Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    binna, ja klopt 16 jaar vind ik dan ook te oud,dan word je eerder vriendjes ipv pleegouder-pleegkind relatie.

2. Fen

Fen Niet meer actief

Zoo..hier ook weer terug van vakantie! Meteen weer 'n nieuw aanbod voor een pleegje. Na 10 sept. horen we of het doorgaat! 'n jongen van 7 jaar!:)

Binnabinna; ik ben ook weekendpleegouder en bij mij is niet bekend dat het vooral om 16-jarige gaat..Wij hebben nl. als aanbod tussen 0 en 12 jaar en tegen ons is nooit gezegd dat dit niet of nauwelijks is hoor! Wij hebben inmiddels kids gehad in de leeftijd van 5,7,8en 10..
    Wij hebben er bewust voor gekozen tot 12 jaar, aangezien we zelf ook nog jong zijn (22).. We merken nu trouwens dat 12 waarschijnlijk ook te oud voor ons is, we spelen met het idee om het aanbod sowieso te verlagen naar 10 jaar..
    Wij dachten trouwens ook dat het lang zou duren voordat we een aanbod zouden krijgen, maar na 2 maanden kregen we al het eerste aanbod..en nou blijven ze bezig hahaha! Echter hebben we nu wel steeds soort van noodweekendopvang..kids die gewoon nergens anders terecht kunnen(vaak uit gezinshuis of behandelgroep)
    Wel zijn we nu dus bezig met een jongetje van 7 die waarschijnlijk ons vast weekendjepleegje zal gaan worden..

Tanja, wat een leuk verhaal over je pleegje! Lekker make-uppen;)

3. Fen

Fen Niet meer actief

Poehh dames, wat is het hier rustig!:p

Ik probeer eens ff bij te houden, niemand hier;) Schande:p haha!

Vandaag weer m'n eerste werkdag gehad na de vakantie..viel weer ff tegen en na 1 dag ben ik m'n vakantie alweer zo goed als weer vergeten!:S

Maar goed, niet dit weekend maar volgend weekend krijgen we weer twee pleegkids(jongens van 8 en 10)! Ik kijk er naar uit:)

Hoe staat het bij jullie allemaal?

4. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @fen tja hier in de regio hebben ze daar meer vraag naar. mischienis het regio verschillend.
    wel spannend weer twee nieuw pleegkindjes er bij

5. Fen

Fen Niet meer actief

Ja..dat zou natuurlijk ook nog kunnen! Wel raar hoor..maar volgens mij wordt er door de verschillende pleegzorginstanties ook heeeel verschillend gewerkt..heerlijk!

Binnabinna jij begint binnenkort met de STAP training? Ben benieuwd wat je er van vindt;)

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja meiden vanaf is het zo ver. ben erg benieuwt moet ik nog pen en papier mee nemen ??

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Heel veel plezier en succes vanavond Sabrina. Bij ons lag er pen en papier klaar en je krijgt ook een map mee.

Ons huisbezoek is al volgende week! Ik kijk er enorm naar uit.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoletta wat spannend. ik hoop zo voor jullie dat je snel een pleegkindje mogen op vangen

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    En, Sabrina, hoe was het???

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

Nou de eerst curses avond zit er op. ik vondt het heel erg intresant en toch ook wel een hoop dingen om over na te denk. ze hadden goei stelingen. hebben een hele map met info en waar uit we gaan werken mee gekregen ga die het wiekend maar eens door lezen.

had nog wel een vraagje aan de mama's hier met een pleegkindje. hoe gaat dat als ze naar een kdv gaan. krijg je daar van uit de belasting wel vergoeding voor. want hoorde dat je geen kinderbijslag krijg (logies) maar vroeg me dan af hoe dat gaat met kdv.

11. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hoi Sabrina,

Wat leuk dat je de eerste avond gehad hebt! Het is zo voorbei:)
    Ons pleegje gaat naar opvang en we krijgen gewoon toeslag van de belasting.

@ Nicolleta: Wat leuk dat het gesprek al bijna is, ben je zenuwachtig? :)

12. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    @ Tanja JA :D

Ik ben bloednerveus, al weet ik ook dat het niet hoeft. Maar zet die zenuwen maar eens uit ;).

Hoe staat het met jouw pleegje? Is er al zicht op een tweede?

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Sabrina en Trees, hoe was het? Ben een beetje nieuwsgierig ;):D.

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoleta me berichtje staat al hier boven. :>:>

15. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Sorry Sabrina, helemaal gemist! :) Goed om te horen dat het goed is geweest.

Vandaag hebben we ons huisbezoek gehad. Ging heel goed en leuk en 14 oktober hebben we ons eindgesprek op kantoor. Ze hebben ons verteld dat de kans dat we een kindje 0-6 mnd kunnen opvangen heel klein is en we meer aan een jaar moeten denken. Helemaal prima vinden we.
    Ook hebben we gezegd dat twee kinderen bespreekbaar zal zijn....

16. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoletta wat fijn dat het huisbezoek goed is gegaan. wel fijn dat ze het al aan geven dat het langer kan duren

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Nicoletta, super meid! :D

18. hoi mounia jij ook hier..
    ik kom effe kijken wij gaan morgenavond naar een info avond over pleegzorg..

liefs yippie

19. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    yippie, leuk je hier te zien, en spannend morgen!

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Yippie, wat leuk! Wat krijgen we al een grote club zeg!! Echt super!

Heel veel plezier morgen Yippie en ik ben heeeeeel benieuwd :D.

Deel Deze Pagina