mijn zoontje eet sinds kort alleen maar als ie het zelf mag doen...opzich niks mis mee natuurlijk...maar hij vist netjes alle groente er tussenuit (wat erg goed is natuurlijk) maar de stukjes aardappel/pasta/rijst (ook vlees wil ie niet trouwens) wil ie niet eten...zou het heel erg uitmaken dat ie dat zo weinig eet ?...
Hier ook, alleen vist hij de stukjes vlees eruit.. vind ik toch iets minder dan de groente. Denk niet dat het veel uitmaakt. Met de groente krijgt hij het beste binnen en als hij echt honger zou hebben zou hij de rest denk ik ook wel eten. Als het je niet lekker zit, misschien nog een broodje geven?
valentijn wil absoluut geen aardappels hebben ook niet gebakken ( patatjes dan weer wel! stinkerd) word er soms wel een beetje flauw van.. ik heb gehoord, dat als kindjes slecht avond eten (fases!) een extra stuk fruit nodig hebben.. dus hier net 2 mandarijnen voor het slapen gaan gegeten...
Jelle houdt ook niet zo van rijst en aardappels. Aardappels prak ik meestal met wat groente erdoor en dan nog wat stukken groente ernaast... Hij kan de aardappels dan scheppen en de groente uit de hand eten... Gaat prima! Als ik zou moeten kiezen zou ik ook liever hebben dat hij groente eet dan aardappels en dergelijke...
Mijn zoontje wil ook geen aardappel. Wordt hij echt boos als ik hem dat geef. Ook geprakt wil hij het echt niet. Rijst en pasta daarentegen vindt hij heerlijk.
Nee maakt niet uit. Probeer dan tussendoor de koolhydraten aan te bieden met iets anders. Kijk hier eens: http://www.koolhydraten.com/default.aspx Vaak kun je het prima vervangen. Isabella eet ook geen aardappelen. Maar wel graag macaroni en rijst. Wat Isabella geweldig vindt is tortellini Die doet ze dan om haar vinder en eet het er af. Leuk spelletje,