Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    eej nicoletta, hoe is het nu meid??? trek je het een beetje? het moet toch erg verwarrend zijn voor je gevoel, dit? Natuurlijk weet je (ratio) dat dit bij crisispleegzorg hoort, maar je gevoel is toch een heel ander verhaal.
    Maar dit geeft misschien ook wel de concrete hoop en verwachting dat je binnenkort een pleegkindje mag verwelkomen in jullie Thuis?!

dikke knuff en ik hoop dat je kerst een leuke kerst is!
    Liefss, Taliaa

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicollett jeetje meis dat is wel even een omschakelin geweest wel niet. maar ja hoop dathet de beste keuzen is geweest van pleegzorg dikke knuf

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    nicoletta, ja dat hoort er idd bij, ik heb dat vaak ook gehad dat het op het laatste moment toch niet doorgaat.

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Daar ben ik weer! Dank jullie wel lieve meiden voor al jullie medeleven. Het gaat goed hier hoor, eerst was ik wel ineens doodmoe en een beetje beduusd van alles maar nu gaat het goed. We zijn vandaag naar de IKEA geweest, nog wat spulletjes gekocht en gaan zo eten bij de Japanner.
    Weet je, we weten nu dat het écht ieder moment kan gebeuren en dat is goed zo. Het is jammer dat dit kindje niet is gekomen, we weten dat ze zo in eerste instantie een stuk beter zit dan bij ons. En dan is het goed. Alle kindjes zijn welkom bij ons en we wachten gewoon geduldig af.
    Het gebeurt bij Pleegzorg, en ik vind het maar goed ook dat wij een tweede optie zijn en eerst gekeken word naar een plaatsing binnen het netwerk.

Het is ergens jammer, leek me wel heel gezellig en bijzonder zo met de kerst, maar we zijn er ook enorm rustig onder.

5. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hallo allemaal,

Ik lees hier al een tijdje mee, maar wil nu toch even wat vragen.

Wij zijn bezig met ICSI, maar het gaat nog niet van harte.
    Nu heb ik voor 1,5 week terug informatie aangevraagd over pleegzorg.
    Het lijkt mij gewoon ontzettend mooi en fijn om de moederliefde die ik voel, maar nog niet kan geven aan een eigen kindje, aan een kindje te geven die het even niet van eigen ouders kan krijgen!
    Afgelopen woensdag hebben wij een antwoordbrief op de bus gedaan en nu maar afwachten tot we een datum krijgen over een informatieavond!
    We vinden het superspannend!

Had een aantal vraagjes:
    - Hoelang duurt het hele proces ongeveer?(van informatieavond tot op de wachtlijst komen)
    - komen ze ook bij je thuis voor inspectie ofzo?
    - Doen ze moeilijk (bij wijze van) als je nog bezig bent met vruchtbaarbehandelingen?

Nicoletta, ik hoop dat je snel een lief pleegje mag verwelkomen bij jullie thuis!

Liefs Loesie

6. tanja8

tanja8 Niet meer actief

He Loesie.

Het gaat vrij snel vind ik. Wij begonnen om november met de 'cursus' en eind januari waren we er klaar mee. Je krijgt halverwege een gesprek dan komen ze bij je thuis, tijdens de cursus moet je thuiswerk maken, dat komen ze dan bespreken. Ze inspecteren je huis niet:)
    Hoe het zit met zwanger worden dat verschilt geloof i kwel een beetje ,maar wij moesten melden dat als we zwanger wilde worden, dit ook omdat als je dan net een kindje in huis hebt je misschien 3 maanden misselijk op de bank ligt en dan het kindje niet alles kan even wat hij of zij nodig heeft. Ook is het voor jullie als man en vrouw iets moois als je zwanger wordt en de pleegzorg gunt het je ook om hier samen van te genieten.

En ze kijken ook naar of je het niet ziet als vervanging van eigen kinderen. Daar gaan ze best diep op in omdat het altijd kan dat een kindje weer naar huis gaat en als je het dan als vervanging van eigen kinderen ziet het nog moeilijker kan zijn als ze terug gaan naar huis.maar alles is bespreekbaar:)

wij hebben geen eigen kinderen maar een pleegje die nu anderhalf jaar bij ons woont en ik moet er echt niet aan denken dat ze terug naar huis gaat. Maar het kan maar zo...maar dan zal ik wel een paar weken diep onder de deken liggen te huilen denk ik...

vandaag bracht ik haar naar bed en ze zegt "ik hou van jou mama, echt waar hoor, geen grapje'
    Nou de tranen sprongen in mn ogen:)

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @tanje oo wat liefffff

@loesje. bij ons zijn ze twee keer thuis geweest. een keer aan het einde van de cursen en daarn nog een keer om te kletsen. wij zijn voor de zomer vakantie op een bij eenkomst geweest. zijn in september begonen met de cursenen voor ons was dat 4 avonden (wij gaan voor wiekenpleegzorg) en hebben nu net gehoord dat we goed gekeurd zijn

8. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties!

Tanja, wat schattig zeg! krijg er tranen van in de ogen!
    Wat onzettend lief! En natuurlijk zul je het heel moeilijk hebben als je pleegkindje weg gaat! Dat is heel menselijk!

Ik zie het absoluut niet als vervanging! Je weet gewoon dat het elk moment weer terug kan gaan naar zijn/haar eigen ouders.
    Maar ik heb gewoon zoveel om te geven, dat ik het gevoel heb dat ik het kindje er alleen maar mee kan helpen.
    En ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het geen fijne afleiding vind, want ik denk ook dat als ik iemand heb om voor te zorgen, ik de rest een beetje los kan laten...
    Maar dat lijkt me toch menselijk.

Binnabinna, wat is wiekenpleegzorg?! Daar heb ik nog niet van gehoord!
    Wat fijn trouwens dat je bent goedgekeurd!!!

IK vind het allemaal erg spannend, maar zie het ZOOOOO zitten!

Fijne zondag!

Liefs Loesie

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hi Loessie,

Bij ons is het ook redelijk vlot gegaan! In maart de bijeenkomst bijgewoond, in mei de cursus en in oktober definitief goedgekeurd. Het heeft iets langer geduurd omdat er ongeveer 2 maanden af gingen ivm vakantieplanningen.

Als ik het zo lees wil je tijdelijk pleegzorg gaan doen? Je kunt weekend/vakantiepleegzorg gaan doen (dat wat Sabrina gaat doen)crisis of langdurig.
    Bij onze pleegzorgorganisatie doen ze wel moeilijk over behandelingen tijdens de pleegzorg. Het kan je immers behoorlijk uit balans brengen. Voor iedereen is dit weer anders en iedere organisatie gaat er weer anders mee om.

Ik denk dat het goed is om je van te voren realiseren dat het met pleegzorg echt alle kanten op kan gaan. Ook zou ik me in jouw geval bedenken in hoeverre je uit balans raakt door je behandelingen. Mounia hier op dit topic heeft ook een pleegkindje en ondergaat ook behandelingen. Dus alles is overal weer anders.

Wat is jouw pleegje toch een schatje Tanja! Ik kan me indenken dat je er niet aan moet denken dat ze weer weg moet.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Nicoletta,

In principe gaat het niet over tijdelijke pleegzorg. Ook als wij van onszelf een kindje mogen ontvangen, zou ik verder willen gaan met pleegzorg.
    Maar omdat ik overal lees dat ze adviseren dat je biologische kindje beter ouder kan zijn, zouden we, mocht ik zwanger zijn, een poosje moeten stoppen toch?

Wij zijn het er over eens dat we crisis wel bij ons vinden passen. Een collega van mij doet dat ook en heeft me er van alles over verteld. Ik snap heel goed dat ze bij instanties best moeilijk kunnen doen als je nog met een behandeling bezig bent, maar ik denk zelf niet dat het kindje er onder zal lijden.
    Ik ben altijd vrij nuchter geweest en natuurlijk heb ik wel verdriet als er een poging mislukt, maar ben niet iemand die dan bij de pakken neer gaat zitten, juist niet!

En ik realiseer me wel degelijk dat het alle kanten op kan gaan. Maar het belangrijkste vind ik dat die kindjes geholpen moeten worden, omdat zij er niet voor gekozen hebben om in die situatie te zitten...en wij een stabiele factor kunnen vormen om dat kindje te helpen.
    En als het kindje dan na een poosje weer terug kan naar zijn/haar ouders, dan is dat alleen maar goed. Want een kindje hoort, als het enigszins kan, bij zijn/haar ouders.

Liefs

11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Loesie,

Bij ons is het ook snel gegaan, augustus hadden we de cursus en in okt/nov zaten we in het bestand.
    Ze zijn hier thuis 2 keer geweest, en ik heb ze ook het huis laten zien. Maar het is geen hele inspectie ofzo haha.

Ze raden af om vruchtbaarheidsbehandelingen te doen tijdens dit traject. Ze zouden kunnen zeggen dat je dan daarna terug moet komen.
    Ik heb zelf wel zoiets van mocht ik ooit zwanger raken dan horen mijn pleegkindjes gewoon daarbij.
    In een normale gezinssituatie word de vrouw zwanger en ze heeft nog 2 kindjes bijv rondlopen.
    Maar daarnaast snap ik wel dat ze mij dan geen bijplaatsing willen geven als ik hoogzwanger rondloop. (dus het hou met de pleegjes die ik al had).

Ik lees dat je de informatiepakket hebt aangevraagd.Daar zit dan als het goed is een brief bij waneer er bij jou in de omgeving een informatie avond is.
    Ik raad je aan om daar zeker heen te gaan, het beantwoord ook vele vragen en je kan veel vragen stellen.

Pleegzorg is heel breed, je hebt het van een dagje opvang tot de langdurige opvang en alles er tussen in ;).

Succes meid!
    Groetjes Mounia

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi Mounia,

Bedankt voor je reactie.

Had nog wel een vraagje over behandelingen tijdens het traject. Hoe ging dat dan bij jou?!
    Of heb jij na de ICSI en tussen het KID-traject alles ondergaan?

En als jij nu met KID begint, dan zouden ze je pleegje toch ook niet 'afpakken?'
    Snap je wat ik bedoel?

Snap het allemaal wel hoor, maar dat vraag ik me af!

Liefs

13. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Nicoletta, Nog lekker gegeten bij de jap? En klopt wat je zegt, je weet nu dat het écht écht ieder moment kan gebeuren, maar het blijft jammer!Vooral nu het jullie eerste pleegje word.Maar hou altijd in je achterhoofd dat dit vaker kan gebeuren (ik denk nu ook wel dat je dat weet ;) )
    Hoe is het met het kamertje??

14. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hey Loesie,

Ik was al pleegmoeder toen ik ICSI had gedaan, en als ik straks KID ga doen "pakken" ze idd mijn huidige pleegkindje niet af.
    Ik denk alleen dat ze geen crisisplaatsingen gaan doen, maar dat weet ik geeneens zeker.
    Ik ben wel heel duidelijk hierover, ik vind als ik zwanger mocht raken ik dan zelf beslis over hoe en wat (wat ik aankan enzo).
    Ik heb ook een goede band met pleegzorg, dus ik verwacht geen moeilijkheden of dergelijke.

15. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Fijn Mounia, wat heerlijk dat het allemaal zo goed geregeld is en dat je een boede band met pleegzorg hebt!

Geniet van deze dagen met jullie pleegkindje en hopelijk komt jullie droom dmv KID uit!

Liefs

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Loesie, dank je wel meid!Ik wens jullie ook het allerbeste!

17. Appie

Appie Actief lid

28 dec 2006
    397
    0
    16
    Hoiii!

@ allemaal: goede kerstdagen gehad?
    @Nicoletta: wat een spannende dagen heb jij gehad! Hoe waren de kerstdagen? En heb je nog gehoord hoe het er nu verder voor het kindje uit gaat zien?
    @Tanja: lief zeg van jullie prinsesje!
    @ Loesie en anderen: Elke instelling gaat anders om met de behandelingen en wat er wel/niet kan, maar het is vooral afhankelijk van jullie kijk op pleegzorg zoals Nicoletta dat ook al zei. Maar zoals ik het lees hebben jullie veel liefde om weg te geven aan zowel "eigen" als pleegkinderen.
    @ Mounia: spannend dat er een beslissing komt mbt langdurig voor jullie pleegdochter.. hebben ze al een voorgevoel welke kant het opgaat? En zijn jullie nu alleen beschikbaar als crisisplek of voor ook voor langdurig?

Fijne jaarwisseling alvast!

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    De Jap was heeeeeeeerlijk!! :D

Hier is alles weer redelijk kalm hoor, ik weet nu dat we écht op de lijst staan en ik weet dat ik ook gebeld kan worden. En ach, we hebben nu al heel veel in huis (zeg maar zo goed als alles) en dat vind ik toch wel fijn idee. Nu maar wachten tot weer de telefoon gaat. Ik weet nu idd nu echt dat het echt kan gebeuren dat ze weer afbellen.
    Kamertje gaat redelijk ;). Gisteren wilden we de kast in elkaar zetten en bleek een behoorlijk essentiele plank niet goed voorgeboord te zijn en de maat was ook niet goed. Superirritant dus vandaag maar Babypark gebeld en een nieuwe plank besteld. Woensdag komen ze hem brengen en dan hoop ik eindelijk het kamertje echt af te kunnen maken. Tweede kerstdag hebben we met gevaar voor eigen leven ;) ons gestort in de IKEA. Ik heb eindelijk fotolijstjes kunnen kopen voor de kaartjes van jojojanneke.nl. Dan moeten ze nog aan de muur en lijkt het wel mooi te worden. Als ik weer echt een stukje verder ben zal ik weer foto's plaatsen.

Hoe was jullie kerst Mounia, Appie, Sabrina en Tanja?

19. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Appie, Nee ze kunnen nog niet veel erover zeggen. Wij staan naast dit pleegje open voor crisis/kortdurend en langdurig.Hoe is het bij jou verder?

Nicoletta, Mooi lekker gegeten dus! :D
    Wat vervelend van dat plankje zeg, ik zou daar ook zo chagi van worden.
    Ik ben benieuwd naar de foto's!!!
    De kerst hier was gezellig, we zijn 1ste kerstdag naar het circus geweest en daarna lekker gegeten.

20. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @loesje weekend pleeg zorg houd in dat er 1 keer in de maand of 1 keer om de 2 weken een kindje bij ons komt. zal wel het altijd het zelfde kindjes zijn. dit kan een kindje zijn dat je opvang van uit een tehuis. maar kan ook uit een gezins sitautie komen dus of uit eigen gezin om de ouder(s) te ontlaste of uit een gezin wat erg groot is en het kind "verdrinkt" er in. of uit een 1 ouder gezin zodat het ziet wat een ander gezin is

wij wouden eerst ook voor langdurig gaan. maar me man is er achter dat ie toch ook graag nog een kindje van ons zelf wil en dat willen we dan eerst en dan mischien als alles goed gaat nog langdurig

@nicoletta kerst was erg leuk en lekker. we zijn lekker verwend en ons meisje heeft zich zo goed gedragen. al merk ik nu wel dat het druke er weer uit komt :p

Deel Deze Pagina