Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    omdat ik zwanger was, en al 35 weken, ik ervaarde mijn eigen kids ook als best wel zwaar, hihihi. ( ik had een poli-hydramnion zwangerschap, en dat is zwaarder dan een normale zwangerschap) En ik denk dat het volgend jaar gewoon te druk is

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ha meiden,

Dat is echt super lang geleden.
    Afgelopen periode hebben we het zo ontzettend druk gehad (en een kapotte computer) dus ik ben volgens mij al maanden niet meer op zp geweest.

Nicoletta,
    Super dat jullie nu officieel 'goed gekeurd' zijn!

Hier staat Pleegzorg nog steeds even on hold. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat we het toch erg belangrijk vinden dat de kindjes die we krijgen jonger zijn dan Fenna. We denken dat dit voor haar ontwikkeling beter is. Puur gevoel, maar ik denk dat ze het dan ook beter aan kan. Ze is sterker/ouder dan het pleegje en kan dus voor zichzelf opkomen.

Beetje lastig uit te leggen..

Volgens mij zit er ideaal gezien minimaal 1,5 jaar tussen je eigen kinderen en een pleegje toch?

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Thanks LizaB! :D

Fijn dat je weer terugbent! Ik denk dat je er goed aan doet om te wachten met pleegzorg tot jullie er allemaal klaar voor zijn. Er wordt zelfs een verschil van 3 jaar geadviseerd. Soms een enkele uitzondering van 2,5 jaar maar meestal dus meer. Precies om de redenen die je ook beschrijft.

We hebben binnenkort een afspraak met een echtpaar die zelf ook vanuit een eigen kinderloosheid gestart is met pleegzorg. Lijkt ons heel nuttig om eens bij te kletsen!
    Afgelopen vrijdag heb ik ook kennisgemaakt met een van de crisispleegouders van een van onze scholen en dat was geweldig! Zo'n enorme klik!

4. Fen

Fen Niet meer actief

Zooo..heb veel bij moeten lezen zeg!

Allereerst, nicoletta gefeliciteerd dat jullie geschikt zijn! Nu het spannende, afwachten op een plaatsing!

Hier overigens ook een pleegmama die ook nog eigen kindertjes wilt (over 6 maanden beginnen we met klussen;)) en dus nog niet weet of zwanger allemaal gaat zoals het zou moeten gaan..maar waar pleegzorg dus wel is;) En we ook zo willen houden als we eigen kinderen zouden hebben (wellicht dat ons aanbod dan gaat veranderen naar langdurige of kortdurende pleegzorg. (doen nu alleen weekend en vakanties) maar dat zien we dan wel weer!

Wij hebben inmiddels weer twee plaatsingen gehad in het weekend..Donderdag 16.00uur bellen en dan vrijdagochtend als plaatsing..Soms toch beetje crisis haha;) Waren ook weer plaatsingen voor 1x keer puur uit nood.
    Inmiddels hebben we een 'match' en zijn we bezig met een vast weekendpleegje. Erg leuk allemaal. Worden goed begeleidt door onze pleegzorgwerker! Zitten nu nog in de fase van kennismaking en contactopbouw. Gaan twee keer per week spelen met ons pleegje op de plek waar hij momenteel verblijft.
    Volgende week hebben we evaluatie en wordt verder gepland..Ons pleegje zal dan n.a.w. eerst eens een uurtje/dagje komen spelen om uiteindelijk ook gehele weekenden te komen!

Ik probeer vanaf nu weer wat meer et lezen en te reageren..erg interessant :p

5. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Fen, wat leuk weer iemand die zich bij ons aansluit!! Dank je wel voor je felicitaties :).

Hoe is het je bevallen je onverwachte pleegjes? Wel goed om te horen dat er een match is gevonden! Wanneer gaan jullie kennis maken?

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

pleegmama's even jullie aandacht:D
    Nu met het inenten van kinderen tegen de mexicaanse griep, in hoeverre beslissen wij dat voor het pleegje als je geen voogd bent?
    Ik had me al helemaal voor genomen om dr te laten inenten maar... misschien mag het helemaal niet zonder toestemming...of als moeder of vader het niet wil hebben.

nou ja zal maandag maar eens bellen hoe het zit.

Gaat alles goed bij jullie?
    Hier bijna een verjaardag:) en vanavond de schoen gezet, wat een spanning :D

7. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Lijkt me dat de gezaghebbende hierover moet beslissen. Dus de ouders en als deze ontheven zijn de voogd.

Ooo wat leuk een schoentje zetten! Heeft ze ook een klein liedje gezongen? Wij zeiden vandaag tegen elkaar dat wij wellicht volgend jaar ook een soort van sinterklaas zullen meemaken. Ligt natuurlijk aan de leeftijd, maar toch is het dan een beetje aanwezig.

En spannend jarg! Dan is pleegje alweer drie! Wow!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tanja, wat leuk om te lezen! Schoentje zetten, hihi :D En pleegje alweer bijna 3!!! Een grote meid!

9. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Tanja, toevallig dacht ik daar laatst ook aan (inenting), hier beslist de voogd of ze word ingeent.

Hier ook een schoen gezet haha, zo leuk!

Meiden, ik heb alles bijgelezen, maar ben/was erg druk met de keuken en deur schilderen dus had even geen tijd voor het forum.
    Heb nu ook overal spierpijn,waarvan weet ik niet maar goed haha.

10. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hey meiden

Vanaf hebben wij ons laaste thuis gesprek ben erg beieuwt.

leuke he die sint weer in het land. hier ook schoen gezed.

11. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    wowieeeee dan staan we straks samen op de lijst meis! Spannend en succes!

Ik moet trouwens nog steeds een beetje lachen om je woordje 'vanaf'. Vind het zo bijzonder! Leuk!!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    (*even inbreken* ik kom hier steeds even spieken hoe het gaat en vooral of nicoletta al een heeeeel leuk telefoontje heeft gehad. spannend meid, denk aan je!!!! Steeds als ik zie dat je hier gepost hebt, klik ik als een malle op dit onderwerp. *weer even uitbreken*)

13. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    :D Taliaa! Wat lief! Hahaha dan ben je nu vast ook weer snel komen kijken. Nee hoor nog niks aan de hand, geen telefoontje helaas.

14. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hihi, ik kom ook altijd even snel kijken als ik zie dat Nicoletta weer een berichtje heeft geplaatst :)
    Ontzettend spannend meid!

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nicoletta ja leuk he dat we vanaf dat gesprek hadden Oke lol

het gesprek is goed gegaan. we horen of na 20 nov wat of na 4 jan want zei is er even tussen uit. ga er gewoon van uit dat we het na januari horen. dan krijgen we het raport te lezen en horen we meer.

16. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoi!

Ik kom ook weer eens voorbij waaien... helaas vliegt de tijd, het is druk met onze pleegpeuter en alles wat daarbij komt kijken! Gelukkig gaat het wel goed allemaal, we zijn nu ook bezig met het leren van Sint liedjes :)

@ Binnabinna: fijn dat het gesprek goed ging, hopelijk hoor je in november nog iets, januari lijkt nog ver weg.
    @ Nicoletta: nog info gehad van de pleegzorg over de wachtlijst? Bij ons lieten ze af en toe weten hoe het ervoor stond (maar dat veranderde snel aangezien de volgende dag gebeld werd...dus of je er veel mee opschiet :))
    @ Tanja: Fijne verjaardag gewenst voor jullie en T! Bij ons hebben ouders besloten rondom de inenting.
    @ Mounia: Je bent maar druk met je huis!

Tot snel, groetjes, Appie

17. Trees

Trees Niet meer actief

Hihi ik ben niet de enige :):D

Nicoletta ik hoop dat je snel een telefoontje krijgt. Je bent er volgens mij helemaal klaar voor!

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Appie, en hoe gaat het met de sint liedjes haha?

Hier is trouwens besloten geen mex griepprik te geven aan mijn pleegdochter en brusjes.
    Wat ik mij afvraag de kids staan onder OTS, maar hier heeft moeder (gedeelde) zeggenschap over de kids, tot in hoeverre precies weet ik niet (dat hoorde ik dus vandaag).
    Ik heb altijd gedacht dat OTS automatische betekent dat de ouders geen enkele voogdij/zeggenschap meer over hun kinderen hebben.En dat dus de voogd ALTIJD dé beslissing maakt.
    Maar in dit geval is er dus door ouders besloten de kinderen geen prik te geven,de voogd heeft dit doorgegeven aan ons.
    Los van mijn mening over de prik dacht ik van huh de kids staan toch onder OTS?!?!Ouders hebben dan toch niks te beslissen????Wie weet hier meer van?
    (Ik ga het sowieso nog vragen aan mijn PB zodra ik die te pakken kan krijgen.)

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ja dat lijkt me dat je gelijk hebt Mounia, wellicht is het handig om dit na te vragen op het forum van de NVP en bij diversen staat een topic over de mexicaanse griep.

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    (wahhhh ik kwam meteen weer spieken;))

Ik wil nog even hier in het clubje gooien dat ik in de toekomst evt ook pleegmama zou willen zijn. (en mn man pleegpapa). Ik heb alleen het idee dat ik dan niet meer kan werken, want hoe doe je dat met kinderopvang enzo????
    (sowieso kan het nu nog niet, we wonen nog op een flat, en zijn ook bezig voor een 2e zwangerschap.)

Liefss en ik blijf hier stiekem meelezen!

Deel Deze Pagina