Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi meiden,
    Hier nog geen bijplaatsing we wachten rustig af:)

groetjes!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicolette ja maar ze is de eerst keer al bij ons thuis geweest. en dan komt ze weer. dus ben benieuwt

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Morgen is ons eindgesprek :D:D:D:D

4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

joeeeehoeeeee :D

hoelaat komen ze?

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    We moeten naar het hoofdkantoor ;)!

Om 11.30 uur!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Oke spannend meid! :D

7. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Succes morgen Nicoletta!

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoe ging je gesprek?

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    We zijn geschikt!!!!!!!!!!!!!!

:D:D:D

Nu is het afwachten geblazen tot een kindje beschikbaar zal zijn. Er stonden geen kindertjes in het bestand en voor de hele kleintjes stonden er ook al pleegouders op de wachtlijst. Dus afwachten maar....

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd!!! 8):D;)

11. Trees

Trees Niet meer actief

Nicolletta van harte gefeliciteerd :D!

Ik hoop dat jullie snel een pleegkindje mogen krijgen die een warm en liefdevol nestje zoekt!

12. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@ Nicoletta Van harte gefeliciteerd!!!!
    Nu de spannende tijd van het afwachten..
    Voor wat voor kindje zijn jullie beschikbaar? qua leeftijd enz..??

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nicoletta gefelicteerddd wat gaaffff

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank jullie wel meiden! :D

We hebben per direct als aanbod 0-2 jaar, evt in de toekomst bijplaatsing van broertje of zusje is bespreekbaar, langdurig, perspectief biedend, evt therapeutische pleegzorg is bespreekbaar net als een risico baby. Ook mag het kindje van alle culturen en achtergronden zijn en een seksueel misbruik is bespreekbaar. We hebben als grens lichamelijke geestelijke en handicaps, en we gaan ons eetpatroon niet aanpassen; geen halal, geen uitsluitingen van bepaald soort vlees etc en we gaan niet naar kerk/moskee etc.

We zijn ontzettend benieuwd!

Net zat ik al stiekem op internet te kijken naar ideetjes voor een kinderkamer en heb ik de ikea gids doorgespit. Leuk hoor!

15. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi meiden,

Na even te hebben meegelezen, nu toch ook een berichtje van mij hier. Wij zijn inmiddels ook pleegouders van een peuter, erg leuk, boeiend en intensief allemaal!

@ Nicoletta: Gefeliciteerd met de goedkeuring, toch fijn als je dat bevestigd krijgt. Mijn ervaring is dat ze vaak niet goed kunnen inschatten hoe lang het gaat duren. Wij kregen eerst te horen dat het allemaal stil lag, maar zijn uiteindelijk na een paar dagen al opgebeld..

@ Mounia en Tanja: nog geen bijplaatsing? Het lijkt me echt spannend om te wachten op een crisiskindje, het kan ook maar zo ineens zo ver zijn. En hoe gaat het met jullie peuters?

@ Binnabina: voor jullie dus ook al bijna het eindgesprek? Spannend zeg!

Leuk dat de pleegzorg hier zo leeft nu!

Succes allemaal.

16. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ooo wat leuk Appie! Jullie hebben al een peuter in huis! Ik kan niet wachten tot hier de telefoon gaat!

Vanmorgen was ik mijn mobieltje vergeten, en ben toch maar even snel terug naar huis gereden :D. Voor het geval, je weet maar nooit ;).
    Maar na een paar dagen zijn jullie al gebeld!! Woooooo

Mag ik je vragen, hoelang heeft tussen het telefoontje en de uiteindelijke overdracht gezeten? Ze gaven bij ons een week of vier aan. Inmiddels heb ik al helemaal de kriebels om het kamertje echt in te gaan richten, van de zotte natuurlijk want ik weet helemaal niet hoe oud het echt zal zijn en of het een jongetje of meisje is.

Was het ook echt een match in jullie ogen of waren er toch zaken die jullie eigenlijk niet hadden aangegeven en toch het geval waren? Ik snap dat je hier niet publiekelijk over details wil en kan geven maar ik ben me echt aan het inprenten dat ik niet té graag moet willen en ook echt moet overwegen of het kindje straks écht passend is. In ons belang maar zeker ook in het belang van het kindje.

Het onderwerp pleegzorg leeft hier inderdaad enorm. Helaas hebben we klaarblijkelijk geen eigen subforum gekregen. Dan blijven we hier maar onder adoptie schrijven!

17. Annerie

Annerie Bekend lid

22 jul 2006
    925
    0
    0
    Wat fijn Nicoletta, dat jullie 'geschikt' zijn. Ik had niet anders verwacht :). Nu maar hopen dat jullie snel een voorstel krijgen!!

18. tanja8

tanja8 Niet meer actief

@ Appie wat leuk een peuter! Ik vind die peutertijd echt geweldig:D Onze peuter is bijna zindelijk, ze viert een feestje als er een poepje in de wc ligt. En plakt dan allemaal stickers:)

@ Nicolleta 4 weken er tussen! Dat gaat vaak sneller hoor dus begin maar vast aant kamertje:)
    Wij ons zat er een paar dagen tussen omdat het andere gezin waar ze zat haast had. Maar goed dat ligt ook de leeftijd bij kinderen van 0 tot 3 jaar geven ze vaak of geen of een kort wen periode. Maar bij een ouder kind kan het idd langer duren.

Wij hebben vandaag een brief gkregen va nde pleegzorg omdat we al een tijdje beschikbaar zijn maar er nog geen match gevonden is. wordt een avond georganiseerd waar een hoop kinderen wordt 'aangeboden' deze kinderen meoten een pleeggezin hebben maar er is steeds geen juiste match. We gaan dan deze profielen bekijken en misschie ndat er gezinnen zijn die zeggen 'goh dat zou toc hwel kunnen als we ons wt aanpassen of wat dan ook'. Heb er wel een beetje een raar gevoel bij... een kindje 'uitzoeken'. Maar goed wil toc hwel gaan om te kijken of we ons aanbod kunnen aanpassen. En ben zo wie zo wel benieuwd wat zo'n avond allemaal inhoud.

Nou meiden ik hou jullie op de hoogte!

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hahaha Tanja, maak mij even gek :D:D! Die vlinders maken inmiddels salto's in mijn buik en ik kan niet meer normaal naar de pc kijken (op mijn werk ;)) zonder af te dwalen naar sites met kinderkamers :D!

Maar hoe heb jij het dan aangepakt? Heb je een neutraal kinderkamertje gemaakt? We weten echt nog helemaal niks en ik vind het zo moeilijk waar ik dan goed aan doe! We hebben een vrij grote wieg (die hadden we al), maar moeten we nou een ledikantje of een klein bedje aanschaffen? Heb ik een commode nodig of zal ik die nauwelijks nog gebruiken? Ik denk het van wel, toch? Een kindje tot aan bijna 3 draagt toch zeker nog luiers?
    Moet ik ook een kinderwagen aanschaffen of is een buggy weer handiger.... pffff de nervositeit is nu echt toegeslagen hoor 8)!

Wat had jullie aan echte voorbereiding al gedaan??

Hey maar een dergelijke bijeenkomst lijkt me wel heel nuttig! Het is inderdaad wel een heel gek idee om vooraf te weten dat je soort van kunt kiezen.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik breek ff bij jullie in, wil namelijk ff Nicoletta feliciteren met de goedkeuring!! Bij deze dus!! :D:D:D
    Hoop dat er een heel leuk lief pleegje snel op jullie zal gaan zitten wachten!!! Veel geluk gewenst!!!:D;):D

Trouwens, vind het van den zotte dat jullie nog een eigen subforum hebben gekregen!! Vind wel dat jullie ales pleeg-mama's (to be) dat verdienen!!!

Deel Deze Pagina