Geen adoptie maar pleegzorg

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Nicoletta, 16 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ah werken ja... das wel lastig soms hoor!
    Wij werken allebei in de zorg en dus allebei onregelmatig. dat heeft voor en na delen, ze hoeft minder naar opvang... maar we zien mekaar ook minder omdat we regelmatig om mekaar heen werken.. dan zeggen we maandag ochtend.."nou tot uuhh woensdag avond". Maar goed wel lekker dat ons pleegje dan veel thuis is bij ons.

@ Appie: hoe hebben jullie het geregeld met werk en opvang? En wat geeft het jullie voor moeilijkheden?

Verder is ze helemaal hip met het woord poep.
    Mama: hoe was het op school?
    ZIj: poep
    Mama: wat heb je gedaan?
    zij: poep
    Mama: waren er leuke kindjes?
    Zij: poep
    mama: kan je nog iets anders zeggen dan poep?
    Zij: poep.
    HAHAHA ze zegt het ook met een strak gezicht alsof het een normaal antwoord is hihihi.

Nou ik ga ons pleegje eens even in bad doen want die heeft met een halve kip naar binnen zitten werken dus die zit helemaal onder:)

Oh ja denken jullie even na over een evetuele meeting met de pleegmama's en pleegmama's to bee? Als er ideeen zijn dan hoor khet graag:)

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicolleta ja ben erg benieuwt nu. had het zelf even op een laag pitje gezed. ook omdat wij toch wel hadden aan gegeven dat we door de curesesn ondekt hebben dat we nog een eigen kindje zouden willen dacht hmm ze vinden ons nu niks

@appie. wij gaan voor 0 tot 6 jaar en dan wiekendpleeg zorg.
    en dan net wat ze aan bieden. alleen nu nog niet ieder wiekend maar dat is eigelijk ook niet zo

@tanja wat een lekker moppie heb je toch. heerlijk omdat te lezen. en een meeting lijkt me leuk

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    ben ik ook weer even.

@meeting, lijkt me erg leuk. Als niemand bezwaar heeft dat ik met zwangere buik kom?

@sabrina, wat grappig dat het dan toch niet uitmaakt dat je zelf nog kindjes wil. Hier hebben we het daarom even on hold gezet. Eerst even wachten tot de jongste dan wat ouder is. Wij zijn nl. tot de conclusie gekomen dat we het erg belangrijk vinden dat evt. pleegjes echt jonger zijn dan onze eigen kinderen. Het is al zwaar genoeg, dus ze moeten emotioneel wel sterker zijn.

@tanja, wat een droppie. :D whahaha.

4. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Wat een prachtig verhaaltje Tanja!! Geweldig!

Ik heb er absoluut geen bezwaar tegen dat je met een zwangere buik komt hoor Liza! Dat hoort er helemaal bij hoor!

Hey goed nieuws Sabrina! Dan gaat het misschien echt opschieten, wow!!

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @lizab nou moet ik zeggen wij gaan voor wiekendpleeg zorgen. en daarom gaan we er wel mee door qua nog een kinder wens. voor lang durig vindt ik ook dat de toekomstige 2e wat ouder moet zijn en het pleegkindje jonger.

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    binnabinna, ow wat spannend meid, wie weet loopt er gauw een kleintje erbij in jou huis!

Appie, Ik ben ook heel blij dat ze mag blijven! :D Voor haar is dit ook helemaal thuis , dus ik ben dolgelukkig dat haar leventje nu ook duidelijk is.
    Toen ik mijn pleegje naar de psz ging had ik alles goed voorbesproken met de juf (ze heeft een top juf!), om de zelfde reden die jij ook beschrijft, verlatingsangst. De eerste keer bleef ik de hele ochtend, de 2de keer een halve ochtend en kwam ik haar eerder halen (juf vond het verstandig dat ik de eerste moeder was die kind kwam halen), en zo langzamerhand ging het steeds beter.Als ik duidelijk tegen mijn pleegje ben, dus echt zeg "mama komt je zo weer halen" is het goed.Dus nu gaat het super goed daar :D

Tanja, Hahahahahaha geweldig jou pleegje!

Ik ben ook geintresseerd in een meeting met de pleegmama's , en tegen zwangere buiken géén bezwaar!!!!

Iedereen succes verder, liefs Mounia

7. Pleegmamma

Pleegmamma Nieuw lid

3 feb 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Sinds een week ben ik de trotse pleegmamma van lief klein meisje. Ik wilde me graag bij jullie aansluiten om verder te kletsen.

8. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Hoi meiden!

ben benieuwd hoe jullie omgaan met bezoeken van familie enzo.
    Bereiden jullie je pleegje er op voor? ( als die oud genoeg is natuurlijk)
    En hebbe jullie ook wel eens slechte ervaringe gehad?

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @peegmama welkom hier. hoe gaat het met je pleeg je. en wat is de leeftijd. of mag je dat niet vertelen

@tanja. ik doe het bij me eigen dochter meestal wel. als ik weet dat we ergens heen gaan. of als ik weet dat er iemand komt. maar ja denk dat dat wel anders is

10. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Verassing!!!! Sinds een weekje hebben we een meisje in huis!!! Het is een klein ukje van 8 maandjes.
    Ze is zoooooooooooo lief, mooi en knuffelig.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nicoletta wat een heerlijk en fantastisch nieuws meid! Van harte gefeliciteerd!

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    JOEHOE, ook hier een dikke gefeli!!!!! hoe gaat het??

13. Trees

Trees Niet meer actief

Oh wat een fijn nieuws!! Van harte gefeliciteerd pleegmama en pleegpapa.

Ik krijg gewoon de tranen in mijn ogen van je nieuws :). Hoe gaat het en hoe is het?

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicolette wat gaaf. hoe gaat het.

15. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Het gaat super! Ons hele leven staat op z'n kop; zo zit je nog achter je bureau en zo ben je pleegmamma. Ineens denk ik in flesjes, potjes en luiers :D. Het was wel gek hoor, want zo komen een kindje afleveren en dan weet je niet eens hoe je een flesje moet maken, hoe je écht een luier goed omdoet, hoe je het bedje moet opmaken, hoe ze in bad moet en waarom ze huilt en wat ze nu wil. Inmiddels zijn we een weekje verder en komen we langzaam in een vast ritme. Zo laat slapen, zo laat eten, zo laat weer slapen, en zo laat weer eten....
    Gelukkig had ik een lieve vriendin in de buurt, mijn moeder met handige tips en een fijne pleegzorgwerker die mij mentaal steunde met complimentjes dat ik een superpleegmoeder ben :D.
    We doen nog ontzettend rustig aan, meisje komt uit een hele onrustige omgeving en we willen haar hier eerst tot rust laten komen. Ze slaapt enorm veel en dat zegt ons nu even genoeg.

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    *inbraak van een meelezer*

Wat ontzettend geweldig Nicoletta. Super voor jullie. Gefeliciteerd met jullie lieve pleegkindje.

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Nicoletta, wat super zeg!
    En wat fijn dat dit meisje bij jullie tot rust kan komen!!!
    Geniet ervan! En wij wisten altijd al wel dat je een goede pleegmama zou worden!!!

Liefs Loesie

18. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Dank jullie wel voor al deze ontzettend lieve reacties!! *pinkt een traantje weg*

19. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    @nicoleta jeetje meis dat klinkt zekker heel heftig. hoe oud is ze als ik mag vragen nieuwschirigggggg (sorry :):))

het klinkt gek maar gun het jullie zo. klinkt gek omdat je hoopr dat een kindje altijd goed terecht kan bij ze eigen ouders. maar gun het jullie zo

20. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ze is iets meer dan 8 maandjes.....

Lief van je!

Deel Deze Pagina