Ik weet het echt niet meer Daan wilt een hele dag eten en rem hem daar ook in. Maar als hij niet aan het eten is is hij er wel over aan het zeuren. Hij krijgt het volgende ongeveer op een hele dag "s morgen 600 2 boterhammen met hartig en 1 met pindakaas om 930 een halve eierkoek of een halve krente bol om 1100 een kaakje om 1200 weer 2 boterhammen met hartig en 1 met pindakaas om 1500 UIt bed een halve fruithap van 3 verschillende soorten fruit om 1700 avond eten altijd eet hij wel 2 a 3 boterhammen veel groente en een half stuk vlees en als toetje de anders helft van het fruit. om 1900 gaat hij nar bed en krijgt hij nog een lekkere fles van 180 cc. Dit is toch wel ruim voldoende daarnaast drinkt daan nog 4 bekers slimpisiroop en 3 a 4 bekers water of thee. Heeft er iemand tips? Dan hoor ik het graag. Daan is nog geen 2 maar heeft al wel de lengte en het gewicht van een kind van 3 jaar
Jeetje dat is inderdaad flink wat zeg. Maar zolang hij geen overgewicht heeft en goed groeit, doe je het toch goed. Kun je geen voedingsdeskundige inschakelen?
De dieetiste zegt dat dit voldoende is voor zijn lengte en gewicht. En dat we vol moeten houden maar dat doen we nu al weken maar hij blijft erom zeuren. Mensen zeggen dat ik hem een snoepje ofzo als tussendoor moet gegeven maar ik sta hier helemaal niet achter hij heeft van mij alleen bij uitzondering eens een snoepje gehad de rest is voor opa en oma
En dus heeft ie ook meer nodig Ik zou er niet zo'n groot probleem van maken. Als ie tussendoor wat wil eten, dan geef je m een paar stukjes appel of een mandarijntje (of welk fruit dan ook ). Is alleen maar gezond. Of een soepstengel/rijstwafel. Of een volkoren beschuitje met een beetje margarine. Of komkommer / wortel / tomaat. Of een beetje yoghurt/kwark. En voor de lekker zou je eventueel ook gedroogde stukjes fruit kunnen geven (best gezond alternatief voor snoep) ... En ik zou geen fruitprak geven, maar stukjes fruit. Dan is ie er langer mee bezig En hoezo savonds ook weer boterhammen? Ik zou gewoon rijst/aardappel/pasta/couscous (etc) geven ... (en ook wel lekker hoor zo'n hongerlap ... met Mirre is het eten soms echt een strijd ... ook niet leuk. En Mirre's nicht heeft ondergewicht en loopt achter in groei (lengte) ... geeft enorm veel stress ook ...)
Ja die boterhammen savonds snap ik ook niet helemaal?.... En verder...tja als hij groot voor zijn leeftijd is en heel energiek dan heeft ie ook al gauw meer nodig dan een klein, iel, passief kereltje van 2!
Inderdaad is dat best heel veel. Ik eet zelf nog niet eens zoveel, geloof ik! Maar heel vervelend is het wel voor je, vooral omdat hij steeds meer wil, want je moet hem dus steeds remmen en dat is ook niet leuk. Helpt het ook niet om hem wat meer af te leiden? Bv met spelletjes, een leuk filmpje, of lekker lang in bad, of een lange wandeling of fietstocht maken? Ik roep maar wat hoor, het lijkt me niet leuk voor je. Wat je ook kan proberen is, om hem bv meer fruit en groenten te geven met weinig calorieën, bv meloen, aardbeien, frambozen, en worteltjes, stukjes bloemkool en radijsjes. Als je er niet zo bekend mee bent, kijk dan maar es op www.koolhydraten.nl Dat is eigenlijk een site voor diabeten die op hun koolhydraten moeten letten, maar daar vind je van alle voedingssoorten ook de caloriën erbij. Dan kun je het ook zelf een beetje uitvissen waar veel en weinig inzit. Succes ermee!
Die avond boterhammen moeten aardappelen zijn sorry. En zijn fruithap is niet gemalen maar in stukjes gesneden.
als hij het er goed op doet waarom dan veranderen. zo te lezen is het een goede eter, lekker zo houden scheelt je een hoop geruzie aan tafel toch? als hij nu een flink overgewicht zou hebben dan kan je misschien wat veranderen, maar als dit niet nodig is dan zou ik het niet doen. joyce
Kijkt de dieetiste naar zn lengte en gewicht of naar zn leeftijd? Want als n kind groter is dan heeft hij toch andere dingen (meer/minder) nodig als n kleiner kind, ook al is de leeftijd t zelfde. Ik zou hem lekker (maar gezonde) tussendoortjes geven idd. Verder ken ik "slimpisiroop" niet...verzadigt dat ook wat? Anders is t misschie n idee om hem wat ander drinken te geven wat wat meer vult. Enneuh...raar idee trouwens...je kindje vraagt om meer eten en mensen raden je aan hem snoep te geven?!
Goh grappig, ik was net op zoek naar een topic zoals deze! Fleur (ja ja die leuke naam ) wil momenteel ook alleeeeeen maar eten en ze is al flink op gewicht met haar 82 cm en 12 (!) kilo. Volgens mij is een meisje van 2 jaar gemiddeld 12 kilo en Fleur is nog niet eens 1 1/2. Ze oogt niet heel dik of zo maar is wel mollig met van die cellulitis beentjes en een buikje. Oh oh, hoe moet dat nou en moet ik toegeven? Rem haar ook en geef haar dan maar wat stukjes komkommer of zo. Heel vervelend maar ze mogen geen honger hebben geloof ik, maar je wil ook niet dat ze nu al met overgewicht gaan kampen. Lastig he? Ze loopt wel al sinds ze 13 maanden was. Fleur krijgt het volgende: 07:30 - pap van 160 halfvolle melk en brinta en water 10:30 - mandarijntje en halve banaan of iets dergelijks en beker water 12:30 - 2 boterhammen met hartig, soms 1 met dun gesmeerd jam of zo, sapje of water 15:00 - soepstengel, soms rozijntjes of crackertje, zo veel mogelijk volkoren 17:00 - 200 gram eten zoals voorgeschreven bij CB en 75 gr. yoghurt. beker water Volgens mij is het prima wat ze krijgt maar ik vraag me toch wel steeds af waar ze zo zwaar van wordt. let wel op dat ze niet altijd rozijnen enzo krijgt want als je nadenkt over de hoeveelheid zoet op zo'n dag..sapjes...fruit...rozijntjes...etc. dan is alles wel zoet ook al zegt met gezond zoet. Zoet is zoet. Nou ja, misschien heeft iemand nog tips. Lees iig even mee. Succes met Daan, kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt..je hebt dan echt zo'n gevoel. Ik houd me hart vast over wat ons nog te wachten staat. Fleur heeft nog nooit eten geweigerd en vind alles lekker. Groetjes, Marijntje
@ Wilma de dietiste houd rekening met zijn lengte en gewicht maar vooral aan zijn leeftijd word gekeken. We kunnen net als melkproducten helaas niet geven als vulling bijvoorbeeld mbij de maaltijden ivm allergieen. Ik weet niet of slimpi wat vuling geeft het is suikervrij en van veel rosevise siroop reageert hij heftig op met diarree. @ Marijntje Wel heel toepasselijk zo die naam haha. Ik kijk ook heel erg uit met zoetigheid omdat ik zlef nog al snel overgewicht heb en hoop dit niet me kids hoef aan te doen. Snoepjes en buiten de kaakjes is hier niks aan snoep te vinden. Ik wil je ook heel veel succes wensen want het is gewoon een ramp zo.
...... wat is nou precies een ramp dan? Je kind eet lekker, geen drama's met niet willen eten..Ok hij is misschien iets voller/molliger dan een ander kind maar misschien is dat kindje gewoon wat dunner/ieler dan de jouwe? Als je een 'druk' kindje hebt mag er ook wel wat in hoor! Hij heeft daarbij tenminste ook nog wat over voor t geval ie een keer ziek is ofzo...En als ie straks de lucht in gaat en jij voert em niet overmatig dan zal ie gewoon de lengte ingaan hoor!
Ik vind het heerlijk dat we een kind hebben dat alles lust en altijd wil eten maar als je hele dagen een jengeld kind bij de keulken of kelderkast heb staan omdat hij eten wil dan word je daar best wel eens een beetje prikkelig van. Gelukkig dat daan wat te verteren heeft met zijn oor en keel ontstekingen.