Ik wil me hier ook voorzichtig aan komen melden. Mijn man en ik willen al sinds we elkaar kennen pleegouders worden. Ongeveer 1,5 jaar geleden zijn we gezegend met een dochter. Een week geleden zei ik tegen mijn man: 'ze is al zo groot.. oud genoeg voor een broertje of zusje!' We hebben er bewust voor gekozen om niet nog een biologisch kindje te verwekken. Er zijn immers zoveel kinderen die een liefdevol gezin nodig hebben! Ik heb het informatie pakket gisteren aangevraagd. In de eerste instantie denken we aan weekend-pleegoudersschap. Ik studeer nog en werk daarbij. Al met al ben ik daar 4 dagen in de week aan kwijt. Over een jaar of twee is het mogelijk om minder te gaan werken en zouden we graag een andere vorm van pleegouders willen worden, maar tot die tijd willen we graag in de weekenden beschikbaar zijn. Zijn er weekend pleegouders aanwezig? Wat is jullie ervaring? Het lijkt me best moeilijk om je pleegkindje maar een aantal weekenden per jaar te zien! Het informatiepakket is aangevraagd, wat gebeurd er nu verder?? En voor de pleegouders met biologische kindjes, hoe gaat het tussen de pleegkindjes en de 'eigen' kindjes? Ik nog een berg vragen maar dat komt vast later Alvast bedankt!
@ Anne1985: Welkom hier! Leuk dat jullie ook voor pleegzorg kiezen! Een spannende tijd Gooi al je vragen maar hier neer hoor, genoeg meiden die ze kunnen beantwoorden! Nu je het paket hebt aangevraagd heb je de eerste stap gezet Je kan je opgeven voor een info avond. Als je dat gehad hebt kan je ee ngesprek krijgen, opgeven voor de STAP programma, maa dast verschilt per regio en per instantie hoe ze dat aanpakken. @ Nicoletta: Ik had een advertentie op marktplaats gezet. I kdacht, gewoon eens kijken of er mensen op reageren, nou ik kreeeg super veel reacties. En vrij snel een goed gezin gevonden, rustige vrouw, kindjes van de leeftijd van ons pleegje, erg prettig verloopt dat, ons pleegje heeft er veel baadt bij.
anne, welkom hier! en vraag maar raak, ik heb zelf geen ervaring met weekendopvang en hoe het is om al een bio kindje te hebben. ik doe zelf crisis en kortdurend. veel succes met alles! meiden, zo ver ik weet zijn er 2 landelijke organisaties (WS en een christelijke) zijn er nog meer?
@mounia wij zitten via Spirit. @anne welkom hier. en wij jij schrijf zo denken wij er ook over. wij gaan na de vakantie beginen aan de cursen en wij gaan nu ook eerst voor wiekend pleeg zorg. omdat we ons dochtertje nog te jong vinden voor langdurige pleeg zorg.
10 september hebben we een voorlichtingsavond in Rotterdam ! @binnabinna, hebben jullie de voorlichtingsavond al gehad?? hoelang duurt het daarna voordat je met de cursus kan beginnen? En wat moet ik me ongeveer voorstellen bij de cursus? Wat leuk dat jullie ook eerst voor weekend-pleegzorg gaan. Het is voor ons wel de bedoeling om uiteindelijk voor langdurige of crisis opvang te gaan. Tegen die tijd zullen we die beslissing ook nemen. Eerst maar eens 'snuffelen' aan het pleegouderschap.
@anne wij willen in de toekomst ook voor landurig gaan. ik kan je niet vertelen hoe snel het gaat omdat bij ons de grote vakantie er tusse nzit. wij zijn daar voor heen geweest. en kregen toen een brief met over 2 weken wordt je gebeld maar ja de vakantie zit er tussen.
hey meiden, ik heb vandaag een nieuw pleegje! totaal onverwachts (duh dat heb je als crisisouder haha) anne, wat spannend 10 september!
Mounia, wat leuk.. nou ja leuk.. hmm nou ja je snap het wel denk ik Ons pleegje ligt vandaag voor het eerst in een 'grote meisjes' bed Wel even huilen en moeilijk doen maar dat is iedere avond. Verder zijn we enorm aan het puinruimen hierin huis om nog een extra kamer voor een pleegje te realiseren. Maar ja.. we wonen hier nu 4 jaar maar wat een bende hahaha we hebben al zo veel rotzooi weg gebracht Wat verzameld een mens toch veel Nou meiden geniet van het lekkere weer!!! groetjes tanja
@mouna weet niet wat ik moet zeggen. maar in iedergeval hoe is het?? @tanja erg he. dat hebben wij ook. hebben een inloop kast maar wat een troep daar in. en dan hadden de vorig bewonder gewoon 3 kinds en wij 1 in dit huis
hey meiden, het pleegje wat nu is gekomen gaat volgende week weer weg, verder gaat alles goed. de rest nog nieuws?
Dag meiden, hier weer iemand terug van vakantie! O wat goed Mounia! Een crisispleegkindje in huis! Is dit je eerste crisiskindje? Ik wist niet dat jullie dit ook deden. Hoe bevalt dit zo? Door het boek van Roos Haase was bij mij al een lampje gaan branden dat ik dit ook heel erg leuk vond en mijn vriend heeft afgelopen vakantie ook haar boek gelezen en leek dit toch ook heel leuk. Zojuist ben ik gaan googlen op haar naam en vond haar website; Crisis kinderen, dagboek van een opvangmoeder door Roos Haase :: Rose Marie best interessant en haar boek is zeker een aanrader! Nog maar een paar weekjes en dan hebben we ons huisbezoek. Het laatste deel van het huiswerk willen we deze week gaan maken. Dan is alles er klaar voor. Hi Anne, welkom bij ons!! In Rotterdam kan alles heel erg snel gaan. Wij hebben in maart onze voorlichtingsavond gehad en zijn nu al klaar met de cursus, krijgen op 8 sept huisbezoek en rond november moet alles afgerond zijn.
nicoletta, nee dit is mijn 2de crisiskindje, hij/zij is alweer weg. mijn eerste pleegkindje kwam hier ook als crisis binnen, en ze is hier nog steeds (is ondertussen in kortdurend omgezet). wij zijn inprincipe crisis pleegouders, maar staan ook open voor kortdurerend en langdurig. ik zal eens gaan kijken naar je link! succes met het huiswerk, en een dikke knuff!
Ow, je eerste pleegje is ook begonnen als crisis?! Nooit geweten eigenlijk, of gewoon niet opgeslagen. Hoe heb je het nu ervaren een tweede? Was het anders dan de eerste?
ja klopt mijn eerste kindje is als crisis hier binnen gekomen (volgens mij ook niet eerder in dit topic vermeld hoor ) en het klikt allemaal erg goed, en ze kan hier lekker blijven tot waneer het nodig is elke plaatsing is anders, elk kind is anders, dus je weet nooit van te voren wat je kan verwachten. en de 2de plaatsing was heel anders hier, het was niet echt gemakkelijk. het kindje is hier maar heel kort gebleven. het was erg druk en slapeloze nachten gehad, maar ook wel gezellig.
Hey meiden hier weer eens een berichtje van mijn pleegzorg had vandaag gebeld. En we hebben woensdag de intaik hier in huis. (en dat vlak na het eten en Silver na bed brengen) en dan moeten we 4 dinsdag avonden naar de cursis. ben erg benieuwt
Goed nieuws Sabrina! Veel succes met je intake dan!! Ben benieuwd. Vandaag las ik weer een stukje op het blog van Karin van der Laan. Mijn haren gaan er weer overeind van staan. Hoe hypocriet er toch met adoptie wordt omgegaan in binnen en buitenland... Karin
hier nog even een leuk verhaal over ons pleegje Ze zat achter in de auto en mijn tas stond er naast maar ik zat bij mn zusje in de auto en mn man had een paar keer gezegd "niet aan mama dr tas komen he?" En toen we bij mn moeder kwamen zat ze helemaal onder de make up camouflage stick als lippenstift mascara rond dr hele ogen en in dr haar. Poeder over dr trui en in dr gezicht En trots dat ze was
@tanja oee zo leuk he @all nou de intaik was erg intresand. met al wat vraagen en nu beginen we 1 september en dan 4 avonden wat we niets wisten (maar nu wel) is dat wiekendpleeg zorg alleen wel is pas vanaf de basisischool leeftijd. dus dat is wel ouder als we eerst in gedachten hadden. maar dit vinden we niet zo heel erg.
tanja, hahaha wat grappig zeg! binna, ow dat wist ik ook helemaal niet dat van weekendpleegzorg (doe ook andere opvang,maar goed). het schiet dus aardig op voor jullie,1 september al!succes!
@mouna de curses schiet wel al op maar hebben kans dat het lang kan duuren voor we een pleegkindje voor wiekend zorg hebbe. omdat het meeste wat voor wiekendpleeg zorg is gaat om van af 16 jaar en dat vinden we te oud. omdat we zelf nog maar 26 zijn. is het verschil zo weinig.