nicoletta, oow dat is al snel ja met pleegzorg weet je het maar nooit hoor, het kan 3 maanden duren maar ook een week. spannend!!!! nee wij hebben 4 avonden een curses gehad, en het huiswerk was dat je elke week over een stelling moest nadenken, dat was het eigenlijk wel.
ZOOOOOOOOO , dat is relaxed!!! Ik schreef net voor de grap aan mijn zusje dat de hoeveelheid uren aan huiswerk die erin zitten meer is dan de uurtjes die we ooit hebben verbruikt om kindertjes te maken .
ja wat een verschil he!!!! hahaha ja dat geloof ik best, als ik lees hoeveel huiswerk je hebt gehad, wow een hele dag taak!
Ons pleegje heeft nuweer iets zo grappigs. Mama: Pleegje, ruim je even je blokken op? Pleegje: nou... nee. mama: nou... ja nu even opruimen. Pleegje ( heel serieus ook) Nou... nee zo meteen. Echt zo grappig. En iedere keer als ze iets doet wat niet mag en ik wordt een beetej boos dan roept ze heel hard GRAPPIG GRAPJE! haha wat een lol hebben we met dr
@nicotta en mouna ik heb ook niet zo heel veel huiswerk gehad. wij hadden ook 4 avonden en kregen ene boekje waar bij je over je zelf moet vertelen. en dat was het. of we moeten nu nog wat krijgen @tanja wat leuk. en iritand
Een onderdeel van het pleegzorgtraject is ook een aanbod voor pleegzorg formuleren over hoeveel je werkt, hoe je dat wilt combineren en hoelang je thuis kunt zijn als een kindje bij je komt. Deze vragen heb ik rond april/mei al aan mijn werkgever gesteld en het antwoord was toen zoooooo negatief!! Gewoon NEE, heb je geen recht op. Nu was ik aan het einde van de cursus en moest ik dus echt met een definitief aanbod komen. Dus de stoute schoenen aangetrokken, een briefje in elkaar geknutseld met het verzoek om van bijna fulltime 2 dagen per week te mogen werken, pleegzorg/adoptieverlof (is 4 weken) op te mogen nemen met aaneengesloten 2 maanden ouderschapsverlof of onbetaald verlof. Echt ik was als de dood voor het antwoord!! Gisteren kreeg ik dus mijn functioneringsgesprek en een korte reactie op mijn verzoek. Mijn functioneringsgesprek verliep kl*te, ik voldeed niet 100% aan de verwachtingen die ze hadden aan een directiesecretaresse en vroegen zich af of ik wel op de juiste plek zat. Na een hoop blah blah kwam er ineens een volkomen onverwachte wending aan het gesprek. Twee weken geleden hadden we een studiedag waarin een soort kleine asssesment zat waarin na testen duidelijk werd wat voor soort persoon je eigenlijk bent. Ik zou geen werker maar een uitvinder zijn . Mijn directeur bleek ook een uitvinder te zijn. Mijn andere collega en kamergenoot die voor fondsenwerving was aangesteld bleek een werker. Hierom hadden ze bedacht om ons van functie te laten wisselen. Zij kan op die manier een contract voor onbepaalde tijd krijgen, ik een flexibele baan die ik zoek. Nu is wat ik moet gaan doen echt iets voor mij. Ik heb al eerder vergelijkbare dingen gedaan voor een stichting die ik zelf opgericht had en ben inderdaad dol op uitvinden . Nu mag ik ook opleidingen gaan volgen en dus ook drie maanden straks thuiszijn als ons pleegje er is. Dat is toch geweldig???
nicoletta, oooow wat goed en leuk nieuws zeg! binnabinna, oke dat is ook niet veel huiswerk, het ligt ook aan de regio wat voor cursessen ze doen. maar wat kan verschil van regio veel uitmaken zeg! tanja, haha leuk
Wat ontzettend leuk, Nicoletta: een leukere functie die beter bij je past EN korter werken, zodat je er kunt zijn voor je a.s. pleegkindjes! Veel succes in je nieuwe baan.
Even de korte versie: Ik heb 'n schildklierprobleem, maar ik sta nu goed ingesteld op de medicijnen (Thyrax). Ik maak antistoffen aan tegen mijn eigen schildklier en deze zijn niet gunstig voor de vruchtbaarheid en/of geven kans op miskramen. Maar door het gebruik van selenium (een mineraal) heb ik de antistoffen al laten dalen. Verder zijn we onverklaard secundair verminderd vruchtbaar. We gaan dit nu verder laten onderzoeken in een kliniek in Duitsland, waar ze meer onderzoek doen dan hier in NL. (Het schildklierprobleem is een auto-immuunziekte. Hiermee heb ik meer kans op andere auto-immuunproblemen die de onvruchtbaarheid kunnen veroorzaken.) Hiervoor moeten we bloed laten prikken en dit opsturen. Vanaf oktober zouden we met IUI gaan beginnen, maar ik heb nog geen hierover brief gehad, die ik wel zou krijgen. Hoe is het met jou, Mounia?
Het huiswerk is klaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrr!!!! Nu nog een foto van ons samen opsnorren . Thanks Aquilegia, goed nieuws he
aquilegia, o meid wat een verhaal, ik ben benieuwd naar de uitslagen van het bloed. fijn dat door het selenium de antistoffen aan het dalen zijn, ik ga flink hopen en duimen dat je een geslaagde IUI + zwangerschap zal mogen krijgen! met mij gaat het prima, zoals je aan mijn onderschrift kan lezen is mijn 1ste ICSI mislukt, 28 oktober hebben we een gesprek in het ziekenhuis, want de eerste ICSI viel niet mee, heb na de TP een week in het ZH gelegen ivm overstimulatie, en met mijn man is het eigenlijk elke keer een gok hoeveel zaadjes hij op dat moment heeft (met de punctie). heb nu een beetje angst voor alles, dus vandaar even een gesprek en dan kijken hoe en wat verder. nicoletta, jaaaaaaaaaaa eindelijk!
Hoi Mounia en Tanja, het was zo stil hier dus ik dacht nog maar eens te vragen hoe het staat met een bijplaatsing??? En bij jou Sabrina, al zicht op huisbezoek of eindgesprek? Of krijg je dat ook niet? Volgende week woensdag hebben wij ons eindgesprek en ik kijk er echt enorm naar uit!!
nicoletta, hier nog geen bijplaatsing. ow wat ontzettend leuk en spannend dat eindgesprek, eindelijk!
* breekt even in * Hoi Nicoletta, ik heb jou een priveberichtje gestuurd, maar vind deze nergens terug in mijn verzonden berichten. Zou je even willen laten weten of je hem ontvangen hebt? Bedankt! Annerie * breekt weer uit *
zo snel!! Dat is echt onwijs turbo zeg!! Nou ik ben benieuwd hoor, spannend!! Komen ze dan ook bij je thuis?