 1 die wel open is, maar slecht geplaatst. Wij zijn ook aangewezen op IVF omdat het zaad van mijn man wel goed is. ( anders wordt het ICSI ) Wij zijn al een eind opweg in het circuit en mogen deze maand waarschijnlijk beginnen met onze eerste behandeling. Heb al prik-instructies gehad. IVF is een behandeling die veel gebruikt wordt bij vrouwen waarbij de eileiders dicht zitten. Ze kunnen dmv IVF de eileiders omzeilen. Mijn arts heeft me verteld dat je per poging ongeveer 33% kans hebt op een zwangerschap. In totaal worden er 3 pogingen vergoed. Ik wens je/jullie veel succes. Groetjes Gemma
Hee Gemma Bedankt voor je reactie.. Ja wij gaan ook voor ivf want verder is alles goed behalve dan dat ik dichte eileiders heb. ik heb morgen een gesprek maar dat is het gesprek na de operatie dus weet niet of we dan al te horen krijgen waneer we mogen beginnen met IVF. Maar jullie zijn dus al bezig heb je lang moeten wachten van het moment van je kijkoperatie tot je eerste behandeling ? en zou ik mischien mogen weten in welk ziekenhuis je loopt ? ik hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie
He Mywish!\ Hier ook dichte eileiders door Chlamydia! Hier kwamen we echter na 8 IUI's pas achter (lang verhaal). Dus toen IVF. De eerste keer was gelijk raak! Dus meid, ik weet hoe het voelt als je wereld lijkt in te storten, maar gelukkig zijn ze er bij jou snel achter gekomen! Wist je dat IVF ontwikkeld is juist voor de groep vrouwen met tuba-problemen? Dus, hoofdje omhoog! Jullie gaan vast een mooi kindje krijgen!
Hoi mywish, Wij lopen in Zwolle Isala in combinatie met ons eigen ziekenhuis. Ze doen vrijwel alles hier in Drachten, behalve de punctie en terugplaatsing. Ik ben 8 april geopereerd. Operatie viel heel erg mee ( was 2e keer al ) Was half 10 aan de beurt en zat om 12 uur alweer met mijn kleren aan in bed. 1 uur was ik weer thuis. hebben jullie al onderzoeken verder gehad? Zaad onderzoek enzo? Wij wel, was erg goed. Groetjes Gemma
Heey Gemma Ja ik ben eerst via de huisarts door verwezen naar het ziekenhuis omdat hij het goed begreep om met chlamidia gelijk beter te onderzoeken. in het ziekenhuis hebben we alle onderzoeken gehad, zaad is goed gelukkig toen gingen ze over leggen en wilde ze toch een laproscopie om meer duidelijkheid te krijgen die hebben we helaas gehad de operatie bij mij ging wat minder ik had nog nooit narcose gehad dus ik was best bang daarna was ik wat misselijk dus hadden ze mij morfine gegeven en blijkbaar kan ik daar niet zo goed tegen dus heb van half 9 tot 6 uur in het ziekenhuis gelegen met infuus en zon bloeddruk meter aan me arm..de pijn vond ik op zich wel mee vallen ben donderdag geopereerd en was maandag weer aan het werk..alleen die morfine was nie zo goed gegaan ik krijg zometeen een gesprek op het ziekenhuis gelukkig want de dag zelf was ik echt wazig van de morfine en de narcose en wat hun zeiden heb ik eigelijk niet zoveel gevragen dus toen ik thuis kwam zat ik met veel vragen hoop dat die zometeen beantwoord worden. en nog reactie voor merah dankje voor je reactie op mij bericht wat leuk voor je dat je zwanger bent ik hoop dat het bij ons ook zo mag lopen bij de eerste ivf poging zwanger en ik ben op zich ook wel opgelucht dat we nu weten wat er aan de hand is en dus nie andere dingen eerst hoeven te proberen maar het valt me ook best tegen want nu is het dus ivf of niks meer en je hebt maar 3 pogingen maar voor jou wel minder dat ze je eerst al die moeite hebben laten doen weet 1 van jullie hoe het precies zit met een cryo wat dat precies inhoud heb wel wat gegoogled maar kwam er nie echt uit en als je niet zelf durft te spuiten zou dat dan op het ziekenhuis kunnen ? ik kan namelijk helemaal niet tegen spuiten hoor graag reacties van jullie groetjess
Hai, Een collega van mij heeft 2 kinderen door IVF met 2 dichte eileiders. Zij was van beide kinderen meteen de eerste keer zwanger bij IVF. Eerste kindje was van een verse terugplaatsing en 2e kindje was van een cryo (ingevroren embryo) van de eerste IVF alleen 2 jaar later. Dus eigenlijk heeft ze 2 kindjes gekregen uit 1 IVF met 2 jaar ertussen. Succes! Nataly