O ja, bij mijn 2de pleegje ging het zo: Ik zat op de bank een DVD te kijken, en toen ging mijn telefoon. Dat was het haha. Dat was toevallig ook aan het einde van de dag, dat pleegje was hier toen binnen 1 uur, was ook erg spannend, ik moest snel nog voor de winkels gingen sluiten van alles halen. (had geen reserve spullen voor die leeftijd in huis,want die leeftijd was net boven ons aanbod).
Õoooo Mounia, ik zit met rode konen je verhaal te lezen en krijg helemaal kriebels in mijn buik!!! Wow wat een verhaal!! Nee dan heb je telefoon op een moment dat je het echt niet verwacht ! Supersnel dat pleegje toen bij je kwam zeg! Ik zit me al de hele tijd te bedenken hoe dat dan zal gaan en zal net als jij de hele dag voor het raam gaan hangen hoor . Ook lijkt het me zooo gek! Maar zelfs om 17.00 uur ! Ik dacht juist al na vieren geen telefoon meer te verwachten. Tuurlijk gaat het 24 uur per dag door, maar omdat het bij ons langdurig zal zijn, denk ik niet dat het zooooo supersnel gaat als bij jou...
Hahaha ja het is wat he! Ja ik doe crisis, dus dan staat het kindje hier in zo'n korte mogelijke tijd al voor de deur.Bij jou zal dat anders gaan gezien jij langdurig doet. Ik voel ook weer helemaal de kriebels opkomen als ik er zo aan terugdenk, vooral het moment dat ik voor het raam aan het wachten was haha. Ik hoop dat jij ook heel snel zo'n moment mag krijgen!!!
@mouna jeetje wat een verhaalbest wel spannend. @nicoletta wat fijn dat jullie een bedje aan geboden hebben gekregen. wat voor wagen hebje??
Ik hoop dat ze weer snel voor jou een bijplaatsing hebben Mounia! We hebben een Mutsy kinderwagen Sabrina. Hij is bordeaux-rood en van binnen licht van kleur, beetje creme of zo. Gisteren hadden we een buurtfeest en heb ik het dus nu ook nog wat meer buurvrouwen verteld. Ze reageerden echt super en heb hulp aangeboden gekregen dat als het heel snel zou zijn we altijd spullen mogen komen lenen. Geweldig toch!!
Ja leuk is dat he? Als je het zo rond vertelt komen allemaal mensen met spullen aan sjouwen haha. Erg fijn hoor! Ben benieuwd hoe lang jullie moeten wachten op een plaatsing.
Qua behang is nu ook de kogel door de kerk!!! Zaterdag zijn we wezen kijken bij een behangwinkel.... We laten het witte behang wat nu op de muur zit op de muur. We doen er een grote plaat tegenaan met óf een soort van boomhut óf een boom. De plaat wordt tegen een groene muur aangeplakt zodat er lekker uitspringt! Mochten jullie nieuwsgierig zijn; CASADECO : Papiers peints et tissus coordonns | Les collections pour la dcoration de la maison Op het derde fotootje zie je die plaat goed. De vloer is ook een beetje zouthoutkleur dus past goed. Wanneer je nog verder naar beneden kijkt zie je op een goed moment een boom met paars en roze zeg maar. Deze boom wordt het in hetzelfde principe alleen andere kleurtjes; zachtgroen en lichtroze. Vannacht trouwens een nachtmerrie gehad *bloos*. Ik was mijn mobieltje zogenaamd vergeten en die van mijn vriend was leeg. Toen luisterde ik 's avonds mijn voicemail af en stonden ze van pleegzorg op mijn voicemail dat ze een match hadden. Een berichtje daarna was dat het niet meer het geval was omdat we de telefoon niet hadden opgenomen.... Later keek ik hier op dit onderwerp en zag ik dat het kindje naar jou, Tanja, was gegaan . Hoe maf kan een mens dromen he .
@nicoletta ha ha dat is wel een nachtmerie ja. En die boomhuis en boom super gaaf. echt heel leuk idee
Nicoletta, Creatief bezig zie ik, super leuk ziet dat eruit zeg! En ow die droom, ja dat noem ik een nachtmerrie, ik zou ook meteen naar de PC schieten en kijken wat voor nieuws Tanja heeft haha. Maar gelukkig het is een droom! Je bent er natuurlijk nu veel mee bezig. Ik ben heel benieuwd hoelang het nog mag duren voordat jullie een kindje krijgen.
Haha wat een droom, hier geen nieuws hoor We een lekker puber peuter Vandaag waren we in de stad en we gingen ergens iets eten en Ze zat ergens aan wat niet mocht. Dus ik zeg : niet aankomen T. Zij doet het natuurlijk wel. Dus ik: Ga maar even in de Buggy zitten Zij: T niet luisteren? Ik: Nee je luistert niet. zij zuchten en vol medelijden naar mij: Oooohhh mama, lastig he? moeilijk hoor. En gaat vervolgens bedenkelijk zitten kijken in de buggy. Nou ja daar ging ik met mn serieuze/boze gezicht. Hahahaha ik kwam niet meer bij
Ow gelukkig maar Tanja . Maar wat een typje is je pleegje zeg! Ik lach me slap om haar en dan ook om jou. Ik zie je al helemaal stiekem lachen en naar haar je gezicht in de plooi houden.
misschien een rare vraag, maar zijner ook pleegouders die wel makkelijk zwanger worden? en hadden jullie voor pleegzorg gekozen als je makkelijk(er) zwanger werd?
Brusje, Ja voordat mijn man en ik wisten dat het moeilijk zou worden wisten we al dat we pleegouders wouden worden. We waren hier toendertijd nog niet per direct mee begonnen (pleegzorg) omdat we nog erg jong waren (ik ben nu 23) en we hadden nog een erg klein huisje.
@ Brusje, ook wij hebben het al veel over pleegouderschap. Het balletje is wel pas gaan rollen toen het wat langer duurde bij ons, omdat we eerst eigenlijk niet echt op de hoogte waren. Maar nu is het zo dat we zo enthousiast zijn over pleegouderschap dat we niet uitsluiten dat we ooit pleegouders worden. Ook als wij een kindje van onszelf mogen krijgen, is pleegouderschap nog steeds een optie voor ons.
Misschien dat wij in de toekomst er weer voor gaan, maar nu wil ik niet, ons vakantiekindje is mij heel zwaar gevallen dit jaar, dus ik weet niet of we volgned jaar dit kindje nog op vakantie willen. Ik wil het wel voor haar, ze is hier al vaak geweest, maar het valt mij gewoon heel erg zwaar. Dus voor ons even geen pleegkindertjes Nog een andere vraag, misschien een rare hoor. Alweer, maar vraag dit uit pure interesse en ik weet het niet. Zijn er meer jnge pleegkinderen, onder 5 of meer boven 5?
Hoi Brusje, Volgens mij zijn er meer kinderen boven de 5 jaar. Maar daar een plekje voor vinden is moeilijker dan voor de jongeren kinderen die hebben vaak snel een plekje.
@brusje bij ons op de curses avonden zeiden ze dat er meestal meer kinderen boven de 5 zijn en bij ons in de streek voor al pubers. en als ik vragen mag hoe kwam het dat je het zo zwaar ervaren hebt.