Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    en ik kwam meteen weer spieken;)
    we wachten met je mee hoor!!!

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Kwam even kijken of er al nieuws was. :D

Even afwachten nog zie ik..

3. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ja het is stil hier....:)

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ja het is zeker stil hier :(......

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    :(met je mee....

6. natascha01

natascha01 Bekend lid

13 sep 2008
    797
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    zuilichem
    hallo meiden, wij zin ons ook alvast aan het orienteren op pleegzorg want we kiezen bewust niet voor adoptie mocht het zover komen. Maar weet iemand hoelang de wachtlijsten zijn want dat kan ik nergens terug vinden?

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    daar staat geen tijd voor.

pleegzorg werk zo dat ze kijken naar het gezin en het kind. dus kan het zijn dat je op een lijst staat met allemaal mensen en de ene is sneler als de ander door dat de combi beter is

8. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Hoi Natascha! Wat leuk weer een nieuweling bij ons! Gezellig!! Ik hoop dat je met ons wilt blijven meeschrijven.

Voor pleegzorg bestaan geen vaste wachtlijsten. Ieder kindje wordt op het gezin gematched. Daarnaast hangt het ook de regio waar je woont af hoeveel kinderen een plekje zoeken.
    Dan hangt het ook nog af van wat voor soort pleegzorg je doet en voor welke kinderen (culturele achtergrond, leeftijd, problematiek etc). Dus dat is zo ontzettend moeilijk te zeggen. Ik denk dat je het beste naar een informatiebijeenkomst kunt gaan van de pleegzorg organisatie bij je in de buurt en je dan meer hierover hoort.

9. Fen

Fen Niet meer actief

Hey!

Ben ik ook nog eens een keer..krijg het niet voor mekaar om te blijven meelezen, haha!

Nicoletta, ik zie dat je nog steeds aan het wachten bent, spannend zeg!

Verder, ons pleegje is dit weekend weer bij ons geweest. Vanavond terug gebracht naar de behandelgroep. We mochten hem naar bed brengen (leek de groepsleiding het beste)..hij keek helemaal beteuterd toen we hem onder deden stoppen..maar hij hield zich erg goed! Hij wilde ook werken waar wij werkten (hadden verteld dat hij naar school moet en wij moeten werken) We deden de deur dicht en hij zette het keihard op het brullen..zoooooo zielig!

Nou vind ik dit best moeilijk, dus gaan dit wel even bespreekbaar maken met de behandelgroep( ons inziens is het beter dat we hem na het eten terugbrengen en hij nog ff goed de tijd heeft om weer te "acclimatiseren" op de groep)

Maarrr..we hadden het er net over..en we verwachten nu wel een dezer dagen de vraag van hem waarom hij niet bij ons mag blijven wonen..
    We weten dit natuurlijk al langer, dat zo'n vraag mogelijk is, maar nu komt het erg dichtbij en we vragen ons af hoe dit nou het beste kunnen inkleden..

Hoe zouden jullie dit doen of hebben jullie tips??

10. tanja8

tanja8 Niet meer actief

He Fen
    Wat moeilijk he! Ik moet er niet aan denken om zo;n kindje daar dan achter te laten:(

Het lijkt mij idd ook beter om hem even te laten aclamatiseren op de groep idd.

En hoe vertel je dat een kind.. moeilijk:( ik weet het niet... de pleegzorg zal je daar vast heel goed in kunnen begeleiden maar ik wens je wel echt super veel sterkte met alles!

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    @fen, watvoor pleegzorg doen jullie? (en waarom heb je daarvoor gekozen?? ) ben me ook een beetje aan het inlezen nl.

12. Fen

Fen Niet meer actief

Taliaa, thanks voor je reactie. Gelukkig hebben we deze week een gesprek met onze pleegzorgwerker (of ja, vervanger..onze pleegzorgwerker is ziek) en dan zal ik het meteen aangeven hoe het vandaag is gegaan..echt zo sneu!
    Daarnaast daar ook maar eens advies vragen hoe nu het beste te reageren als hij gaat vragen waarom hij niet bij ons mag/kan wonen!

Wij doen overigens partiële pleegzorg (dus weekend en vakantie-opvang)
    Hebben tot drie maanden geleden telkens plaatsingen gehad van kids uit behandelgroepen of gezinstehuizen waarvoor ze als het ware op donderdag belde of we hun op vrijdag konden opvangen.
    Sinds drie maanden geleden hebben we een vast pleegzoontje van zes gekregen..Waarvoor we drie maanden in een traject hebben gezeten (best ongebruikelijk) daar hij volledig gehospitaliseerd is op de groep (verblijft op een behandelgroep, waar hij eigenlijk niet moet zitten..willen een vast langdurig gezin, maar is niet te vinden) Vandaar nu ook de weekendopvang voor hem. Vangen hem nu '1x maal per twee weken op.
    Gaat ontzettend goed, maar had er echt moeite mee hoe het straks ging op de groep..en ja, hoe gaan we reageren als hij gaat vragen of hij hier mag/kan wonen (dacht dat dit nog wel ff ging duren, maar denk dat die vraag eerder komt dan verwacht)

Taliaa, naar wat voor een pleegzorg gaat jou voorkeur?

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    hmm, lastig verhaal hoor.. zou je ooit langdurig willen bieden??
    Ik zou het iig met pleegzorg, maar ook met zn behandelaar (is hij uberhaupt onder behandeling?) overleggen wat je dan het beste kunt zeggen...

Nou, we weten het allemaal nog niet...
    Er zijn eerst wat dingen die eerst moeten gebeuren, of juist helemaal niet..
    Wij zijn nu nog bezig voor een 2e "bio-kindje";), we moeten verhuizen naar een eensgezinswoning en dan wil ik mijn baan opzeggen of een andere baan zoeken.
    als dat allemaal achter de rug is, of als we gestopt zijn voor een 2e bio-kindje, en alles gaat goed, dan gaan we heel serieus voor pleegzorg kijken.
    Mijn voorkeur gaat uit naar crisis (mits de voorwaarde dat ik geen baan heb op dat moment), weekend/vakantiezorg is de 2e optie, langdurig de 3e. Ik ben zo bang dat ik geen afscheid zou kunnen nemen namelijk..
    Maar goed, zoals gezegd eerst die dingen die eerst nog hun plekje moeten krijgen..
    We zijn hard bezig voor een 2e wondertje, de eensgezinswoning komt wrs. eind dit jaar (JOEPIEIEIEIEIE) en die baan is zo opgezegd:)

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

grote plannen taliaa!!!

Leuk hoor!

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    taliaa, wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Al ben ik ondertussen zwanger van de 2e. Werk is wel aardig geregeld/te regelen, enkel willen we inderdaad een groter huis, of uitbouwen en de jongste moet toch wel een jaar of 3 zijn heb ik in mijn hoofd.

HIer de voorkeur ook toch voor crisis.

16. Fen

Fen Niet meer actief

Leuke plannen Taliaa! Hier willen we graag nog eerst eigen kindjes voordat we over gaan naar langdurige pleegzorg, ook dit is natuurlijk nog allemaal erg bewerkelijk, daar we natuurlijk eerst maar eens mogen hopen dat we eigen kindjes mogen krijgen!
    En hoe dit natuurlijk allemaal gaat..
    Maar m'n wens is wel om naast een/twee eigen kindjes een plekje over te houden voor een pleegkindje!

Ik ga deze week overleggen met gezinsvoogd en pleegzorgewerker hoe ew ht beste kunnen reageren.

17. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
  18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.060
    2.201
    113
    Brabant
    heb geen geluid op mn werk en een h e l e t r a g e p eeeeeee c eeeeeee;)
    ik kijk hem morgen. Is het een tranentrekker, want ben een klein beetje labiel op het moment, wahahaha

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Nee geen tranentrekker echt. Vond het wel een toepasselijke tekst voor hier....

Intro:
    Infertility is a word that a lot of people are ashamed to mention
    A lot of people are so illiterate when it come to that word
    They act as if it's a crime if you can't have a child
    But I don't think so, I don't have a child, I may one day
    But in the mean time I am going to share all my love.

Chorus:
    Not having a child don't make me less than a woman,
    You see I got so much love to give, to so much unwanted kids,
    You can say all you want about me trying to ruin my reputation,
    But I have so much love to give to so much unwanted kids,
    Listen to my song

Verse 1:
    I may not know the joy of giving birth,
    May not experience the pain and all the hurt,
    But I know how it feels to lose a child,
    And if pain is pain then I am hurting inside
    If infertility makes me less than a girl,
    What would I say to many women in this world
    Would you tell them have faith,
    Would you tell them be strong
    Or would you tell them that they're less than a woman?

Chorus:
    Listen to my song

Verse 2:
    I would give anything to have a child of my own
    But in the meantime let me share my happy home
    With the less fortunate, take away some of the stress from a child
    Who has never known love and happiness
    Miscarriages remind me of baby carriages
    Broken hearts bring failed marriages,
    The pain never go away, we try to keep them at bay
    Oh I wish if my baby could have stayed

Chorus:
    Listen to my song

Verse 3:
    Some people have kids and wish them never did,
    Some kids grew up hating the life weh them live,
    Some have it easy, some have it hard,
    Some mothers abandon dem pickney like dawg
    But wanti wanti dem can't get it
    And getti getti get and run weh lef eeh
    Me nuh have none so you know me will take eeh
    Me have a lot of love so send me little pickney on

Chorus:
    Listen to my song

Outro:
    You see, what I am saying is this song is dedicated to all the females who have been trying to have children but never succeed. Some have miscarriage just like myself, but you know what, don't give up, have faith, one day you may just succeed. You know what I'm saying, and don't feel you are less than a woman because you don't have a child 'cause once you give you love to other children that counts. You know what I'm saying.

20. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ja, mooi is die he Nicoletta, ik ken m ook.

Deel Deze Pagina